Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia, VW Golf a Seat Leon 2017: prohlédněte si facelifty živě z Vídně
15.1.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
O vídeňském autosalonu možná ani nevíte, že existuje. Přesto právě on hostil světové výstavní premiéry tří důležitých faceliftů kompaktů VW.
Poslední léta se zdají být dobou soumraku autosalonů. Zejména snadná dostupnost veškerých informací po internetu se stará o to, že pro automobilky jsou autosalony stále méně zajímavým místem pro prezentaci jejich novinek a s tím, jak stále významnější značky vynechávají stále významnější autosalony upadá zájem publika o některé z nich. Ten pak logicky roztáčí spirálu nezájmu dalších značek, nezájmu dalších návštěvníků, nezájmu dalších značek, nezájmu dalších návštěvníků...
Postupně jsme se tak dostali k tomu, že lokální autoshow, jako byla třeba ta brněnská, už ani neexistují a fungují buď „hyperlokální” autosalony, kterých se účastní hlavně dealeři, nebo ty největší světové show, jako je ta ženevská. Cokoli mezi tím mizí ze scény a o svou budoucnost se musí bát i kdysi neochvějné hvězdy evropského automobilového nebe - frankfurtský a pařížský autosalon, ani ony už nejsou co bývaly.
Ve stínu těchto faktů je pak trochu překvapivé vidět, kterak vzkvétá autosalon ve Vídni. Jinak celkem bezvýznamné rakouské automobilové dostaveníčko, které se prakticky kryje se stále velmi sledovanou North American International Auto Show v Detroitu, letos vypadá jak zelená oáza uprostřed autosalonové pouště. K vidění je tu prakticky všechno důležité, včetně třeba Bugatti Chiron, a odehrává se tu i několik světových výstavních premiér. A ne jen tak ledajakých.
Můžeme sice stokrát říci, že doba přeje SUV, ale daleko nejprodávanějšími auty v Evropě zůstávají kompakty, vozy nižší střední třídy. V ní hrají první housle vozy koncernu VW a hned tři faceliftované modely z tohoto šuplíku tu mají svou premiéru. Proč, není těžké uhádnout - koncern VW je sice německá firma, ale patří rodinám Porsche a Piëchů, což jsou všechno (přinejmenším původem) Rakušané. Jestli mají i nějaký obchodní zájem v pořadatelství samotného autosalonu, nebo jde jen o čest, nevíme, ale není to podstatné - podobně jako na vídeňském motorovém symposiu tu můžeme vidět velmi intenzivní „koncernovou účast”, která pochopitelně přitahuje zájem publika. A ten zase další vystavovatele a ti zase další publikum. Proto to ve Vídni ještě dnes vypadá živěji než na leckterém známějším autosalonu.
Tolik ale jen na vysvětlenou, středobodem dnešního článku není pozadí vídeňské autoshow, ale její tři největší novinky. O všech už byla několikrát řeč - Škodu Octavia 2017 jsme naživo viděli i na zvláštní akci, faceliftovaný Seat Leon už se tu nás prodává a inovovaný Golf se představil v řadě verzí. Leon už jsme dokonce mohli osedlat a velmi brzy vám nabídneme první test, u Octavie a Golfu se to stane v nejbližších týdnech. Právě teď si ale lze prohlédnout všechny tyto novinky jednu vedle druhé v rakouské metropoli.
Možná jste tam byli osobně, možná je i to pro vás moc daleko. V druhém případě se sluší říci, že autosalon dneškem končí, ale neúčasti nemusíte litovat - pohled na všechny tři zmíněné vozy vám dopřejí i fotografie v přiložené galerii. Že největší rozruch budí ve Vídni facelift Octavie, netřeba dodávat - inovací Golfu a Leonu si leckdo sotva všimne. Jestli právě to byl cíl kontroverzního kroku Škody, můžeme spekulovat, jen čas na každý pád ukáže, zda u zákazníků vyhrála snaha zaujmout nebo snaha neurazit. Koncernoví sourozenci šli nepochybně druhou zmiňovanou cestou...
Škoda Octavia 2017 živě na autosalonu ve Vídni
Volkswagen Golf 2017 živě na autosalonu ve Vídni
Seat Leon 2017 živě na autosalonu ve Vídni
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 21 minutami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 21 minutami - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před hodinou - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch