Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda poprvé ukázala nástupce Rapidu. Bude vážně jiný, vypadá hodně atraktivně
30.8.2018 | Petr Miler
Rapid je dnes v nabídce Škody trochu šedou myškou - dokáže zapůsobit na rozum, ale na city už méně. Jeho nástupce to má změnit a nyní se můžeme podívat na nástin jeho vzhledu.
Škoda dnes nabízí sedm modelů. Pokud pomineme nejmenší Citigo, které je tak trochu nechtěným následkem jeho bujarého koncernového páření a nedočká se nástupce, jde ve všech případech o nekompromisně úspěšné modely. Až na jeden. Jmenuje se Rapid a i když nám mnohokrát dokázal, že má do nabídnout, zákazníky oslovuje jen v omezené míře. Není to propadák, Škoda od něj ale určitě čekala více.
Po racionální stránce mu není mnoho co vytknout. Je to překvapivě dobře fungující a velmi prostorné auto za zajímavou cenu. Stojí ale tak trochu mimo obvyklé třídy - je velké na mini a malé na kompakt a dostává se do křížku i s vozy, které sice nejsou tak dobré, na zákazníky hodně hledící hlavně na vzhled a cenu ale zabírají více. Škodovka se tak s dalším očekávaným posunem Octavie výše rozhodla Rapid změnit a jeho nástupce pošle bojovat s jinou výbavou do jiných sfér.
Detaily jsme probírali nedávno, teď ale pro předchozí tvrzení máme první hmatatelnou oporu přímo od škodovky. Ta dnes poprvé odhalila koncept jménem Vision RS a i když jeho jméno dělá dojem náznaku budoucího supersportu, je to v prvé řadě nástin podoby nástupce Rapidu.
Ten s ohledem na změnu zaměření získá nové jméno, nebo by alespoň měl, neboť opravdu zacílí trochu jinam. Nepředpokládáme, že zanevře na tradiční škodovácké hodnoty, takže čekejme praktické auto nabízející spoustu muziky za peníze, mělo by ale být celkově větší, mělo by jít o klasický kompakt typu VW Golf. A především by mělo být vizuálně atraktivnější.
Právě to dnešnímu Rapidu trochu láme vaz. Platí za levné auto a vypadal vždy trochu laciněji, třebaže postupné modernizace mu nadělily více svěžesti. Novinka by měla být o hodně atraktivnější a na prvních oficiálních ilustracích působí vážně dobře. Koncept je 4 356 mm dlouhý, 1 810 mm široký a jen 1 431 mm vysoký, rozvor náprav měří 2 650 mm. Pro srovnání, Golf je dnes asi o 9 cm kratší, o 2 cm užší o 1 cm vyšší a má o necelé 2 cm kratší rozvor. Jde opravdu o velmi podobně pojatý vůz.
Sám design rozvíjí pojetí posledních škodovek tím správným směrem. Naštěstí se nenutí do dvojitých světel a navazuje více na studii současného Superbu jménem Vision C. Záď pak ze všeho nejvíce připomíná poslední škodovácká SUV. První skici také potvrzují, že nedávné neoficiální ilustrace (přikládáme rovněž níže) nestřílely mimo terč a nástupce Rapidu bude od pohledu skutečně úplně jiné auto než dnes.
Studie ale nenaznačuje pouze vzhled nového modelu, ale i pojetí budoucích ostrých RS, proto se také jmenuje, jak se jmenuje. Je nadějí, že nástupce Rapidu ve výkonnějším provedení skutečně dostaneme, o designu těchto aut ale navzdory svému úmyslu mnoho neříká - koncepty jsou vždy trochu „ujetější” a „sportovnější” než pozdější sériová provedení, i když by mělo jít o model pro penzisty. Takže je těžké soudit, zda pojetí obou nárazníků je spíše „koncepční nadsázka” designéra nebo nástin provedení čehokoli na budoucích modelech RS.
Chytřejší budeme už brzy, novinku čeká debut na autosalonu v Paříži, kde se ukáže v celé své kráse. Krom obrázků si níže můžete prohlédnout i krátké video, které má odhalovat pozadí jejího vzniku, zase tak vážně bychom jej ale nebrali.
Koncept Škoda Vision RS současně ukazuje vzhledové pojetí nástupce modelu Rapid i budoucí podobu ostrých modelů značky
Nedávné ilustrace nástupce Rapidu zjevně nebyly uvařené z vody, oficiální skici konceptu se jim nápadně podobají
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Martin: Jak ho změnil účet v nočním klubu 11:00
- Lewis Hamilton zachraňující projekt KTM MotoGP? Pit Beirer potvrdil rozhovory! včera 11:45
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
Nejčtenější články
- Nařizování elektromobilů v Británii není únosné. Vláda musí ustoupit před dalším zlomem poté, co výrobce připravila o 176 miliard
28.11.2024 - Největší evropský výrobce motorek je na pokraji bankrotu, nedokáže splácet své miliardové dluhy
28.11.2024 - Majitel na 36 let odstavil auto s plnou nádrží. I po takové době nastartovalo na první pokus, pořád s původním benzinem
28.11.2024 - Němci vyzkoušeli jeden z největších držáků mezi moderními auty, ani se značkou Audi a v aktuální generaci není drahý
28.11.2024 - Elektrický Fiat 500 je takový propadák, že zase zastavil výrobu v celé továrně na elektromobily. Nepojede až do ledna
29.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva