Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda odhalila ceny svých prvních modelů z nové řady iV, jsou překvapivě nízké
10.9.2019 | Petr Prokopec
Odhalení těchto modelů vypadal aspoň z české perspektivy od první chvíle na velkou marnost, realita ale při jejích cenách nemusí být zase tak zlá.
Není žádným tajemstvím, že Škoda letos vkročila do světa elektrifikovaných vozů. V souvislosti s hokejovým mistrovstvím světa bylo totiž v květnu v Bratislavě představeno Citigo iV a Superb iV. První zmíněný model přitom energii čerpá pouze z baterií, které jsou oproti výchozímu Volkswagenu e-up! větší. Dle nové měřicí procedury WLTP tak mladoboleslavský vůz má zvládat 260 kilometrů na jedno nabití. To sice není žádná světoborná porce, nicméně Citigo si již dle názvu bere na mušky spíše městskou zástavbu, kde takový dojezd může být dostatečný.
Tato fakta jsou již několik měsíců známa, Škoda nově odhalila ceny. Za elektrické Citigo přitom požaduje 429 900 Kč, což je nižší suma, než jaká byla očekávána. Pro prvních 500 zákazníků navíc automobilka ve spolupráci se skupinou ČEZ připravila bonus v podobě ročního dobíjení zdarma. K dispozici přitom momentálně máte přes 170 stanic, ke kterým každý týden přibývá jedna nová. Při výkonu 40 kW pak 80 procent z 36,8 kWh dočerpáte za 60 minut, v případě běžné domácí zásuvky se ale musíte připravit na 12,5hodinou čekačku.
Citigo iV bude k dispozici se třemi doplňkovými pakety, z nichž Basic přihazuje za 10 tisíc korun tempomat nebo vyhřívání předních sedadel. Úroveň Plus pak vychází na 15 000 Kč a zahrnuje přední parkovací senzory nebo mlhovky s funkcí Corner, zatímco vrcholný Top za 20 tisíc korun vám přinese vyhřívané čelní sklo nebo držák multimédií. Záruka na baterie na osm let či 160 tisíc kilometrů je pak standardem, přičemž po uplynutí této doby či nájezdu mají akumulátory stále disponovat minimálně 70 procenty původní kapacity.
Přesunout se můžeme k modelu Superb iV, který může nadělat nemalé vrásky Volkswagenu. Plug-in hybridní provedení totiž používá tutéž techniku, co Passat GTE. Máme tu tedy kombinaci přeplňované jedna-čtyřky, elektromotoru a lithium-iontových baterií o kapacitě 13 kWh. Výkon celé soustavy přitom činí 218 koní, točivý moment pak narostl na 400 Nm. Spíše než jízdní dynamikou se ale značka pyšní spotřebou, která nemá přesáhnout 1,5 l/100 km, což je samozřejmě naprostý nesmysl.
Reálněji tedy lze počítat s celkovým dojezdem 850 kilometrů, otázkou je ovšem ten elektrický, který činí 56 km. Baterie přitom lze dobít pomocí wallboxu za 3,5 hodiny, respektive za 5,5 hodiny při využití běžné domácí zásuvky. V rámci těchto dat tedy plug-in hybridní verze pomalu nemá jak zaujmout, což je však i případ Volkswagenu Passat GTE. Ten přitom na českém trhu startuje na vcelku sebevědomé sumě 1 126 900 Kč.
Škoda však v tomto ohledu znovu překvapuje, dokonce ještě více než u elektrického prcka. Čekalo se totiž, že i Superb iV zamíří nad milion korun, nakonec je ale k mání od 876 900 Kč. Zákazníci přitom budou moci volit mezi výbavovými stupni Ambition, Style, Laurin a Klement i Sportline. První exempláře budou k dispozici ještě před koncem letošního roku, na Škodu Citigo iV však bude třeba vyčkat až do počátku toho příštího.
Škoda ukázala plug-in hybridní Superb...
...i elektrické Citigo již před několika měsíci. Teď jsou známy i ceny obou novinek
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejčtenější články
- Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
25.11.2024 - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024 - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024 - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
25.11.2024 - Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
25.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva