Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda potvrdila své velké SUV pro rok 2015, vyšlápne si na Hyundai Santa Fe
15.1.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Sedmisedadlový crossover s okřídleným šípem na přídi dorazí během dvou let. Oslovit má převážně ruskou a čínskou klientelu.
Domácí značka Škoda se pod nitkami mateřského koncernu Volkswagen netají svými ambicemi změnit v nejbližších letech své postavení na významného světového hráče a dostat svá auta mezi nejžádanější modely vůbec, k tomu ale bude potřebovat více než jen nový Rapid a třetí generaci Octavie, případně facelifty Superbu a Yeti. Na další navyšováním prodejů může pomýšlet pouze v případě rozšíření portfolia o zajímavý produkt, kterým by se mělo stát nové sedmisedadlové SUV.
Jak moc má k tomuto mladoboleslavskému stroji blízko aktuální koncepční studie Volkswagenu CrossBlue, postavená pro detroitský autosalon, můžeme jen hádat, domníváme se ale, že když už ne karoserie, pak alespoň podlahová plošina zkonstruovaná na základech variabilní platformy MQB by měla být společná.
Některé ze zdrojů naznačovaly, že velký crossover - chystaný pro rok 2015 - se měl původně také jmenovat Yeti, tyto plány však Škoda údajně přehodnotila. Aktuálně o tom píše britský magazín Auto Express, který před pár dny v souvislosti s budoucností české značky mluvil s předsedou představenstva Winfriedem Vahlandem, jež přípravy nového modelu potvrdil a zmínil i pár dalších detailů.
„Musí to být vůz, který ročně najde 100 tisíc zákazníků, přičemž největší poptávku po automobilech tohoto typu registrujeme v Číně,“ řekl Auto Expressu nejvyšší šéf Škody, který v letech 2005 až 2010 vedl čínské zastoupení značky Volkswagen na čínském trhu. Právě z dálného východu pochází jeho myšlenka na další crossover. „Číňané milují Yeti a velká SUV, už proto bychom jim ho měli nabídnout.“
Britští kolegové upřesňují, že Čína sice je nakloněná těmto typům aut, po sedmisedadlových SUV však zrovna netouží. Tři řady sedadel se v nové Škodě objeví hlavně proto, že je po nich poptávka na ruském trhu, kde chce Volkswagen konkurovat korejskému Hyundai Santa Fe. Navíc novinka bude samozřejmě k mání také v pětimístném provedení.
Poslední slovo zatím neřekl ani model Yeti. Jednak se chystá jeho facelift a Škoda navíc vyšla vstříc poptávce Asie. „S Yeti máme velké plány v globálním měřítku,“ naznačuje Vahland. „Pro Čínu jsme již postavili jeho prodlouženou verzi a chystáme se ji vyrábět také v Rusku. Yeti musí být vůz, které každý rok osloví 200 tisíc klientů.“
Pokud chce Škoda v roce 2018 skutečně prodávat jeden a půl milion aut ročně, jinak to asi nepůjde. Jen pro ilustraci, co má mladoboleslavská značka před sebou, se můžeme podívat na loňské prodeje. V roce 2012 firma zaznamenala nárůst o 6,8 procenta, když zvýšila odbyt z necelých 880 tisíc aut na 939 200 vozů.
O Volkswagenu CrossBlue lze seriozně spekulovat i jakožto o předobrazu velkého SUV Škody, minimálně po technické stránce
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 2 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 3 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva