Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia RS 245 je venku, toto je nejrychlejší Octavia všech dob
3.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Oproti výchozímu RS dostala novinka do vínku nejen 15 koní navíc, ale také elektrohydraulický samosvor VAQ vpředu či širší rozchod zadních kol.
Ofenziva mladoboleslavské automobilky nezná mezí. Je to jen pár dní, co jsme si mohli představit Kodiaq ve verzích Scout a Sportline, a již zde máme další novinku. Ta se nyní netýká velkého SUV, rozšiřovat se totiž budou řady Škody Octavia. Dle předchozích zvěstí totiž skutečně dorazila varianta RS 245, která je vůbec nejvýkonnější sériovou Octavií, jaká kdy byla vyrobena. Pod kapotou totiž skrývá 180 kW (245 koní).
Vyšší výkon má stejně jako u základního provedení na starosti přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec TSI, který nejspíše dostal pouze odlišnou mapu řídicí jednotky a průchodnější výfuk, jako předchozí RS 230. O těchto změnách ale prozatím lze jen spekulovat, Škoda totiž v tiskové zprávě žádné podrobnosti neuvádí. Zmiňuje jen onen výkon, který doprovází točivý moment navýšený na 370 Nm, s nimiž lze počítat v pásmu 1 600 až 4 300 otáček.
Na výběr je standardní šestistupňový manuál či příplatkový sedmistupňový automat DSG, přičemž v rámci volby druhé zmíněné převodovky lze počítat s akcelerací z klidu na stovku za 6,6 sekundy u liftbacku, respektive za 6,7 sekundy u kombíku. Působivé je i pružné zrychlení, verze s manuálem totiž potřebuje ke sprintu na pátý převodový stupeň z 60 na 100 km/h pouze 6,4 s (kombi 6,5 s), případně pak z 80 na 120 km/h jen 6,6 s (kombi 6,8 s).
To všechno se stará o fakt, že RS 245 je nejen nejvýkonnější, ale také nejrychlejší Octavií v historii, maximální rychlost zřejmě zůstane omezena na 250 km/h, zrovna o té (a ani o spotřebě) se automobilka nerozepisuje. Přikročit tak můžeme k dalším mechanickým změnám. Ty souvisejí s podvozkem, který klesl o 14 milimetrů blíže k zemi. Dále se o 38 mm rozšířil rozchod zadní nápravy, očekávat lze tedy daleko vyšší stabilitu i jistotu v zatáčkách. Na tom se samozřejmě podílí i standardní 19palcová litá kola v černém designu či elektrohydraulický samosvorný přední diferenciál VAQ určený jen této verzi.
Dále lze počítat se stabilizací se sportovním režimem či volbou jízdního profilu Performance Mode Select a zvukovým generátorem Performance Sound Generator. Na přání je možné sáhnout ještě po adaptivním podvozku Dynamic Chassis Control (DCC), tím jsme ale v rámci mechaniky na konci. Posunout se tedy můžeme k novinkám v oblasti vzhledu a interiéru.
V případě exteriéru lze počítat s novou maskou s širšími otvory, přičemž rámeček i jednotlivá žebra dostala do vínku lesklý černý lak. Nechybí ani plnohodnotné čelní LEDky, černé kryty zpětných zrcátek a lichoběžníkových koncovek výfuku nebo spoiler na zádi liftbacku, respektive střešní křídlo u kombíku. Jak je tedy vidno, více změn se odehrálo pod kapotou než na ní.
Dovnitř se nastěhovala sportovní sedadla potažená Alcantarou, multifunkční volant potažený perforovanou kůží a doplněný pádly řazení v případě automatu DSG. Specifické je taktéž diodové podsvícení, mimo to nechybí pedály z ušlechtilé oceli a přístrojový štít s integrovaným barevným Maxi DOT displejem. Veškeré další prvky ale závisí hlavně na hloubce vaší peněženky.
První oficiální fotografie Škody Octavia RS 245





Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 4 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 6 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 7 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 9 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva