Škoda Octavia Scout 2014 detailně: 33 mm, 3 motory, 4x4 a 2,0 TDI se 184 koňmi

(+ živé foto) Nový všeuměl z Octavie dostal 4x4 s posledním Haldexem a 3 motory v čele s nejsilnějším TDI a DSG.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Škoda Octavia Scout 2014 detailně: 33 mm, 3 motory, 4x4 a 2,0 TDI se 184 koňmi

3.3.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Škoda Octavia Scout 2014 detailně: 33 mm, 3 motory, 4x4 a 2,0 TDI se 184 koňmi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto) Nový všeuměl z Octavie dostal 4x4 s posledním Haldexem a 3 motory v čele s nejsilnějším TDI a DSG.

Mladoboleslavská automobilka o sobě dává ve Švýcarsku vědět hlavně studií Vision C, ale pro autosalon v Ženevě má v rukávu trumfů mnohem více. Jedním z nejvýraznějších exponátů je samozřejmě několikrát avizovaná a již rozebíraná Škoda Octavia III Scout, která opět vyzbrojena pohonem všech kol, plastovými lemy karoserie a zvětšenou světlou výškou.

Nový crossover z rodiny skautů má primárně zaujmout svojí atraktivnější karosérií, která je pro toulky mimo silnice vybavena robustními plasty, standardně i paketem pro špatné cesty a o 33 milimetrů zvýšenou světlou výškou. Ta dosahuje na jediných kolech (s penumatikami 225/50 R17) z lehkých slitin, hodnoty 171 milimetrů. Dle slov automobilky dokáže tahle Octavia s plastovými kryty podvozku a dodatečnou ochranou brzdového a palivového vedení zdolávat náročnější terénní nerovnosti. Díky zvětšení nájezdových úhlů na 16,7 ° vpředu a 13,8 ° vzadu zvládá Scout bez problémů i náročnější terénní nerovnosti.

Samozřejmě se bavíme o verzích s pohonem všech kol, který je zajišťován mezinápravovou spojkou Haldex 5. generace, která v režimu nízkého zatížení nechává veškerou práci pouze přední nápravě. V porovnání se spojkou předchozího vydání je prý nová technika o 1,4 kg lehčí. K tomu se Scout pochlubí elektronickou uzávěrkou diferenciálu (EDS). Na zadní nápravě má „domácí“ novinka víceprvkovou nápravu, která je v porovnání s předchozím modelem lehčí o 4 kg. Přední náprava typu McPherson s trojúhelníkovými spodními rameny „shodila“ 2,8 kg díky optimalizaci materiálu a konstrukčním zlepšením. Kromě allroadových ambicí si Octavia Scout ale klade za cíl také tažení těžkých přívěsů. Podle automobilky je schopna popasovat se i s přívěsem o hmotnosti až 2 tuny.

Nejdůležitější jsou kromě platformy MQB ovšem pohonné jednotky. Zapálené řidiče zřejmě Scout nepotěší standardně dodávaným paketem Green tec se start-stop systémem, rekuperace brzdné energie ale přijde vhod. Všechny motory mohou jedině tak splnit emisní normu Euro 6. Dozajista nejzajímavějším motorem je jednotka z naftové Octavie RS, a tedy Golfu GTD.

Tou je samozřejmě vrcholné 2,0 TDI naladěné na 184 koní (135 kW), navíc zkombinované se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG a pohonem 4×4. S touto technikou Scout akceleruje z 0 na 100 km/h za 7,8 sekundy, což je nejlepší hodnota zrychlení ze všech mladoboleslavských modelů s naftovým motorem. Nejvyšší rychlost pak činí 219 km/h. Maximální točivý moment 380 Nm je k dispozici v rozsahu od 1 750 do 3 000 otáček a spotřeba činí 5,4 l/100 km.

V nabídce se samozřejmě objeví i slabší varianta 2,0 TDI se 150 koňmi dodávaná výhradně s manuální šestistupňovou převodovkou. V tomto případě leží kombinovaná spotřeba na hranici 4,9 l/100 km a zrychlení z klidu na stovku zabere 9,1 sekundy, přičemž maximální rychlost činí 207 km/h. Zastánci benzinového provedení dostanou k dispozici námi favorizované 1,8 TSI s výkonem 180 koní (132 kW), maximálním točivým momentem 280 Nm a šestistupňovým automatem DSG. Kombinovaná spotřeba u TSI dosahuje 7,1 l/100 km. Benzinová Octavia Scout akceleruje na stovku za 7,8 vteřiny a nejvyšší rychlosti dosahuje při 216 km/h.

Abychom se ale vrátili k jednomu z hlavních poslání Scoutu, kterým je zaujmou vzhledem, pak se musíme alespoň otřít o jeho doplňky. Designér Jozef Kabaň mluví o vyvážených proporcích, ostrých hranách a ochranných plastech, které byly vytvořeno se zaměřením na maximální vizuální dojem a údajně i navození dobrodružné povahy. Nárazníky tak dostaly kromě fešných plastů i stříbrné doplňky a výraznější tvarování.

Všimněme si také ostřejších mlhovek nebo plaketky na mřížce chladiče. Černé plasty samozřejmě najdeme i na prazích a bočních částech karoserie, zatímco leštěný hliník našel své místo na krytech zrcátek a na přání také na podélných střešních nosičích. Po stranách zadního nárazníku najdeme odrazky a uprostřed pak stříbrný dekor. Zákazníci budou vybírat ze čtyř základních a devíti metalických laků včetně nové bílé barvy Laser.

V interiéru se nacházejí ozdobné prahové lišty s nápisy Scout, tříramenný kožený multifunkční volant a řadicí páka se všeříkajícím emblémem a charakteristické jsou i lišty na dveřích. Pro přístrojovou desku je nabízena kromě standardního černého provedení i kombinace černé a hnědé. Potahy sedadel jsou k dispozici v hnědém textilním nebo kombinovaném provedení kůže a alcantara, přičemž druhou možnost lze objednat v černém nebo hnědém vydání. Zavazadlový prostor Scoutu pojme stále 610 litrů, při sklopených zadních sedadlech dokonce 1 740 litrů. Jakmile sklopíte opěradlo spolujezdcova sedadla, lze přepravovat předměty o délce až 2,92 metru. Prvky z řady „Simply Clever” samozřejmě nemůžou chybět.

Vedle zmíněného nebude šestý mladoboleslavský model s all-roadovým vzhledem postrádat žádnou z vlastností běžných Octavií. Ve výbavě se objevuje až devět airbagů a multikolizní brzda s funkcí automatického brzdění, kterou doplní v také systém Front Assistant s funkcí nouzové brzdy, asistent pro udržování vozu v jízdním pruhu, proaktivní ochrana cestujících na předních sedadlech a systém rozpoznání únavy řidiče. Dále je dostupný adaptivní tempomat, asistent dálkových světel, parkovací asistent a funkce rozpoznáváním dopravních značek. Na přání lze vůz obohatit ještě systémem automatického bezklíčového odemykání a startování KESSY, nově i parkovací kamerou, sportovními volanty se zploštělým věncem či rádiem Swing s pětipalcovým barevným dotykovým displejem.

Otázkou je pak cena, v případě předchozí generace ovšem Scout převyšoval základní Škodu Octavia Combi 4x4 o nějakých dvacet tisíc korun. Dá se přitom počítat, že obdobnou politiku značka zvolí i nyní, díky čemuž by slabší dieselové provedení mohlo startovat pod 600 000 Kč. Na úplný ceník si ale ještě budeme muset počkat.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.


Škoda Octavia Scout 2014 detailně: 33 mm, 3 motory, 4x4 a 2,0 TDI se 184 koňmi - 1 - Skoda Octavia III Scout zive 01Škoda Octavia Scout 2014 detailně: 33 mm, 3 motory, 4x4 a 2,0 TDI se 184 koňmi - 2 - Skoda Octavia III Scout zive 02Škoda Octavia Scout 2014 detailně: 33 mm, 3 motory, 4x4 a 2,0 TDI se 184 koňmi - 3 - Skoda Octavia III Scout zive 03Škoda Octavia Scout 2014 detailně: 33 mm, 3 motory, 4x4 a 2,0 TDI se 184 koňmi - 4 - Skoda Octavia III Scout zive 04Škoda Octavia Scout 2014 detailně: 33 mm, 3 motory, 4x4 a 2,0 TDI se 184 koňmi - 5 - Skoda Octavia III Scout zive 05Škoda Octavia Scout 2014 detailně: 33 mm, 3 motory, 4x4 a 2,0 TDI se 184 koňmi - 6 - Skoda Octavia III Scout zive 06Škoda Octavia Scout 2014 detailně: 33 mm, 3 motory, 4x4 a 2,0 TDI se 184 koňmi - 7 - Skoda Octavia III Scout zive 07Škoda Octavia Scout 2014 detailně: 33 mm, 3 motory, 4x4 a 2,0 TDI se 184 koňmi - 8 - Skoda Octavia III Scout zive 08Škoda Octavia Scout 2014 detailně: 33 mm, 3 motory, 4x4 a 2,0 TDI se 184 koňmi - 9 - Skoda Octavia III Scout zive 09Škoda Octavia Scout 2014 detailně: 33 mm, 3 motory, 4x4 a 2,0 TDI se 184 koňmi - 10 - Skoda Octavia III Scout zive 10
Novou Škodu Octavia Scout jsme si mohli prohlédnout ze všech stran

Škoda Octavia Scout 2014 detailně: 33 mm, 3 motory, 4x4 a 2,0 TDI se 184 koňmi - 11 - Skoda Octavia Scout III 2014 oficialni prvni 01Škoda Octavia Scout 2014 detailně: 33 mm, 3 motory, 4x4 a 2,0 TDI se 184 koňmi - 12 - Skoda Octavia Scout III 2014 oficialni prvni 03Škoda Octavia Scout 2014 detailně: 33 mm, 3 motory, 4x4 a 2,0 TDI se 184 koňmi - 13 - Skoda Octavia Scout III 2014 oficialni prvni 04Škoda Octavia Scout 2014 detailně: 33 mm, 3 motory, 4x4 a 2,0 TDI se 184 koňmi - 14 - Skoda Octavia Scout III 2014 oficialni prvni 05Škoda Octavia Scout 2014 detailně: 33 mm, 3 motory, 4x4 a 2,0 TDI se 184 koňmi - 15 - Skoda Octavia Scout III 2014 oficialni prvni 06Škoda Octavia Scout 2014 detailně: 33 mm, 3 motory, 4x4 a 2,0 TDI se 184 koňmi - 16 - Skoda Octavia Scout III 2014 oficialni prvni 02Škoda Octavia Scout 2014 detailně: 33 mm, 3 motory, 4x4 a 2,0 TDI se 184 koňmi - 17 - Skoda Octavia Scout III 2014 oficialni prvni 07Škoda Octavia Scout 2014 detailně: 33 mm, 3 motory, 4x4 a 2,0 TDI se 184 koňmi - 18 - Skoda Octavia Scout III 2014 oficialni prvni 08Škoda Octavia Scout 2014 detailně: 33 mm, 3 motory, 4x4 a 2,0 TDI se 184 koňmi - 19 - Skoda Octavia Scout III 2014 oficialni prvni 09Škoda Octavia Scout 2014 detailně: 33 mm, 3 motory, 4x4 a 2,0 TDI se 184 koňmi - 20 - Skoda Octavia Scout III 2014 oficialni prvni 10Škoda Octavia Scout 2014 detailně: 33 mm, 3 motory, 4x4 a 2,0 TDI se 184 koňmi - 21 - Skoda Octavia Scout III 2014 oficialni prvni 11Škoda Octavia Scout 2014 detailně: 33 mm, 3 motory, 4x4 a 2,0 TDI se 184 koňmi - 22 - Skoda Octavia Scout III 2014 oficialni prvni 12Škoda Octavia Scout 2014 detailně: 33 mm, 3 motory, 4x4 a 2,0 TDI se 184 koňmi - 23 - Skoda Octavia Scout III 2014 oficialni prvni 13Škoda Octavia Scout 2014 detailně: 33 mm, 3 motory, 4x4 a 2,0 TDI se 184 koňmi - 24 - Skoda Octavia Scout III 2014 oficialni prvni 14Škoda Octavia Scout 2014 detailně: 33 mm, 3 motory, 4x4 a 2,0 TDI se 184 koňmi - 25 - Skoda Octavia Scout III 2014 oficialni prvni 15Škoda Octavia Scout 2014 detailně: 33 mm, 3 motory, 4x4 a 2,0 TDI se 184 koňmi - 26 - Skoda Octavia Scout III 2014 oficialni prvni 16
Nová Octavia Scout třetí generace má Haldex páté generace, TDI z naftového eReSa a řadu dalších lákadel. Velmi zvědaví jsme ale na podrobný ceník, ale i na další fotky, zatím máme stále jen tyto

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.