Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia, VW Golf a Seat Leon 2017: prohlédněte si facelifty živě z Vídně
15.1.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
O vídeňském autosalonu možná ani nevíte, že existuje. Přesto právě on hostil světové výstavní premiéry tří důležitých faceliftů kompaktů VW.
Poslední léta se zdají být dobou soumraku autosalonů. Zejména snadná dostupnost veškerých informací po internetu se stará o to, že pro automobilky jsou autosalony stále méně zajímavým místem pro prezentaci jejich novinek a s tím, jak stále významnější značky vynechávají stále významnější autosalony upadá zájem publika o některé z nich. Ten pak logicky roztáčí spirálu nezájmu dalších značek, nezájmu dalších návštěvníků, nezájmu dalších značek, nezájmu dalších návštěvníků...
Postupně jsme se tak dostali k tomu, že lokální autoshow, jako byla třeba ta brněnská, už ani neexistují a fungují buď „hyperlokální” autosalony, kterých se účastní hlavně dealeři, nebo ty největší světové show, jako je ta ženevská. Cokoli mezi tím mizí ze scény a o svou budoucnost se musí bát i kdysi neochvějné hvězdy evropského automobilového nebe - frankfurtský a pařížský autosalon, ani ony už nejsou co bývaly.
Ve stínu těchto faktů je pak trochu překvapivé vidět, kterak vzkvétá autosalon ve Vídni. Jinak celkem bezvýznamné rakouské automobilové dostaveníčko, které se prakticky kryje se stále velmi sledovanou North American International Auto Show v Detroitu, letos vypadá jak zelená oáza uprostřed autosalonové pouště. K vidění je tu prakticky všechno důležité, včetně třeba Bugatti Chiron, a odehrává se tu i několik světových výstavních premiér. A ne jen tak ledajakých.
Můžeme sice stokrát říci, že doba přeje SUV, ale daleko nejprodávanějšími auty v Evropě zůstávají kompakty, vozy nižší střední třídy. V ní hrají první housle vozy koncernu VW a hned tři faceliftované modely z tohoto šuplíku tu mají svou premiéru. Proč, není těžké uhádnout - koncern VW je sice německá firma, ale patří rodinám Porsche a Piëchů, což jsou všechno (přinejmenším původem) Rakušané. Jestli mají i nějaký obchodní zájem v pořadatelství samotného autosalonu, nebo jde jen o čest, nevíme, ale není to podstatné - podobně jako na vídeňském motorovém symposiu tu můžeme vidět velmi intenzivní „koncernovou účast”, která pochopitelně přitahuje zájem publika. A ten zase další vystavovatele a ti zase další publikum. Proto to ve Vídni ještě dnes vypadá živěji než na leckterém známějším autosalonu.
Tolik ale jen na vysvětlenou, středobodem dnešního článku není pozadí vídeňské autoshow, ale její tři největší novinky. O všech už byla několikrát řeč - Škodu Octavia 2017 jsme naživo viděli i na zvláštní akci, faceliftovaný Seat Leon už se tu nás prodává a inovovaný Golf se představil v řadě verzí. Leon už jsme dokonce mohli osedlat a velmi brzy vám nabídneme první test, u Octavie a Golfu se to stane v nejbližších týdnech. Právě teď si ale lze prohlédnout všechny tyto novinky jednu vedle druhé v rakouské metropoli.
Možná jste tam byli osobně, možná je i to pro vás moc daleko. V druhém případě se sluší říci, že autosalon dneškem končí, ale neúčasti nemusíte litovat - pohled na všechny tři zmíněné vozy vám dopřejí i fotografie v přiložené galerii. Že největší rozruch budí ve Vídni facelift Octavie, netřeba dodávat - inovací Golfu a Leonu si leckdo sotva všimne. Jestli právě to byl cíl kontroverzního kroku Škody, můžeme spekulovat, jen čas na každý pád ukáže, zda u zákazníků vyhrála snaha zaujmout nebo snaha neurazit. Koncernoví sourozenci šli nepochybně druhou zmiňovanou cestou...
Škoda Octavia 2017 živě na autosalonu ve Vídni
Volkswagen Golf 2017 živě na autosalonu ve Vídni
Seat Leon 2017 živě na autosalonu ve Vídni
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 (4) - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025 (3)
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
před 9 hodinami - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
před 11 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus