Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
25.4.2024 | Petr Prokopec
Pokud občas hovoříme o elektromobilech jako o prostředku jakési inflace výkonu, zapomínáme ještě na jednu cestu, která může „výkon lidu” dodat ještě levněji. To když nějaké auto reálně nevznikne vůbec a stane se doménou pouze virtuálního světa.
Svou budoucnost s elektromobily spojuje řada automobilových značek, přičemž některé chtějí na alternativní pohon najet co nejdříve. Nad takovým rozhodnutím jen kroutíme hlavou, neboť trh zkrátka na takto radikální změnu v individuální dopravě není připraven. Je třeba si uvědomit, že většina lidí horko těžko dosáhne na nové auto se spalovacím pohonem. Pokud si jej pak pořídí, logicky požadují, aby naplnilo svou podstatu - tedy jim usnadnilo život a dovezlo je kdykoliv a kamkoliv. Přičemž této služby by mělo být schopné klidně i několik dekád.
Již těchto pár požadavků klade stávající elektromobilitě do cesty řadu nepřekonatelných překážek. Zda se přes ně příští generace dostanou, je v tuto chvíli ve hvězdách. Jisté je pouze to, že bez převratně nových technologií to skutečně nepůjde. Tedy alespoň ne v reálném světě. Proč se ale obtěžovat něčím tak omezujícím, jako je kontakt se zemí, když v tom virtuálním můžete klidně vyletět do nebes? Něco takového nejspíše napadlo Škodu, která se nyní konečně rozhodla přijít se „socialistickým snem“ svého druhu, výjimečným elektromobilem pro každého.
Mladoboleslavská automobilka totiž představila vůz pojmenovaný Vision Gran Turismo, jenž měří 4 407 milimetrů na délku a 1 947 mm na šířku. Do vínku pak dostal bateriový paket o kapacitě 87 kWh, ze kterého jsou napájeny hned čtyři elektromotory. Každý má na starosti jedno kolo, přičemž celkově produkují neskutečných 1 088 koní a 1 020 Nm točivého momentu. Stávající Škoda Enyaq RS je tak novinkou hned trojnásobně překonána. Za toto SUV je navíc třeba platit, zatímco v konceptu se lze svézt skoro zadarmo.
Jak totiž naznačuje již samotný název, jde o další příspěvek do hry Gran Turismo 7. Škoda přitom ke spolupráci se studiem Polyphony Digital přistoupila vůbec poprvé. Designéři Franck Le Gall a Julien Petitseigneur přitom uvádí, že šlo o splněný sen. „Tahle hra podpořila mou vášeň pro auta i chuť stát se automobilovým designérem,“ říká druhý z nich. Zatímco dodává, že „postupem času jsem si s lítostí uvědomil, že značka s tak slavnou historií v motorsportu jako Škoda v této legendární hře není“.
Oba nadšenci tak spolu s Martinem Portešem a dalšími kolegy dali dohromady první skici a virtuální modely, které následně představili šéfdesignérovi Olivieru Stefanimu. I jeho projekt nadchnul, koncept odkazující na legendární Škodu 1100 OHC tak mohl být dotažen do konce. Hráči si přitom budou moci vybrat její vzhled, neboť k dispozici bude jak zelený nátěr zvaný Explorer, tak varianta Heritage, která se nechala inspirovat barvami Škody 130 RS, která v roce 1977 ovládla Rally Monte Carlo.
Studio Polyphony Digital se nicméně pochlubilo ještě třetí verzí, a sice lakovanou červeně, jako tomu bylo v případě originálu 1100 OHC. Toto provedení by se nicméně ve hře objevit nemělo. Lze tak už jen dodat, že pouhých 949 mm vysoký koncept s jediným sedadlem a závodním volantem si můžete užít ode dnešního dne, stejně jako pár dalších nových aut a scenérií. Jediné, co k tomu potřebujete, je Playstation, ona hra Gran Turismo 7 a připojení k internetu. Vedle 1 324 900 Kč, na kterých startuje Enyaq, vám na to bude stačit pakatel.
Vision Gran Turismo je nový příspěvek do legendární hry. Pro mladoboleslavskou automobilku šlo o vůbec první spolupráci se studiem Polyphony Digital, a nutno říci, že se opravdu vytáhla. Její koncept totiž dostal 1 088 koní. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
- Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
včera - Otylý elektrický hot hatch Hyundai ukázal na okruhu svou nesmyslnost. Vydrží tři kola, pak můžete hodiny nabíjet
15.5.2024 - Legendární závodní Peugeot předvedl jekot svého motoru V10, vaše uši se budou tetelit blahem
14.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test šampionátu WomenWCR - 1. den včera 20:06
- Mugello-MotoGP-Test: Alex Rins s nejlepším časem včera 19:51
- Michele Pirro s wild card v Misanu včera 16:00
- Boscoscuro válcuje Kalexy včera 10:00
- Oruga Unitrack: první elektrický monotrack 15.5.2024
Nejnovější články
- Číňané už se nebojí ničeho, bodovat chtějí i s pick-upem. Prodávat ho začínají největším soupeřům přímo pod nosem
před 9 hodinami - Jen Mercedes dokáže prodávat čtyřválcové auto za 4,25 milionu a nestydět se, třikrát větší motor lze mít za míň jak třetinu
před 11 hodinami - Majiteli se Cybertruck rozpadá pod rukama tak moc, že prosí manažery Tesly i Elona Muska o nový. Všichni ho ignorují
včera - Lamborghini Temerario se dere na světlo světa. Tradice značky nepopře jen motorem
včera - VW Golf GTI po faceliftu citelně podražil a ztrácí pozici lidového sporťáku, nadšence odradí i okleštěním nabídky
včera
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.16. 22:49 - GeneHawkins
- Odjezd z křižovatky po padnutí červené 05.16. 22:48 - GeneHawkins
- BMW Divize 05.16. 21:19 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.16. 17:27 - Stepan
- Naprosté auto tele, žádá profíky o důležitou radu 05.16. 16:39 - Amatér
- Rychlodotazy 05.16. 12:24 - pavproch
- Politický koutek 05.16. 10:55 - Stepan
- Lampárna (stěžovatelna) 05.16. 07:21 - HondaMan