Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda poprvé ukázala interiér své další novinky, o tlačítka v něm skoro nezavadíte
29.7.2020 | Petr Miler
Ačkoli si česká automobilka po léta zakládala spíše na racionálním než na stylovém přístupu k věcem, i ona očividně kráčí s dobou. A z nového Enyaqu neukázala jen vnitřek.
Česká automobilka minulý týden potvrdila, že 1. září v Praze odhalí klíčový nový model svého druhu, Škodu Enyaq iV. Na jednu stranu sice půjde o další crossover kdesi na hranici SUV, hatchbacku a kombíku, na tu druhou se ale bude jednat o první sériově vyráběný vůz s elektrickým pohonem stojící na nové platformě MEB. Tehdy odhalila jen nicneříkající nákres siluety vozu, dnes přidala víc.
Škoda nás za pomoci skic nás nechala nahlédnou do interiéru a díky záběrům z oficiálního videa, ve kterém vnitřek probírá šéf interiérového designu značky Norbert Weber, můžeme spatřit také skicu exteriéru, která bude zřejmě standardní cestou odhalena až později.
S ohledem na současný datum nečekejte záplavu přesných informací, automobilka si nemůže vystřílet příliš mnoho nábojů tak brzy, pohled dovnitř je ale docela výmluvný. Architektura nikoli nepodobná posledním novinkám značky zaujme hlavně dvěma aspekty - prvním je jakási replikace tvaru čelní masky uprostřed palubní desky, což není náhoda, ale záměr a druhým je jeho „čistota”.
To je vizuálně pozitivní vlastnost, z praktického hlediska to ale nemusí být až taková výhra. Interiér bude zjevně téměř zcela prostý jakýchkoli tlačítek a kdo poznal, co to je třeba dotykové nastavování teploty klimatizace za jízdy, ten si asi dokáže představit, jak příjemný někdy přesun v Enyaqu bude. Automobilka dále upozorňuje na nejen vizuálně, ale i fyzicky minimalistickou konstrukci, která zlepší prostornost interiéru - už tak považované vlastnosti škodovek.
Díky dalším záběrům nevidíme jen vnitřek, ale také části exteriérového designu. Nejsou to bůhvíjak výmluvné pohledy, je z nich ale zjevné, že robustní vzhled přibližující vůz z vizuálně jakémusi „Lamborghini pro chudé” Enyaqu do značné míry zůstane, byť bude pro sériové provedení trochu decentněji a přiblíží se současným Volvům. Patrná je také svítící maska chladiče, jistě nezbytná věc, zvlášť v momentě, kdy auto prakticky žádný takový chladič nepotřebuje...
Dále už jen zopakujme, že Škoda novinku tituluje jako svou novou vlajkovou loď, v čemž se odráží hlavně budoucí cena vozu - elektromobily přes veškeré dotace nejsou a hned tak nebudou levným zbožím a pod 1 milion korun zřejmě Enyaq nebude stát ani bez kol a volantu. Z dalších parametrů známe papírový dojezd 500 km a možnost dobíjení výkonem až 125 kW. Enyaq by měl nabídnout buď 150 nebo 204 koní s pohonem zadních kol, vrcholná čtyřkolka se dvěma elektromotory pak má disponovat 306 koňmi. Další detaily se jistě dozvíme brzy.
Škoda poprvé ukázala vnitřek nového Enyaqu. Jeho design působí „čistě” a minimalisticky, ale za cenu téměř úplné absence ovládacích tlačítek. Foto: Škoda Auto
Při té příležitosti se částečně ukázal i vnější design vozu. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 5 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejčtenější články
- Nová Škoda Elroq postrádá jakoukoli invenci. Je to špatný typ auta, které je ve špatný čas na špatném místě
2.10.2024 - Max Verstappen byl při oslavě svých narozenin natočen v docela normálním rodinném Audi, které můžete mít i vy
2.10.2024 - Majitelům nových Maserati za jízdy dochází benzín, i když palivoměr ukazuje, že „šťávy” mají dost
2.10.2024 - „Zýrou emišns”? Volvo přiznalo, že jeho „nulové emise” znamenají přesně 36,7 tuny CO2, to je panečku matematika
2.10.2024 - Jeep žádá majitele téměř 200 tisíc dobíjecích aut, aby je nenabíjeli a neparkovali uvnitř, 13 už jich shořelo
2.10.2024
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- vyber motorky 11.01. 17:02 - jerry
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 12:00 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB