Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia RS 245 je venku, toto je nejrychlejší Octavia všech dob
3.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Oproti výchozímu RS dostala novinka do vínku nejen 15 koní navíc, ale také elektrohydraulický samosvor VAQ vpředu či širší rozchod zadních kol.
Ofenziva mladoboleslavské automobilky nezná mezí. Je to jen pár dní, co jsme si mohli představit Kodiaq ve verzích Scout a Sportline, a již zde máme další novinku. Ta se nyní netýká velkého SUV, rozšiřovat se totiž budou řady Škody Octavia. Dle předchozích zvěstí totiž skutečně dorazila varianta RS 245, která je vůbec nejvýkonnější sériovou Octavií, jaká kdy byla vyrobena. Pod kapotou totiž skrývá 180 kW (245 koní).
Vyšší výkon má stejně jako u základního provedení na starosti přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec TSI, který nejspíše dostal pouze odlišnou mapu řídicí jednotky a průchodnější výfuk, jako předchozí RS 230. O těchto změnách ale prozatím lze jen spekulovat, Škoda totiž v tiskové zprávě žádné podrobnosti neuvádí. Zmiňuje jen onen výkon, který doprovází točivý moment navýšený na 370 Nm, s nimiž lze počítat v pásmu 1 600 až 4 300 otáček.
Na výběr je standardní šestistupňový manuál či příplatkový sedmistupňový automat DSG, přičemž v rámci volby druhé zmíněné převodovky lze počítat s akcelerací z klidu na stovku za 6,6 sekundy u liftbacku, respektive za 6,7 sekundy u kombíku. Působivé je i pružné zrychlení, verze s manuálem totiž potřebuje ke sprintu na pátý převodový stupeň z 60 na 100 km/h pouze 6,4 s (kombi 6,5 s), případně pak z 80 na 120 km/h jen 6,6 s (kombi 6,8 s).
To všechno se stará o fakt, že RS 245 je nejen nejvýkonnější, ale také nejrychlejší Octavií v historii, maximální rychlost zřejmě zůstane omezena na 250 km/h, zrovna o té (a ani o spotřebě) se automobilka nerozepisuje. Přikročit tak můžeme k dalším mechanickým změnám. Ty souvisejí s podvozkem, který klesl o 14 milimetrů blíže k zemi. Dále se o 38 mm rozšířil rozchod zadní nápravy, očekávat lze tedy daleko vyšší stabilitu i jistotu v zatáčkách. Na tom se samozřejmě podílí i standardní 19palcová litá kola v černém designu či elektrohydraulický samosvorný přední diferenciál VAQ určený jen této verzi.
Dále lze počítat se stabilizací se sportovním režimem či volbou jízdního profilu Performance Mode Select a zvukovým generátorem Performance Sound Generator. Na přání je možné sáhnout ještě po adaptivním podvozku Dynamic Chassis Control (DCC), tím jsme ale v rámci mechaniky na konci. Posunout se tedy můžeme k novinkám v oblasti vzhledu a interiéru.
V případě exteriéru lze počítat s novou maskou s širšími otvory, přičemž rámeček i jednotlivá žebra dostala do vínku lesklý černý lak. Nechybí ani plnohodnotné čelní LEDky, černé kryty zpětných zrcátek a lichoběžníkových koncovek výfuku nebo spoiler na zádi liftbacku, respektive střešní křídlo u kombíku. Jak je tedy vidno, více změn se odehrálo pod kapotou než na ní.
Dovnitř se nastěhovala sportovní sedadla potažená Alcantarou, multifunkční volant potažený perforovanou kůží a doplněný pádly řazení v případě automatu DSG. Specifické je taktéž diodové podsvícení, mimo to nechybí pedály z ušlechtilé oceli a přístrojový štít s integrovaným barevným Maxi DOT displejem. Veškeré další prvky ale závisí hlavně na hloubce vaší peněženky.
První oficiální fotografie Škody Octavia RS 245
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus