Škody Octavia RS a Scout po faceliftu znají své ceny, levné vážně nejsou

(doplněno) Známe ceny nejdražších verzí Octavie. Pokud jste doufali, že Škoda přimhouří oko a dá těch deset koní pro benzínové eReSo zadarmo, doufali jste marně.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Škody Octavia RS a Scout po faceliftu znají své ceny, levné vážně nejsou

10.1.2017 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Škody Octavia RS a Scout po faceliftu znají své ceny, levné vážně nejsou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(doplněno) Známe ceny nejdražších verzí Octavie. Pokud jste doufali, že Škoda přimhouří oko a dá těch deset koní pro benzínové eReSo zadarmo, doufali jste marně.

Doplněno 15:00: Škoda s menším časovým odstupem zveřejnila i kompletní ceníky obou vrcholných variant inovované Octavie. Pokud vás tedy neuspokojily informace o základních cenách, můžete si stáhnout kompletní ceník Octavie RS (PDF, 1 377 kB) i kompletní ceník verze Scout (PDF, 2 340 kB). Základní výbavy jsou vážně bohaté, i tak toho jde přikoupit ještě dost...


Texty o mezigeneračně zmodernizované Octavii již nějakou chvíli zásobují naše imaginární šuplíky s označením Škoda intenzivněji než Kodiaq či jakýkoli jiný mladoboleslavský automobil. Nějakou dobu to tak ještě zůstane v závislosti na tom, kolik relevantních informací budeme k nejprodávanějšímu a tudíž i nejdůležitějšímu modelu mít. Nyní se ozýváme opět, a to ze zcela prozaických důvodů, které ozřejmil již titulek. Škoda uvolnila ceny svých dvou nejdražších derivátů, tedy Octavie RS a Octavie Scout právě ve faceliftovaných provedeních.

Stalo se tak téměř měsíc a půl poté, co byl zveřejněn ceník standardních variant, který naznačil, že si automobilka bude za inovované provedení účtovat nepatrně vyšší ceny. Také proto se dalo očekávat, že podobným způsobem poskočí rovněž částky za nejdražší typy, tím spíše, když základní Octavia RS posílila o deset koní a výkonově se dotáhla na předchozí přiostřenou variantu RS 230. To je sice téměř zanedbatelné, ale vzpomeňte si. Za dřívější „dvěstětřicítku“ Škoda požadovala příplatek 75 tisíc korun, byť tehdy nešlo jen o koně.

Pokud jste doufali, že Škoda nyní dá těch deset hřebců za nic anebo alespoň o hodně levněji, zase tak moc dobré zprávy pro vás nemáme, plnou sazbu si nicméně nepočítá. Základní liftback s přímovstřikovým přeplňovaným dvoulitrem TSI začíná od 696 900 Kč a za provedení Octavia RS Combi si budete muset připravit nejméně 731 900 Kč. To je o citelných 37 tisíc Kč více než dosud.

Jen za výkon navíc či inovovaný vzhled se ale neplatí. Škoda ve svém oficiálním tiskovém sdělení říká, že vám za výše uvedené přidá výbavu v hodnotě 47 tisíc a konkrétně přitom zmiňuje plně diodová přední světla, LED mlhovky a stejnou technologii využívají rovněž zadní sdružené svítilny. Součástí tohoto balíčku bez konkrétního jména je také multimediální rozhraní Bolero s osmipalcovým dotykovým displejem, bezklíčový přístup a startování, parkovací senzory na obou koncích vozu a lepší volant s přídomky „multifunkční“ a „sportovní“. Pokud tedy zrovna o tuto výbavu stojíte, koupíte levněji než dříve o něco výkonnější auto, podobně jako u základního provedení.

Nezapomnělo se samozřejmě ani na další verze RS. Kromě výchozího šestistupňového manuálu bude pořád v nabídce také příplatková automatická šestistupňová dvouspojková převodovka DSG, která vás v liftbacku vyjde na téměř 747 tisíc korun.

Ještě o něco hlouběji budou muset do svých bankovních účtů sáhnout ti zákazníci, kteří dají přednost naftovému dvoulitru TDI. Ten zůstává na svých původních 184 koních a s manuálem jej pořídíte od 707 900 Kč, zatímco s automatem bude nutné na dřevo vysázet 757 900 Kč. Vůbec nejdražší je pak Škoda Octavia RS TDI 4x4 DSG za cenu od 812 900 Kč.

V případě, že vám rychlá jízda mnoho neříká a raději se pouštíte se svým vozem mimo asfalt anebo jen z nějakého důvodu preferujete přizvednutý podvozek a nelakované plasty na karoserie, máme pro vás také ceny Octavie Scout dodávaný výlučně s pohonem všech kol.

Ta je v nabídce se zážehovým agregátem 1,8 TSI (132 kW/180 koní) a vznětovou jednotkou 2,0 TDI s výkony 110 a 135 kW, respektive 150 a 184 koňských sil. S benzínovým motorem dostanete pouze šestistupňový dvouspojkový automat, a pokud je právě tohle vaše volba, vězte, že stojí minimálně 771 900 Kč. Diesely pak jdou ještě dál. Ten slabší najdete v ceníku od 759 900 Kč, výkonnější model stojí 811 900 Kč.

Škoda se dále chlubí tím, že přepracované modely RS a Scout disponují rozšířenou konektivitou se službami Infotainment Online a Care Connect. V lidské řeči - k dispozici máte například dopravní zpravodajství v reálném čase, včetně plánování objízdných tras, aktuální předpověď počasí či zpravodajství a pro vrcholný Columbus navíc služby Google Earth a Street View. Součástí Care Connect je po změnu vzdálený přístup k informacím o vozidle či asistenční služby dostupné stiskem tlačítka a nouzové volání eCall.

Pokud vás faceliftovaná Octavia zajímá a očekáváte další nové informace, možná by vás mohlo zajímat, že právě dnes večer Škoda představí své poněkud kontroverzní dítě ve večerním živé vysílání, které můžete sledovat prostřednictvím videa níže. My u toho nebudeme chybět osobně, abychom se mohli s vámi podělit o první dojmy tváří v tvář, takže k faceliftovaným Octaviím - nejen RS a Scout - se v dohledné době ještě vrátíme.

Kompletní ceníky obou špičkových variant zatím k dispozici nemáme, ale jakmile se tak stane, do tohoto článku je doplníme.


Škody Octavia RS a Scout po faceliftu znají své ceny, levné vážně nejsou - 1 - Skoda Octavia RS 2017 facelift prvni 01Škody Octavia RS a Scout po faceliftu znají své ceny, levné vážně nejsou - 2 - Skoda Octavia RS 2017 facelift prvni 02Škody Octavia RS a Scout po faceliftu znají své ceny, levné vážně nejsou - 3 - Skoda Octavia RS 2017 facelift prvni 03Škody Octavia RS a Scout po faceliftu znají své ceny, levné vážně nejsou - 4 - Skoda Octavia RS 2017 facelift prvni 04Škody Octavia RS a Scout po faceliftu znají své ceny, levné vážně nejsou - 5 - Skoda Octavia RS 2017 facelift prvni 05Škody Octavia RS a Scout po faceliftu znají své ceny, levné vážně nejsou - 6 - Skoda Octavia RS 2017 facelift prvni 06Škody Octavia RS a Scout po faceliftu znají své ceny, levné vážně nejsou - 7 - Skoda Octavia RS 2017 facelift prvni 07Škody Octavia RS a Scout po faceliftu znají své ceny, levné vážně nejsou - 8 - Skoda Octavia RS 2017 facelift prvni 08
Také Škoda Octavia RS dostala do vínku dvojitá čelní světla. Mechanicky se proměnila hlavně podvozkově

Škody Octavia RS a Scout po faceliftu znají své ceny, levné vážně nejsou - 9 - Skoda Octavia Scout 2017 facelift prvni 01Škody Octavia RS a Scout po faceliftu znají své ceny, levné vážně nejsou - 10 - Skoda Octavia Scout 2017 facelift prvni 02Škody Octavia RS a Scout po faceliftu znají své ceny, levné vážně nejsou - 11 - Skoda Octavia Scout 2017 facelift prvni 03Škody Octavia RS a Scout po faceliftu znají své ceny, levné vážně nejsou - 12 - Skoda Octavia Scout 2017 facelift prvni 04Škody Octavia RS a Scout po faceliftu znají své ceny, levné vážně nejsou - 13 - Skoda Octavia Scout 2017 facelift prvni 05Škody Octavia RS a Scout po faceliftu znají své ceny, levné vážně nejsou - 14 - Skoda Octavia Scout 2017 facelift prvni 06
Ani faceliftovaná Octavia Scout nejspíše mnoho lidí svým vzhledem nenadchne. Za modernizovaným kabátem přitom skrývá původní techniku

Škody Octavia RS a Scout po faceliftu znají své ceny, levné vážně nejsou - 15 - Skoda Octavia 2017 facelift lepsi 08Škody Octavia RS a Scout po faceliftu znají své ceny, levné vážně nejsou - 16 - Skoda Octavia 2017 facelift lepsi 09Škody Octavia RS a Scout po faceliftu znají své ceny, levné vážně nejsou - 17 - Skoda Octavia 2017 facelift lepsi 10Škody Octavia RS a Scout po faceliftu znají své ceny, levné vážně nejsou - 18 - Skoda Octavia 2017 facelift lepsi 11Škody Octavia RS a Scout po faceliftu znají své ceny, levné vážně nejsou - 19 - Skoda Octavia 2017 Skoda Connect
Interiér vám zatím můžeme ukázat jen ve standardním provedení, inovované vnitřky RS a Scoutu půjdou ven později

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.