Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia RS má též po faceliftu. Líbí se někomu?
20.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tak trochu jsme žili v naději, že kontroverzní modernizace Škody Octavia bude verzi RS více slušet. Z prvních fotek se to ale úplně nezdá.
Facelift Škody Octavia již nějaký ten pátek není tajemstvím. Základní liftback a kombík dokonce lze objednat, i když za krapet vyšší ceny. Mladoboleslavská značka vypustila motorizaci 1,2 TSI, základem se tak stal přeplňovaný litrový tříválec se 115 koňmi. Za ten si automobilka účtuje 408 tisíc korun, což v kombinaci s kritizovanými čelními světlomety možná část zájemců odradí.
Prodejním výhledem se ale dnes zabývat nebudeme, místo toho zamíříme na vrchol nabídky. Škoda aktuálně odhalila modernizované provedení verze Octavia RS, která je stejně jako dříve v nabídce v obou karosářských verzích. Ty lze kombinovat s benzinovým či dieselovým čtyřválcem a manuální převodovkou či automatem DSG.
Octavia RS 2,0 TSI má nově výkon na 169 kW/230 koní, čímž se dostala na úroveň předchozího vrcholného provedení RS 230. Má i její jízdní parametry, i ona zvládne zrychlením z klidu na stovku za 6,7 sekundy a nejvyšší rychlost 250 km/h. Tyto hodnoty platí pro manuál, příplatkové šestistupňové DSG ale na tom bude obdobně.
Dle tiskové zprávy se má jednat o nejsilnější sériovou Škodu Octavia všech dob, nicméně jak ukazují tuningové výtvory, mohla jít i výš. Zabránila tomu koncernová hierarchie, nejvýkonnějšími hothatchi tedy zůstávají k Seat Leon Cupra, VW Golfu GTI Clubsport a Golf R. K nim se RS časem podívá blíže - nová vrcholná verze bude mít 245 koní a přijde v roce 2017.
Naftovému RS 2,0 zůstal stejný výkon 135 kW/184 koňmi. Stovku tak pokoří za 7,9 sekundy, maximálka činí 232 km/h. Opět přitom jde o hodnoty poplatné liftbacku s manuálem, k mání je ale také automat DSG a dokonce i pohon 4x4.
V rámci výkonů tedy novinka nepřekvapí, jízdně by faceliftovaná Octavia RS měla nabízet lepší zážitky. Oproti předchůdci má o 15 milimetrů snížený podvozek a o 30 mm širší rozchod kol. Sériově počítá se 17palcovými ráfky, na přání jsou ale k dispozici i osmnáctky a devatenáctky.
Vizuálně následuje standardní verzi. Dostala nové dvojité, čistě LED světlomety, které ani tentokrát na fotkách nevypadají zrovna světoborně. Doplňuje rozšířená čelní maska a odlišně tvarovaný nárazník. Dozadu se nastěhoval černý difuzor s červeným reflexním pásem, liftback pak dále disponuje ještě přítlačným křídlem - u kombíku jej nahrazuje méně výrazný střešní spoiler.
Uvnitř lze očekávat sportovní sedadla či volant potažený perforovanou kůží, dále nechybí již ve standardu ambientní osvětlení. Prahové lišty jsou pak opatřeny logem RS, pedály jsou z hliníku. Mimo to dorazila i nová generace multimédií, kde vrcholem je příplatkový Columbus s 9,2palcovým displejem.
Zmínit můžeme ještě elektromechanické řízení s variabilním převodem, volbu jízdního profilu Performance Mode Select či zvukový generátor Performance Sound Generator. K dispozici je taktéž adaptivní podvozek DCC či řada bezpečnostních systémů včetně rozšířených funkcí parkovacího asistentu. Ceny budou oznámeny později.
Také Škoda Octavia RS dostala do vínku dvojitá čelní světla. Mechanicky se proměnila hlavně podvozkově
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024 - Bugatti Veyron při pokusu předvést se na německé dálnici ukázalo hlavně to, co je „nesnesitelná křehkost bytí”
28.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
- Andrea Iannone místo Fabia Di Giannantonia v Sepangu 28.10.2024
- Vítězem Bagnaia před Martinem a Acostou 27.10.2024
Nejnovější články
- Motorový papež nepřeháněl. Už i Mercedes nasadí spalovací motory z Číny, podle něj jsou „nejlepší na světě”
před hodinou - Největší světový dodavatel automobilek padá a i po propuštění 7 tisíc ladí varuje: Nevylučujeme další vyhazovy
před 2 hodinami - A tak končí naše komedie: Ford pro nezájem zastavil výrobu svého klíčového elektromobilu až do roku 2025
před 4 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Sexy prvotina luxusní značky Seatu jako ojetá maže jediný zásadní neduh tohoto vozu, vysokou cenu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva