Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda ukázala novou generaci Octavie pro šetřílky, ujede i 500 km bez benzinu či nafty
27.6.2020 | Petr Miler
Nabízet levnější či ekologičtější alternativy k obvyklým způsobům pohonu aut lze bez i elektřiny. I nová Octavia tedy navzdory dřívějším obavám opět přichází v plynové verzi.
Volkswagen říká, že jde „all-in” do elektromobilů, a to nefandí nejen možnosti přežití benzinových a naftových aut, ale i těm poháněným stlačeným zemním plynem. Už dříve se tedy hovořilo o jejich konci, navzdory současné oddanosti automobilek „elektrické myšlence” se to ale v tuto chvíli neděje. Škoda totiž ukázala novou generaci Octavie G-Tec, která, jak jistě tušíte, používá ke svému pohonu primárně onen stlačený plyn, tedy CNG. Na rozdíl od LPG sice nejde o tak levnou alternativu, pořád je ale možné hovořit o variantě po šetřílky, třebaže ve srovnání s diesely bude muset o přízeň klientů tvrdě bojovat.
Co tedy může nabídnout? V zásadě tu jde opravdu „pouze” o pohon, který sází na známý motor 1,5 TSI v tomto případě naladěný na výkon maximálně 96 kW alias 130 koní. S ním dokáže jezdit se spotřebou 3,4 až 3,6 kg plynu na 100 km nebo 4,6 l benzinu na stejnou vzdálenost. Auto je tedy znovu jakýsi neobvyklý hybrid, to jistě pro případ, že stanice se CNG nebude nikde v dohledu.
Abychom si udělali jasno v tom, co zmíněná spotřeba plynu znamená, dodejme, že auto pracuje s nádrží na 17,33 kg plynu, takže na jedno... doplynování dokáže ujet až 500 km dle normy WLTP. Na benzin pak umí ujet dalších skoro 200 km, což vozu dává teoretický dojezd okolo 700 km. Žádný zázrak, dotankování je ale podobně jako u benzinových a dieselových aut otázkou chvíle.
Dodejme, že vůz mezi pohonem na benzin a plyn přepíná automaticky podle potřeby a startuje na benzin jen ve chvíli, kdy venkovní teplota klesne pod -10°C, v našich podmínkách tedy skoro nikdy. Leda snad až vyřešíme „globální oteplování”, pardon „globální změnu klimatu” všemi těmito alternativními pohony...
To berte jako pokus o humor, z faktů už jen dodejme, že přes přítomnost dalších nádrží v zádi Octavia IV G-Tec dále nabízí až 455 litrů zavazadlového prostoru jako liftback a 495 jako kombi. České ceny zatím neznáme, do prodeje by se ale vůz měl dostat ještě letos na podzim.




I nová Škoda Octavia je nakonec k dispozici v plynové verzi G-Tec. Zda uvidíme v budoucnu v nabídce i nějakou další, ukáže teprve čas. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
VW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 2 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 3 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 09:43 - Stepan
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB