Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia, VW Golf a Seat Leon 2017: prohlédněte si facelifty živě z Vídně
15.1.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
O vídeňském autosalonu možná ani nevíte, že existuje. Přesto právě on hostil světové výstavní premiéry tří důležitých faceliftů kompaktů VW.
Poslední léta se zdají být dobou soumraku autosalonů. Zejména snadná dostupnost veškerých informací po internetu se stará o to, že pro automobilky jsou autosalony stále méně zajímavým místem pro prezentaci jejich novinek a s tím, jak stále významnější značky vynechávají stále významnější autosalony upadá zájem publika o některé z nich. Ten pak logicky roztáčí spirálu nezájmu dalších značek, nezájmu dalších návštěvníků, nezájmu dalších značek, nezájmu dalších návštěvníků...
Postupně jsme se tak dostali k tomu, že lokální autoshow, jako byla třeba ta brněnská, už ani neexistují a fungují buď „hyperlokální” autosalony, kterých se účastní hlavně dealeři, nebo ty největší světové show, jako je ta ženevská. Cokoli mezi tím mizí ze scény a o svou budoucnost se musí bát i kdysi neochvějné hvězdy evropského automobilového nebe - frankfurtský a pařížský autosalon, ani ony už nejsou co bývaly.
Ve stínu těchto faktů je pak trochu překvapivé vidět, kterak vzkvétá autosalon ve Vídni. Jinak celkem bezvýznamné rakouské automobilové dostaveníčko, které se prakticky kryje se stále velmi sledovanou North American International Auto Show v Detroitu, letos vypadá jak zelená oáza uprostřed autosalonové pouště. K vidění je tu prakticky všechno důležité, včetně třeba Bugatti Chiron, a odehrává se tu i několik světových výstavních premiér. A ne jen tak ledajakých.
Můžeme sice stokrát říci, že doba přeje SUV, ale daleko nejprodávanějšími auty v Evropě zůstávají kompakty, vozy nižší střední třídy. V ní hrají první housle vozy koncernu VW a hned tři faceliftované modely z tohoto šuplíku tu mají svou premiéru. Proč, není těžké uhádnout - koncern VW je sice německá firma, ale patří rodinám Porsche a Piëchů, což jsou všechno (přinejmenším původem) Rakušané. Jestli mají i nějaký obchodní zájem v pořadatelství samotného autosalonu, nebo jde jen o čest, nevíme, ale není to podstatné - podobně jako na vídeňském motorovém symposiu tu můžeme vidět velmi intenzivní „koncernovou účast”, která pochopitelně přitahuje zájem publika. A ten zase další vystavovatele a ti zase další publikum. Proto to ve Vídni ještě dnes vypadá živěji než na leckterém známějším autosalonu.
Tolik ale jen na vysvětlenou, středobodem dnešního článku není pozadí vídeňské autoshow, ale její tři největší novinky. O všech už byla několikrát řeč - Škodu Octavia 2017 jsme naživo viděli i na zvláštní akci, faceliftovaný Seat Leon už se tu nás prodává a inovovaný Golf se představil v řadě verzí. Leon už jsme dokonce mohli osedlat a velmi brzy vám nabídneme první test, u Octavie a Golfu se to stane v nejbližších týdnech. Právě teď si ale lze prohlédnout všechny tyto novinky jednu vedle druhé v rakouské metropoli.
Možná jste tam byli osobně, možná je i to pro vás moc daleko. V druhém případě se sluší říci, že autosalon dneškem končí, ale neúčasti nemusíte litovat - pohled na všechny tři zmíněné vozy vám dopřejí i fotografie v přiložené galerii. Že největší rozruch budí ve Vídni facelift Octavie, netřeba dodávat - inovací Golfu a Leonu si leckdo sotva všimne. Jestli právě to byl cíl kontroverzního kroku Škody, můžeme spekulovat, jen čas na každý pád ukáže, zda u zákazníků vyhrála snaha zaujmout nebo snaha neurazit. Koncernoví sourozenci šli nepochybně druhou zmiňovanou cestou...
Škoda Octavia 2017 živě na autosalonu ve Vídni
Volkswagen Golf 2017 živě na autosalonu ve Vídni
Seat Leon 2017 živě na autosalonu ve Vídni
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024 - Bugatti Veyron při pokusu předvést se na německé dálnici ukázalo hlavně to, co je „nesnesitelná křehkost bytí”
28.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
- Andrea Iannone místo Fabia Di Giannantonia v Sepangu 28.10.2024
- Vítězem Bagnaia před Martinem a Acostou 27.10.2024
Nejčtenější články
- Škoda pod tlakem odpískala své absurdní plány. Elektrická Octavia se odkládá, smrt spalovacích modelů též, šéfové přiznali barvu
3.10.2024 - Šéf sportovní divize Mercedesu je totálně mimo. I po fiasku hybridního C63 věří, že si lidé místo pro V8 přijdou pro elektromotor
3.10.2024 - VW Golf během tří generací zdražil téměř na dvojnásobek. Němci vyjmenovali důvody, které k tomu vedly
3.10.2024 - Nový rekord silniční F1 Mercedesu z Nordschleife ukazuje hlavně slabiny pohonu, na záznam z jízdy se chvílemi nedá dívat
3.10.2024 - Do Evropy míří čínská značka, která levným soupeřem Octavie válcuje Škodu, sem ale táhne s jiným zbožím
3.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva