Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Rapid zná své české ceny, začínají na 290 tisících Kč
27.9.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ kompletní ceník) Po skoro nekonečném čekání Škoda zveřejnila český ceník nového Rapidu. Cena 1,2 HTP začíná na 289 900 Kč.
Je to asi světový unikát. Už před více než dvěma měsíci jsme mohli pořádně vyzkoušet Rapid 1,6 TDI a v uplynulých týdnech prověřit dynamiku, jízdní schopnosti i spotřebu Rapidu 1,2 TSI. S oběma verzemi jsme dohromady najeli tisíce kilometrů, podrobili je opravdu náročným zkouškám a zjistili jsme o nich prakticky vše. Tedy až na to, kolik stojí či budou stát.
Škodovka si zkrátka přes jinak značnou mediální exhibici spojenou s tímto novým modelem nechávala informace o cenách pro sebe a světe div se, ani přes naši úpornou snahu jsme z nikoho nevytáhli jediné číslo. Leccos tedy naznačilo někdejší avízo německých cen a ještě více pozdější kompletní ceníku nového Seatu Toledo, který je dvojčetem Rapidu a bude dokonce sjíždět ze stejné výrobní linky. Nic jistého ale do dnešního dne nebylo, předpokládali jsme totiž, že Rapid bude muset jít s cenou níže.
Mladoboleslavská automobilka se tak až dnes pochlubila cenami vozu na autosalonu v Paříži a jsou rozhodně zajímavější než cifry platné pro španělského sourozence na španělském trhu. Tak trochu podle očekávání se základní cena vozu dostala pod hranici 300 tisíc Kč, a to hned o 11 tisíc. Ceník modelu začíná na částce 289 900 Kč pro základní motorizaci 1,2 MPI s tříválcovým motorem o nejvyšším výkonu 55 kW a nejnižší výbavou Active.
Nevíme, jak moc bude pro tento model zrovna nejslabší motor atraktivní, škodovka sama počítá s tím, že páteř prodejů budou tvořit vyšší motorizace a 1,2 HTP posouží hlavně jako lákadlo pro reklamy s cenami „již od”. Více zákazníků by tak mělo zvolit jeden ze slabších přeplňovaných čtyřválců 1,2 TSI, zvláště když ten slabší z nich přijde ve výbavě Active jen o deset tisíc dráž (stojí tedy 299 900 Kč). Nedávno testovaná varianta se 77 kW, která se ukázala ve velmi dobrém světle pak s cenou začíná na 324 900 Kč.
Z benzinových motorů je dále k mání 1,4 TSI s výkonem až 90 kW, jenž s dvojspojkovou automatickou převodovkou DSG (jiná není na výběr) startuje na 424 900 Kč. Nejlevnější verze s rovněž testovaným naftovým motorem 1,6 TDI 77 kW přijde nejméně na 384 900 Kč, slabší diesel s 66 kW dorazí na trh později.
Krom nejnižší výbavy Active bude vůz dále k dispozici v provedení Ambition a Elegance. Základní výbava přitom dnes krom víceméně nutných šesti airbagů, stabilizačního systému ESP a ABS zahrnuje třeba prakticky jen elektricky ovládaná přední okna, za zbytek se připlácí. Naštěstí pro nedočkavé zákazníky si Škoda připravila speciální balíčky výbav Plus, které známe i z jiných modelů a pro každou ze zmíněných výbav jsou trochu jiné. Obvykle přináší příplatkovou výbavu v ceně kolem 30 tisíc Kč za 10 tisíc Kč, do konce letošního roku je ale automobilka bude rozdávat zdarma. I k základnímu Rapidu za necelých 290 tisíc Kč tak dostanete zdarma klimatizaci, což je jistě zajímavé, podobně jako fakt, že verze 1,2 TSI s touto výbavou bude stát pořád méně než 300 tisíc Kč.
Oficiální zahájení prodeje v České republice začne 20. října 2012 u všech autorizovaných prodejců, kteří konečně budou mít k dispozici i testovací auta. Největší nedočkavci ale mohou vyrazit objednat nový Rapid ihned.
Kompletní ceník Škody Rapid 2012 si můžete stáhnout zde (PDF, 1 759 kB).
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Škoda Rapid se na autosalonu předvedla ve spoustě provedení
Škoda Rapid 2012 na včerejším koncernovém večírku ukázala... asi jen nová kola
Modrý Rapid 1,6 TDI v našem testu
Stříbrný Rapid 1,2 TSI v našem testu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před hodinou - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 2 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus