Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Rapid 2015 pro Indii vypadá jako RS, dostala nový TDI
28.9.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Škoda v Indii představila facelift tamního Rapidu. Vizuálně se změnil dost, ale jen v jedné verzi, jinak jsou inovace docela drobné.
Evropská Škoda Rapid si dále žije svým klidným a aktuálně velmi úspěšným životem, ta indická ale tolik štěstí nemá. Ostatně vypadá jako končící Fabia druhé generace, a to nebylo zrovna překrásné auto. Není tedy divu, že v době, když nové škodovky vypadají vesměs úplně jinak, dostává indický Rapid očekávaný facelift, který jeho vizáž může změnit k lepšímu. Ale opravdu jen může, neboť ve většině variant vypadá prakticky stejně jako dosud.
Začneme-li právě u vzhledu, pak největší novinkou je bezesporu verze Black Edition, která je jakousi nadstavbou nejvyššího výbavového stupně Elegance. Jení s ní dostane Rapid vzhled odpovídající tomu, který naznačovaly už dřívější špionážní fotky - nové hlavní světlomety s černými „parabolami”, matně černou masku chladiče, podobně vyvedené mlhovky a opět černá kola, kryty vnějších zpětných zrcátek či volitelně černou střechu nebo dekory na bocích karoserie.
Pokud vám tohle něco připomíná, je to opravdu takové indické Monte Carlo, tedy vzhled, který má standardní provedení přiblížit těm označeným písmeny RS. Krom této - přiznejme velké, ale ne obecné - modifikace se exteriér nedočkal žádných novinek.
V interiéru je tomu jinak, ale i tam jsou změny drobné. Podstatnou inovací je snad jen volant, jinak se jedná o klasické faceliftové novinky typu nové možnosti obložení palubní desky, mezi nimiž nyní nechybí třeba piánová čerň. Zbylé aktualizace jsou spíše výbavové - tempomat nebo parkovací asistent jsou jistě fajnové přídavky, zmlsanou evropskou klientelu ale zřejmě nezaujmou.
Přesuneme-li se do technických sfér, pak před sebou máme další podstatnou novinku, motor 1,5 TDI. Ten už známe třeba z indického Volkswagenu Vento a i kdybyste o tomto autě nedokázali říci z hlavy ani popel, pravděpodobně by vás napadlo, že drobný downsizing (dosud Rapid nabízel motor 1,6 TDI) mají na svědomí indické daně. Vozy s objemem motoru do 1,5 litru jsou na tom v tomto ohledu lépe, a tak se výroby snaží do tohoto limitu vměstnat.
U VW s tím zřejmě neměli mnoho práce, deci objemu není tak velký rozdíl. Motor tak navzdory nižšímu „obsahu” dále nabízí stejných 105 koní, maximum točivého momentu činí 250 Nm. Převodovka je u tohoto agregátu nadále standardně pětistupňová manuální, za příplatek je ovšem k mání sedmistupňové DSG (dosud „hydrodynamický” Tiptronic). Automobilka přesné dynamické parametry zatím neuvádí, předpokládejme ale tytéž jako dosud - pro úplnost, hmotnost auta činí okolo 1,2 tuny podle výbavy.
Benzinová alternativa s atmosférickou 1,6 je lehčí (okolo 1 150 kg), to ale byla vždy a nezměněna zůstává i její technika a parametry. Motor tedy posílá na přední kola až 105 koní a 153 Nm, převodovka je manuální pětistupňová nebo automatická šestistupňová (zde zůstává Tiptronic). Objem palivové nádrže je u obou aut stále stejných 55 litrů.
Zajímají-li vás ceny, pak ty začínají na 7,22 Lakh za manuální 1,6 s výbavou Active a končí na 10,99 Lakh automatickou 1,5 TDI s výbavou Elegance Black Edition. To v českých znamená něco mezi 253 tisíci a 385 tisíci Kč. A pochopitelně, jinde než v Indii tento Rapid nekoupíte, u nás si musíte vystačit s liftbackem nebo mentalistou.
Indický Rapid se na pohled změnil citelně, eReSkový design ale patří jen jedné a to té nejdražší verzi. Zbylé zůstanou, alespoň zatím, vizuálně nedotčené
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
včera - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
4.11.2024 - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
4.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Oficiálně: Finále MotoGP se pojede v Barceloně včera 15:27
- Mistři světa z nezávislého týmu včera 12:25
- Ondřej Vostatek bude v WorldSSP 2025 startovat za český tým WRP Racing 4.11.2024
- Bagnaia vyhrál, o titulu není ještě rozhodnuto 3.11.2024
- Moto2 vyhrál Vietti, Salač hodnotí svůj výsledek jako ostudu 3.11.2024
Nejnovější články
- Mercedes se vyjádřil k požáru svého elektromobilu, který rodině majitele téměř zapálil dům, prý se teď bojí všech aut značky
včera - Němci vyzkoušeli ojetý bestseller Toyoty jako praktický kombík, vedle nezměrné chvály mají jen pár výhrad
včera - Ve Francii začnou ve velkém fungovat tzv. super radary, zaznamenají až čtyři dopravní přestupky najednou
včera - Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
včera - Toyota stvořila moderní auto, po kterém zatoužíte. Řidičské modle přidala turbo, pohon 4x4 a vzhled legendy rallye
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.05. 23:37 - Jaggie
- Elektromobily a vse kolem nich 11.05. 21:24 - denis
- Onboard videa 11.05. 20:22 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 11.05. 14:12 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 11:54 - Předseda
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.05. 10:40 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.05. 08:46 - Vrooom
- VZKAZY 11.04. 19:12 - petr_riha