Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Rapid Sport plně odhalena: Rapid RS se klube na světlo
8.5.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(doplněno) Studie Rapid Sport je venku. Neměla by přitom ukazovat jen co dovedou designéři Škody, ale i naznačovat pojetí budoucí verze RS.
Tip: Projděte si také nové studiové fotky Rapidu Sport s jeho xenony a LED v akci.
Tip2: Projděte si také další novinky Škody pro letošní setkání GTI u Wörthersee.
Doplněno 9.5.: Přidali jsme další živé snímky od Wörthersee zachycující mimo jiné také interiér vozu a nové informace, které se nám podařilo získat. Následující text a přiložené fotografie už vám vykreslí téměř kompletní obraz o Rapidu Sport.
Škoda Rapid je coby tak trochu liftback a tak trochu sedan dobře známou záležitostí už od loňského roku. Pokud jde o jeho budoucnost, zraky veřejnosti se obvykle upírají k verzi Spaceback - ta by, podobně jako výchozí provedení, měla do jedné spojovat dvě karosářské verze, tentokrát hatchback a kombi. Spekuluje se o tom, že se představí už koncem léta na autosalonu ve Frankfurtu, bez ohledu na tuto budoucnost bychom ale neměli zapomínat, že Škoda před pár lety na GTI-Treffen slíbila také příchod Rapidu RS. A ačkoli se od té doby mohlo leccos změnit, máme zato, že tenhle záměr zůstává na stole.
Naznačuje to už sama existence konceptu Rapid Sport, jehož představení na letošním tuningovém setkání příznivců GTI u rakouského jezera Wörthersee škodovka avizovala s několikadenním předstihem. Zatím jsme vůz mohli spatřit jen na oficiálních skicách, nyní jej můžeme vidět i tak, jak jej u automobilky stvořili.
Na přiložených snímcích si tak konečně můžete pořádně prohlédnout dosti značně pozměněnou stavbu vozu, která sází na nepřehlédnutelné rozšíření a snížení. Auto se tak dočkalo poměrně výrazně „vytažených” blatníků, do kterých zapadají 19" kola z lehkých slitin a na něž navazují zvýrazněné vnější prahy. Příď se snaží zaujmout novým nárazníkem s karbonovým „lízátkem” a zvláštně řešeným otvorem pro přívod chladícího vzduchu. Nepřehlédněte ani použití xenonových světel (u Rapidu jinak nedostupné) a oddělených zdrojů pro denní svícení.
Podobně záď pak dává na odiv hlavně přepracovaný nárazník s karbonovým difuzorem a dvojici kosodelníkových koncovek výfuků. Za pozornost stojí také decentní, ale znovu těžko přehlédnutelného křidélka na víku kufru, trochu jako rána na oko působí odlišná koncová světla s bílým zvýrazněním „profláklého” písmena C.
Celé toto dílo je zabaleno do lakování červenou metalízou Corrida a šedou Steel, které dohromady vytváří na přechodu jedné v druhou jakýsi rychlý pruh. V interiéru, který si nyní můžeme i prohlédnout, pak najdeme jiný volant nekulatého tvaru, který ale jinak hodně připomíná ten z nové Octavie, sedadla Recaro a aby to širším prahům nebylo líto, jsou uvnitř osazeny párem osvětlených prahových lišt s rudým nápisem Rapid Sport. Když už jsme barev, také vnitřek sází na červenou a šedou, když výraznější barvu najdeme třeba na obložení palubní desky a dveří, bočnicích sportovních sedadel nebo stehování koženého obšití volantu, šedou pak na většině zbylých míst.
Co má tohle auto pod kapotou automobilka nadále odmítá komentovat, můžeme ale s jistotou říci, že tohle auto je plně funkční a dokáže se pohybovat po vlastní ose. Soudě podle prvků, které jsou u Wörthersee k vidění (automatická převodovka, otáčkoměr s rozsahem odpovídajícím benzinovému motoru) pak sázíme na to, že vůz používá techniku Fabie RS, tedy i motor 1,4 TSI s dvojitým přeplňováním pomocí kompresoru a turbodmychadla, výkonem okolo 180 koní.
Celé dílo je i na pohled zjevně „tuningové” a koncepční, věříme ale tomu, že nezůstane jen zapomenutou studií. Škoda zmiňuje, že vůz „ukazuje potenciál, který se skrývá v Rapidu” a ačkoli si taková slova vysvětlovat lecjak, předpokládáme, že jak, předpokládáme, že jde o jasný krok směrem ke stvoření verze RS. Dnes nejsilnějším Rapidem je verze 1,4 TSI se 120 koňmi, vůz ale jistě může snadno adoptovat techniku některého z výkonnějších sourozenců, třeba právě zmíněné Fabie RS.
To je ale budoucnost, která se reálnou stát může, nebo také nemusí. Rapid Sport je realitou právě teď a sami můžete posoudit, jak moc se povedl.
Škoda Rapid Sport in natura u Wörthersee
Pro úplnost předchozí oficiální skici
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejčtenější články
- Nejbláznivější moderní auto s manuálním řazením spojuje tento „fofrklacek” s motorem 8,0 V10 a ještě větším místem pro náklad
1.1.2025 - Žena ve svých 80 letech vrátila automobilce manuální sporťák, který po 25 letech vlastnictví musela přestat řídit
1.1.2025 - Sběratel po dvou letech vydělá na prodeji jednoho z pouhých deseti vzácných Bugatti až 176 milionů, tomu se říká dobrý kauf
1.1.2025 - Číňané dokončují nejdelší dálniční tunel světa, monstrózní stavba mizí v horském masivu na dlouhých 22 km
1.1.2025 - Jeden z největších držáků moderních aut nezabije jako ojetinu skoro nic, prvních 100 tisíc km je pro něj jen rozcvička
1.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva