Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda odhalila ceny svých prvních modelů z nové řady iV, jsou překvapivě nízké
10.9.2019 | Petr Prokopec
Odhalení těchto modelů vypadal aspoň z české perspektivy od první chvíle na velkou marnost, realita ale při jejích cenách nemusí být zase tak zlá.
Není žádným tajemstvím, že Škoda letos vkročila do světa elektrifikovaných vozů. V souvislosti s hokejovým mistrovstvím světa bylo totiž v květnu v Bratislavě představeno Citigo iV a Superb iV. První zmíněný model přitom energii čerpá pouze z baterií, které jsou oproti výchozímu Volkswagenu e-up! větší. Dle nové měřicí procedury WLTP tak mladoboleslavský vůz má zvládat 260 kilometrů na jedno nabití. To sice není žádná světoborná porce, nicméně Citigo si již dle názvu bere na mušky spíše městskou zástavbu, kde takový dojezd může být dostatečný.
Tato fakta jsou již několik měsíců známa, Škoda nově odhalila ceny. Za elektrické Citigo přitom požaduje 429 900 Kč, což je nižší suma, než jaká byla očekávána. Pro prvních 500 zákazníků navíc automobilka ve spolupráci se skupinou ČEZ připravila bonus v podobě ročního dobíjení zdarma. K dispozici přitom momentálně máte přes 170 stanic, ke kterým každý týden přibývá jedna nová. Při výkonu 40 kW pak 80 procent z 36,8 kWh dočerpáte za 60 minut, v případě běžné domácí zásuvky se ale musíte připravit na 12,5hodinou čekačku.
Citigo iV bude k dispozici se třemi doplňkovými pakety, z nichž Basic přihazuje za 10 tisíc korun tempomat nebo vyhřívání předních sedadel. Úroveň Plus pak vychází na 15 000 Kč a zahrnuje přední parkovací senzory nebo mlhovky s funkcí Corner, zatímco vrcholný Top za 20 tisíc korun vám přinese vyhřívané čelní sklo nebo držák multimédií. Záruka na baterie na osm let či 160 tisíc kilometrů je pak standardem, přičemž po uplynutí této doby či nájezdu mají akumulátory stále disponovat minimálně 70 procenty původní kapacity.
Přesunout se můžeme k modelu Superb iV, který může nadělat nemalé vrásky Volkswagenu. Plug-in hybridní provedení totiž používá tutéž techniku, co Passat GTE. Máme tu tedy kombinaci přeplňované jedna-čtyřky, elektromotoru a lithium-iontových baterií o kapacitě 13 kWh. Výkon celé soustavy přitom činí 218 koní, točivý moment pak narostl na 400 Nm. Spíše než jízdní dynamikou se ale značka pyšní spotřebou, která nemá přesáhnout 1,5 l/100 km, což je samozřejmě naprostý nesmysl.
Reálněji tedy lze počítat s celkovým dojezdem 850 kilometrů, otázkou je ovšem ten elektrický, který činí 56 km. Baterie přitom lze dobít pomocí wallboxu za 3,5 hodiny, respektive za 5,5 hodiny při využití běžné domácí zásuvky. V rámci těchto dat tedy plug-in hybridní verze pomalu nemá jak zaujmout, což je však i případ Volkswagenu Passat GTE. Ten přitom na českém trhu startuje na vcelku sebevědomé sumě 1 126 900 Kč.
Škoda však v tomto ohledu znovu překvapuje, dokonce ještě více než u elektrického prcka. Čekalo se totiž, že i Superb iV zamíří nad milion korun, nakonec je ale k mání od 876 900 Kč. Zákazníci přitom budou moci volit mezi výbavovými stupni Ambition, Style, Laurin a Klement i Sportline. První exempláře budou k dispozici ještě před koncem letošního roku, na Škodu Citigo iV však bude třeba vyčkat až do počátku toho příštího.
Škoda ukázala plug-in hybridní Superb...
...i elektrické Citigo již před několika měsíci. Teď jsou známy i ceny obou novinek
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
- Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024 - Bugatti Veyron při pokusu předvést se na německé dálnici ukázalo hlavně to, co je „nesnesitelná křehkost bytí”
28.10.2024
Nejčtenější články
- Škoda pod tlakem odpískala své absurdní plány. Elektrická Octavia se odkládá, smrt spalovacích modelů též, šéfové přiznali barvu
3.10.2024 - Šéf sportovní divize Mercedesu je totálně mimo. I po fiasku hybridního C63 věří, že si lidé místo pro V8 přijdou pro elektromotor
3.10.2024 - VW Golf během tří generací zdražil téměř na dvojnásobek. Němci vyjmenovali důvody, které k tomu vedly
3.10.2024 - Nový rekord silniční F1 Mercedesu z Nordschleife ukazuje hlavně slabiny pohonu, na záznam z jízdy se chvílemi nedá dívat
3.10.2024 - Do Evropy míří čínská značka, která levným soupeřem Octavie válcuje Škodu, sem ale táhne s jiným zbožím
3.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva