Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda poprvé ukázala nový Kodiaq bez maskování, pochopit jeho design chce ale dost představivosti
7.6.2023 | Petr Prokopec
Premiéra druhé generace až sedmimístného SUV je stále blíž. Auto už se dokonce vyrábí, byť zatím jen v předsériové podobě. Právě z tohoto procesu můžeme vidět záběry, které jsou stále poněkud méně výmluvné, než bychom si přáli.
Škoda letos na podzim plánuje odhalit druhou generaci SUV Kodiaq. To ovšem znamená, že následující měsíce budou z jistého úhlu pohledu velmi dlouhé. Mladoboleslavská automobilka je totiž mistrem v natahování oficiálních odhalení. Stačí si jen vzpomenout na minulá léta, kdy jsme se při odhalování té či oné novinky dočkali jeden týden detailního pohledu na kliku dveří, zatímco ten následující značka ukázala světlo. A když pak ten další došlo na drobný pohled do kabiny, většina lidí již ztratila trpělivost a jakékoli další nové dílčí odhalení ignorovala.
Bude tomu i tentokrát? Zatím si tím nejsme jisti, vše tomu ale nasvědčuje, neboť Škoda celý marketingový maraton odstartovala se značným předstihem. Tentokrát na to ale jde trochu víc od lesa. Karoserii chystané novinky totiž ukázala zcela bez maskování. Má to nicméně jeden háček - chybí na ní dost dílů, a tak chce hodně představivosti, abyste získali ideu, jak bude Kodiaq druhé generace skutečně vypadat. Vidíme tedy skelet vozu ověnčený některými panely, jako jsou dveře, blatníky, kapota motoru či střecha a víko zavazadelníku.
Jde o vskutku zajímavý a zatím nikoli nudný krok, tohle dráždí fantazii. Naši pozornost i proto značka ještě neztratila, zvláště když dané snímky doprovodila cennými informacemi. Na mysli tím ale pochopitelně nemáme příchod plug-in hybridního ústrojí, který Kodiaq vyfasuje vůbec poprvé. Řeč je spíše o továrně v Kvasinách. Automobilka totiž do přestavby montážní linky investovala nemalých 12 milionů Eur (cca 283,2 mil. Kč). Mimo to již odstartovala výrobu předsériových exemplářů, na zahájení sériové produkce však dojde až příští rok.
Ona modernizace linky přitom spočívá v integraci moderních technologií v oblasti manipulátorů, montáže podvozků, dopravníků či v úpravách robotů pro nanášení lepidel na zasklení. Díky tomu bude po náběhu plné výroby značka produkovat 410 kusů denně. A protože zároveň dojde k přesunu montáže Škody Superb do Bratislavy, uvolní se v továrně nemalé kapacity. Díky tomu by každoročně mělo vzniknout o 150 tisíc kusů modelů Kodiaq a Karoq více, než tomu bylo dosud.
Otázkou pochopitelně je, zda takové navýšení kapacit bylo skutečně nutné. Od premiéry v roce 2016 totiž značka vyrobila přes 800 tisíc kusů Kodiaqu. Za poslední dvě léta nicméně globální prodeje ani jednou nepřekročily metu 100 tisíc aut. Dáno to bylo nejen nedostatkem komponentů, ale také nižším zájmem zapříčiněným cenou - dnes totiž nejlevnější Kodiaq stojí 1 069 900 Kč, navíc pouhou jedna-pětkou TSI pod kapotou a předním pohonem.
Druhá generace může být snadno ještě dražší. Po opadnutí první vlny nedočkavců by tak Kodiaq mohl zákazníků oslovovat ještě méně, třeba mu jistě pomůže, že spolu se zmiňovanou Škodou Superb bude posledním modelem značky, u kterého půjde koupit i čistě spalovací pohon. Či spíše ten mild-hybridní, bez jisté formy elektrifikace už nepřichází do prodeje téměř žádné nové auto.
Kodiaq druhé generace se ukázal ve své vlastní karoserii bez maskování, i tak ovšem budete potřebovat velkou fantazii, abyste získali představu o jeho designovém pojetí. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejčtenější články
- Porsche potvrdilo návrat ke spalovacím motorům i u chystaných elektrických aut. Otázkou už je jen, kdo dostane černého Petra
27.11.2024 - Nissan má na záchranu maximálně rok a pár měsíců, říká manažer firmy, v automobilovém byznysu se věci kazí rychle
27.11.2024 - Stellantis chce trojnásobně zvýšit prodeje elektromobilů. A nehodlá si tím dělat přátele, bude je dotovat i na úkor dražšího servisu pro lidi
27.11.2024 - Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
27.11.2024 - Krize německého autoprůmyslu je skutečná. V Essenu nafotili tisíce nových aut, která nikdo nechce, některá tam stojí už přes rok
27.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva