Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia RS má též po faceliftu. Líbí se někomu?
20.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tak trochu jsme žili v naději, že kontroverzní modernizace Škody Octavia bude verzi RS více slušet. Z prvních fotek se to ale úplně nezdá.
Facelift Škody Octavia již nějaký ten pátek není tajemstvím. Základní liftback a kombík dokonce lze objednat, i když za krapet vyšší ceny. Mladoboleslavská značka vypustila motorizaci 1,2 TSI, základem se tak stal přeplňovaný litrový tříválec se 115 koňmi. Za ten si automobilka účtuje 408 tisíc korun, což v kombinaci s kritizovanými čelními světlomety možná část zájemců odradí.
Prodejním výhledem se ale dnes zabývat nebudeme, místo toho zamíříme na vrchol nabídky. Škoda aktuálně odhalila modernizované provedení verze Octavia RS, která je stejně jako dříve v nabídce v obou karosářských verzích. Ty lze kombinovat s benzinovým či dieselovým čtyřválcem a manuální převodovkou či automatem DSG.
Octavia RS 2,0 TSI má nově výkon na 169 kW/230 koní, čímž se dostala na úroveň předchozího vrcholného provedení RS 230. Má i její jízdní parametry, i ona zvládne zrychlením z klidu na stovku za 6,7 sekundy a nejvyšší rychlost 250 km/h. Tyto hodnoty platí pro manuál, příplatkové šestistupňové DSG ale na tom bude obdobně.
Dle tiskové zprávy se má jednat o nejsilnější sériovou Škodu Octavia všech dob, nicméně jak ukazují tuningové výtvory, mohla jít i výš. Zabránila tomu koncernová hierarchie, nejvýkonnějšími hothatchi tedy zůstávají k Seat Leon Cupra, VW Golfu GTI Clubsport a Golf R. K nim se RS časem podívá blíže - nová vrcholná verze bude mít 245 koní a přijde v roce 2017.
Naftovému RS 2,0 zůstal stejný výkon 135 kW/184 koňmi. Stovku tak pokoří za 7,9 sekundy, maximálka činí 232 km/h. Opět přitom jde o hodnoty poplatné liftbacku s manuálem, k mání je ale také automat DSG a dokonce i pohon 4x4.
V rámci výkonů tedy novinka nepřekvapí, jízdně by faceliftovaná Octavia RS měla nabízet lepší zážitky. Oproti předchůdci má o 15 milimetrů snížený podvozek a o 30 mm širší rozchod kol. Sériově počítá se 17palcovými ráfky, na přání jsou ale k dispozici i osmnáctky a devatenáctky.
Vizuálně následuje standardní verzi. Dostala nové dvojité, čistě LED světlomety, které ani tentokrát na fotkách nevypadají zrovna světoborně. Doplňuje rozšířená čelní maska a odlišně tvarovaný nárazník. Dozadu se nastěhoval černý difuzor s červeným reflexním pásem, liftback pak dále disponuje ještě přítlačným křídlem - u kombíku jej nahrazuje méně výrazný střešní spoiler.
Uvnitř lze očekávat sportovní sedadla či volant potažený perforovanou kůží, dále nechybí již ve standardu ambientní osvětlení. Prahové lišty jsou pak opatřeny logem RS, pedály jsou z hliníku. Mimo to dorazila i nová generace multimédií, kde vrcholem je příplatkový Columbus s 9,2palcovým displejem.
Zmínit můžeme ještě elektromechanické řízení s variabilním převodem, volbu jízdního profilu Performance Mode Select či zvukový generátor Performance Sound Generator. K dispozici je taktéž adaptivní podvozek DCC či řada bezpečnostních systémů včetně rozšířených funkcí parkovacího asistentu. Ceny budou oznámeny později.
Také Škoda Octavia RS dostala do vínku dvojitá čelní světla. Mechanicky se proměnila hlavně podvozkově
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
před 11 hodinami - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejčtenější články
- Zákazník Hennessey si vyžádal asi nejbizarnější příplatkový prvek historie superaut, dává najevo, odkud jeho vůz je
3.1.2025 - Grafik ukázal, jak by měla vypadat nová generace spalovacího BMW 3 ve vrcholné šestiválcové verzi, nepůsobí úplně zle
3.1.2025 - Jediná Čechy ve velkém odmítaná Škoda je k mání skoro nejetá ve verzi, kterou nechce už skoro nikdo
3.1.2025 - Budoucnost je elektrická. Akorát teď všechny prodeje elektrických VW v USA překonává Golf GTI
4.1.2025 - Mercedes po fiasku čtyřválců skutečně vrací menším AMG motory V8, jejich zvuk vás ale rozpláče
4.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva