Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda potvrdila jméno nového SUV. Bude to vážně Kodiaq, ale proč? A proč s Q?
6.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Škoda oficiálně potvrdila jméno pro své velké SUV. Odkazuje na aljašského medvěda, po jeho vzoru má být silné i mít smysl pro rodinu.
Mladoboleslavská automobilka se pozvolna připravuje na svou nejdůležitější premiéru posledních let. Nestává se totiž tak často, aby do své nabídky zase zařazovala zcela nový model a velké SUV právě takovou novinku představuje. Naživo se představí v září v Paříži, virtuálně však velmi pravděpodobně bude debutovat o poznání dříve. Jeho předzvěst v podobě konceptu Vision S jsme si přitom mohli prohlédnout v březnu v Ženevě, před pár týdny pak značka odhalila také částečně zakamuflovanou produkční verzi. Tehdy ale vůz oficiálně stále častovala jménem „A+ SUV”.
Jaké jméno ponese po vstupu do prodeje, se léta spekulovalo. Německá média loni přišla se slovem Kodiak, my jsme ale o pár dnů později zjistili, že škodovka si nechala patentovat trochu jiné označení - Kodiaq s Q na konci. Od té doby jsme tak chystanému vozu říkali, ještě při oné „kamuflované premiéře” ale šéf automobilky Bernhard Maier hovořil o tom, definitivní jméno vůz ještě nemá - že Škoda čeká na potvrzení jeho registrací z různých míst světa a rozuzlení bychom se měli dočkat velmi brzy. Dnes jsme se dočkali a překvapivé věru není.
Zvykejme si tedy na spojení „Škoda Kodiaq”, neboť tak se vůz opravdu bude jmenovat. Dnes byla zveřejněna i podoba označení, která bude na zádi vozu použita a také snímek auta samotného - jenže opět pod plachtou, takže mnoho nového se vážně nedozvídáme. Škodovka ovšem rozpovídala o tom, proč byla její volba právě taková.
Hlavní motivací prý byla řada paralel, které toto SUV i medvěda spojují. Je to velké a silné zvíře žijící přibližně v 3 tisících exemplářích u jižního pobřeží Aljašky a právě velikost i síla má být vlastní také novému modelu Škody. Jen na Aljašce asi mnoho slávy a minimálně v českém revíru se jej jistě brzy dočkáme v o poznání větší než třítisícové smečce.
Síla medvěda má být patrná i v designu vozu, jemuž prý dominují výrazné a svalnaté linie. Mimo to se medvěd kodiak vyznačuje smyslem pro rodinu, je to prý mírumilovný a společenský tvor - taková by Škoda chtěla být. Kromě toho tato chytrá zvířata při lovu vyvíjejí nové triky a techniky, jenž odkazují na motto „Simply Clever“ a celou řadu chytrých a obsluhu zjednodušujících řešení, s nimiž pro změnu přichází značka.
To vysvětluje jméno Kodiak a dalo by se to pochopit i bez podobné „pohádky”, ale SUV Škody se bude jmenovat trochu jinak, Kodiaq. Proč? Sama automobilka to vysvětluje tím, že ono „q” v názvu je odvozeno z jazyka původních obyvatel z kmene Alutiqů, kteří třímetrové a čtyřsetkilové zvíře nazývají Taq uka 'aq a písmeno „q” používají jako poslední v názvech zvířat obecně. Je to jiný příběh než námi skloňovaná návaznost na podobné modely Audi, pravou motivaci ale vysvětlovat nemusí. Škoda se pro alternativu s Q mohla rozhodnout prostě proto, že Kodiak už se jmenuje kde co, včetně aut.
Stranou těchto spíše kuriozit můžeme dodat, že 4,7 metru dlouhé SUV nezamíří do prodeje ihned po svém debutu, nýbrž až na počátku roku 2017. Kromě pětimístného provedení bude k dispozici i verze se třemi řadami sedadel, tu poslední je však třeba považovat spíše za doplňkovou a určenou více pro děti než další dva dospělé. I přesto půjde o největšího „převozníka“ v řadách automobilky, což platí jak o lidech, tak o nákladu.
Po stránce motorické lze očekávat u „vonnějších“ výparů agregáty 1,4 TSI (nedojde-li už na nový 1,5 TSI Evo) a 2,0 TSI, temnou stranu síly pro změnu zastoupí diesely 1,6 TDI a 2,0 TDI. Očekávat lze výkony v pásmu od 125 (či 130) do 220 koní, respektive od 110 do 190 koní. Zda posléze dorazí i silnější verze pohonných jednotek, to je zatím sporné. Plug-in hybrid je ovšem jistotou, i když nejprve v alternativní verzi dorazí na trh Superb a Kodiaq jej může následovat až se slušným dostupem
Standardem se u slabších motorů stane pohon předních kol, připojitelná čtyřkolka dorazí s těmi výkonnějšími či za příplatek. Na výběr pak bude selekce manuálních a automatických převodovek, po stránce vizuální bude k dispozici kupříkladu plejáda 17palcových až 19palcových litých kol. Tím bychom ale výčet již známých informací mohli ukončit, více se snad dozvíme již brzy.
Škoda Kodiaq má definitivně potvrzený název, odkazuje jím na aljašského medvěda
Naživo bude až sedmimístné SUV debutovat v září v Paříži, částečně zakamuflovanou verzi jsme si ovšem mohli prohlédnout nedávno v Mladé Boleslavi
Koncept Vision S se pak ukázal v březnu v Ženevě, mimo to jsme jej ovšem sami mohli i na vlastní kůži vyzkoušet
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
před 11 hodinami - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
před 8 hodinami - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
před 10 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
před 11 hodinami - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva