Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda poprvé ukázala nový Kodiaq bez maskování, pochopit jeho design chce ale dost představivosti
7.6.2023 | Petr Prokopec
Premiéra druhé generace až sedmimístného SUV je stále blíž. Auto už se dokonce vyrábí, byť zatím jen v předsériové podobě. Právě z tohoto procesu můžeme vidět záběry, které jsou stále poněkud méně výmluvné, než bychom si přáli.
Škoda letos na podzim plánuje odhalit druhou generaci SUV Kodiaq. To ovšem znamená, že následující měsíce budou z jistého úhlu pohledu velmi dlouhé. Mladoboleslavská automobilka je totiž mistrem v natahování oficiálních odhalení. Stačí si jen vzpomenout na minulá léta, kdy jsme se při odhalování té či oné novinky dočkali jeden týden detailního pohledu na kliku dveří, zatímco ten následující značka ukázala světlo. A když pak ten další došlo na drobný pohled do kabiny, většina lidí již ztratila trpělivost a jakékoli další nové dílčí odhalení ignorovala.
Bude tomu i tentokrát? Zatím si tím nejsme jisti, vše tomu ale nasvědčuje, neboť Škoda celý marketingový maraton odstartovala se značným předstihem. Tentokrát na to ale jde trochu víc od lesa. Karoserii chystané novinky totiž ukázala zcela bez maskování. Má to nicméně jeden háček - chybí na ní dost dílů, a tak chce hodně představivosti, abyste získali ideu, jak bude Kodiaq druhé generace skutečně vypadat. Vidíme tedy skelet vozu ověnčený některými panely, jako jsou dveře, blatníky, kapota motoru či střecha a víko zavazadelníku.
Jde o vskutku zajímavý a zatím nikoli nudný krok, tohle dráždí fantazii. Naši pozornost i proto značka ještě neztratila, zvláště když dané snímky doprovodila cennými informacemi. Na mysli tím ale pochopitelně nemáme příchod plug-in hybridního ústrojí, který Kodiaq vyfasuje vůbec poprvé. Řeč je spíše o továrně v Kvasinách. Automobilka totiž do přestavby montážní linky investovala nemalých 12 milionů Eur (cca 283,2 mil. Kč). Mimo to již odstartovala výrobu předsériových exemplářů, na zahájení sériové produkce však dojde až příští rok.
Ona modernizace linky přitom spočívá v integraci moderních technologií v oblasti manipulátorů, montáže podvozků, dopravníků či v úpravách robotů pro nanášení lepidel na zasklení. Díky tomu bude po náběhu plné výroby značka produkovat 410 kusů denně. A protože zároveň dojde k přesunu montáže Škody Superb do Bratislavy, uvolní se v továrně nemalé kapacity. Díky tomu by každoročně mělo vzniknout o 150 tisíc kusů modelů Kodiaq a Karoq více, než tomu bylo dosud.
Otázkou pochopitelně je, zda takové navýšení kapacit bylo skutečně nutné. Od premiéry v roce 2016 totiž značka vyrobila přes 800 tisíc kusů Kodiaqu. Za poslední dvě léta nicméně globální prodeje ani jednou nepřekročily metu 100 tisíc aut. Dáno to bylo nejen nedostatkem komponentů, ale také nižším zájmem zapříčiněným cenou - dnes totiž nejlevnější Kodiaq stojí 1 069 900 Kč, navíc pouhou jedna-pětkou TSI pod kapotou a předním pohonem.
Druhá generace může být snadno ještě dražší. Po opadnutí první vlny nedočkavců by tak Kodiaq mohl zákazníků oslovovat ještě méně, třeba mu jistě pomůže, že spolu se zmiňovanou Škodou Superb bude posledním modelem značky, u kterého půjde koupit i čistě spalovací pohon. Či spíše ten mild-hybridní, bez jisté formy elektrifikace už nepřichází do prodeje téměř žádné nové auto.
Kodiaq druhé generace se ukázal ve své vlastní karoserii bez maskování, i tak ovšem budete potřebovat velkou fantazii, abyste získali představu o jeho designovém pojetí. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejčtenější články
- Číňané dokončují nejdelší dálniční tunel světa, monstrózní stavba mizí v horském masivu na dlouhých 22 km
1.1.2025 - Jeden z největších držáků moderních aut nezabije jako ojetinu skoro nic, prvních 100 tisíc km je pro něj jen rozcvička
1.1.2025 - Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
2.1.2025 - Takhle obrovské pokuty od EU za emise CO2 mohou automobilky čekat v roce 2025, jen u VW jde o stovky miliard
2.1.2025 - Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus