Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia Scout 2014 detailně: 33 mm, 3 motory, 4x4 a 2,0 TDI se 184 koňmi
3.3.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Nový všeuměl z Octavie dostal 4x4 s posledním Haldexem a 3 motory v čele s nejsilnějším TDI a DSG.
Mladoboleslavská automobilka o sobě dává ve Švýcarsku vědět hlavně studií Vision C, ale pro autosalon v Ženevě má v rukávu trumfů mnohem více. Jedním z nejvýraznějších exponátů je samozřejmě několikrát avizovaná a již rozebíraná Škoda Octavia III Scout, která opět vyzbrojena pohonem všech kol, plastovými lemy karoserie a zvětšenou světlou výškou.
Nový crossover z rodiny skautů má primárně zaujmout svojí atraktivnější karosérií, která je pro toulky mimo silnice vybavena robustními plasty, standardně i paketem pro špatné cesty a o 33 milimetrů zvýšenou světlou výškou. Ta dosahuje na jediných kolech (s penumatikami 225/50 R17) z lehkých slitin, hodnoty 171 milimetrů. Dle slov automobilky dokáže tahle Octavia s plastovými kryty podvozku a dodatečnou ochranou brzdového a palivového vedení zdolávat náročnější terénní nerovnosti. Díky zvětšení nájezdových úhlů na 16,7 ° vpředu a 13,8 ° vzadu zvládá Scout bez problémů i náročnější terénní nerovnosti.
Samozřejmě se bavíme o verzích s pohonem všech kol, který je zajišťován mezinápravovou spojkou Haldex 5. generace, která v režimu nízkého zatížení nechává veškerou práci pouze přední nápravě. V porovnání se spojkou předchozího vydání je prý nová technika o 1,4 kg lehčí. K tomu se Scout pochlubí elektronickou uzávěrkou diferenciálu (EDS). Na zadní nápravě má „domácí“ novinka víceprvkovou nápravu, která je v porovnání s předchozím modelem lehčí o 4 kg. Přední náprava typu McPherson s trojúhelníkovými spodními rameny „shodila“ 2,8 kg díky optimalizaci materiálu a konstrukčním zlepšením. Kromě allroadových ambicí si Octavia Scout ale klade za cíl také tažení těžkých přívěsů. Podle automobilky je schopna popasovat se i s přívěsem o hmotnosti až 2 tuny.
Nejdůležitější jsou kromě platformy MQB ovšem pohonné jednotky. Zapálené řidiče zřejmě Scout nepotěší standardně dodávaným paketem Green tec se start-stop systémem, rekuperace brzdné energie ale přijde vhod. Všechny motory mohou jedině tak splnit emisní normu Euro 6. Dozajista nejzajímavějším motorem je jednotka z naftové Octavie RS, a tedy Golfu GTD.
Tou je samozřejmě vrcholné 2,0 TDI naladěné na 184 koní (135 kW), navíc zkombinované se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG a pohonem 4×4. S touto technikou Scout akceleruje z 0 na 100 km/h za 7,8 sekundy, což je nejlepší hodnota zrychlení ze všech mladoboleslavských modelů s naftovým motorem. Nejvyšší rychlost pak činí 219 km/h. Maximální točivý moment 380 Nm je k dispozici v rozsahu od 1 750 do 3 000 otáček a spotřeba činí 5,4 l/100 km.
V nabídce se samozřejmě objeví i slabší varianta 2,0 TDI se 150 koňmi dodávaná výhradně s manuální šestistupňovou převodovkou. V tomto případě leží kombinovaná spotřeba na hranici 4,9 l/100 km a zrychlení z klidu na stovku zabere 9,1 sekundy, přičemž maximální rychlost činí 207 km/h. Zastánci benzinového provedení dostanou k dispozici námi favorizované 1,8 TSI s výkonem 180 koní (132 kW), maximálním točivým momentem 280 Nm a šestistupňovým automatem DSG. Kombinovaná spotřeba u TSI dosahuje 7,1 l/100 km. Benzinová Octavia Scout akceleruje na stovku za 7,8 vteřiny a nejvyšší rychlosti dosahuje při 216 km/h.
Abychom se ale vrátili k jednomu z hlavních poslání Scoutu, kterým je zaujmou vzhledem, pak se musíme alespoň otřít o jeho doplňky. Designér Jozef Kabaň mluví o vyvážených proporcích, ostrých hranách a ochranných plastech, které byly vytvořeno se zaměřením na maximální vizuální dojem a údajně i navození dobrodružné povahy. Nárazníky tak dostaly kromě fešných plastů i stříbrné doplňky a výraznější tvarování.
Všimněme si také ostřejších mlhovek nebo plaketky na mřížce chladiče. Černé plasty samozřejmě najdeme i na prazích a bočních částech karoserie, zatímco leštěný hliník našel své místo na krytech zrcátek a na přání také na podélných střešních nosičích. Po stranách zadního nárazníku najdeme odrazky a uprostřed pak stříbrný dekor. Zákazníci budou vybírat ze čtyř základních a devíti metalických laků včetně nové bílé barvy Laser.
V interiéru se nacházejí ozdobné prahové lišty s nápisy Scout, tříramenný kožený multifunkční volant a řadicí páka se všeříkajícím emblémem a charakteristické jsou i lišty na dveřích. Pro přístrojovou desku je nabízena kromě standardního černého provedení i kombinace černé a hnědé. Potahy sedadel jsou k dispozici v hnědém textilním nebo kombinovaném provedení kůže a alcantara, přičemž druhou možnost lze objednat v černém nebo hnědém vydání. Zavazadlový prostor Scoutu pojme stále 610 litrů, při sklopených zadních sedadlech dokonce 1 740 litrů. Jakmile sklopíte opěradlo spolujezdcova sedadla, lze přepravovat předměty o délce až 2,92 metru. Prvky z řady „Simply Clever” samozřejmě nemůžou chybět.
Vedle zmíněného nebude šestý mladoboleslavský model s all-roadovým vzhledem postrádat žádnou z vlastností běžných Octavií. Ve výbavě se objevuje až devět airbagů a multikolizní brzda s funkcí automatického brzdění, kterou doplní v také systém Front Assistant s funkcí nouzové brzdy, asistent pro udržování vozu v jízdním pruhu, proaktivní ochrana cestujících na předních sedadlech a systém rozpoznání únavy řidiče. Dále je dostupný adaptivní tempomat, asistent dálkových světel, parkovací asistent a funkce rozpoznáváním dopravních značek. Na přání lze vůz obohatit ještě systémem automatického bezklíčového odemykání a startování KESSY, nově i parkovací kamerou, sportovními volanty se zploštělým věncem či rádiem Swing s pětipalcovým barevným dotykovým displejem.
Otázkou je pak cena, v případě předchozí generace ovšem Scout převyšoval základní Škodu Octavia Combi 4x4 o nějakých dvacet tisíc korun. Dá se přitom počítat, že obdobnou politiku značka zvolí i nyní, díky čemuž by slabší dieselové provedení mohlo startovat pod 600 000 Kč. Na úplný ceník si ale ještě budeme muset počkat.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
Novou Škodu Octavia Scout jsme si mohli prohlédnout ze všech stran
Nová Octavia Scout třetí generace má Haldex páté generace, TDI z naftového eReSa a řadu dalších lákadel. Velmi zvědaví jsme ale na podrobný ceník, ale i na další fotky, zatím máme stále jen tyto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 3 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 53 minutami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 2 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 3 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 4 hodinami - Jaguar přestal na svém domácím trhu prodávat všechna nová auta, do roku 2026 bude nabízet jen ojetiny
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva