Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia RS 245 je venku, toto je nejrychlejší Octavia všech dob
3.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Oproti výchozímu RS dostala novinka do vínku nejen 15 koní navíc, ale také elektrohydraulický samosvor VAQ vpředu či širší rozchod zadních kol.
Ofenziva mladoboleslavské automobilky nezná mezí. Je to jen pár dní, co jsme si mohli představit Kodiaq ve verzích Scout a Sportline, a již zde máme další novinku. Ta se nyní netýká velkého SUV, rozšiřovat se totiž budou řady Škody Octavia. Dle předchozích zvěstí totiž skutečně dorazila varianta RS 245, která je vůbec nejvýkonnější sériovou Octavií, jaká kdy byla vyrobena. Pod kapotou totiž skrývá 180 kW (245 koní).
Vyšší výkon má stejně jako u základního provedení na starosti přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec TSI, který nejspíše dostal pouze odlišnou mapu řídicí jednotky a průchodnější výfuk, jako předchozí RS 230. O těchto změnách ale prozatím lze jen spekulovat, Škoda totiž v tiskové zprávě žádné podrobnosti neuvádí. Zmiňuje jen onen výkon, který doprovází točivý moment navýšený na 370 Nm, s nimiž lze počítat v pásmu 1 600 až 4 300 otáček.
Na výběr je standardní šestistupňový manuál či příplatkový sedmistupňový automat DSG, přičemž v rámci volby druhé zmíněné převodovky lze počítat s akcelerací z klidu na stovku za 6,6 sekundy u liftbacku, respektive za 6,7 sekundy u kombíku. Působivé je i pružné zrychlení, verze s manuálem totiž potřebuje ke sprintu na pátý převodový stupeň z 60 na 100 km/h pouze 6,4 s (kombi 6,5 s), případně pak z 80 na 120 km/h jen 6,6 s (kombi 6,8 s).
To všechno se stará o fakt, že RS 245 je nejen nejvýkonnější, ale také nejrychlejší Octavií v historii, maximální rychlost zřejmě zůstane omezena na 250 km/h, zrovna o té (a ani o spotřebě) se automobilka nerozepisuje. Přikročit tak můžeme k dalším mechanickým změnám. Ty souvisejí s podvozkem, který klesl o 14 milimetrů blíže k zemi. Dále se o 38 mm rozšířil rozchod zadní nápravy, očekávat lze tedy daleko vyšší stabilitu i jistotu v zatáčkách. Na tom se samozřejmě podílí i standardní 19palcová litá kola v černém designu či elektrohydraulický samosvorný přední diferenciál VAQ určený jen této verzi.
Dále lze počítat se stabilizací se sportovním režimem či volbou jízdního profilu Performance Mode Select a zvukovým generátorem Performance Sound Generator. Na přání je možné sáhnout ještě po adaptivním podvozku Dynamic Chassis Control (DCC), tím jsme ale v rámci mechaniky na konci. Posunout se tedy můžeme k novinkám v oblasti vzhledu a interiéru.
V případě exteriéru lze počítat s novou maskou s širšími otvory, přičemž rámeček i jednotlivá žebra dostala do vínku lesklý černý lak. Nechybí ani plnohodnotné čelní LEDky, černé kryty zpětných zrcátek a lichoběžníkových koncovek výfuku nebo spoiler na zádi liftbacku, respektive střešní křídlo u kombíku. Jak je tedy vidno, více změn se odehrálo pod kapotou než na ní.
Dovnitř se nastěhovala sportovní sedadla potažená Alcantarou, multifunkční volant potažený perforovanou kůží a doplněný pádly řazení v případě automatu DSG. Specifické je taktéž diodové podsvícení, mimo to nechybí pedály z ušlechtilé oceli a přístrojový štít s integrovaným barevným Maxi DOT displejem. Veškeré další prvky ale závisí hlavně na hloubce vaší peněženky.
První oficiální fotografie Škody Octavia RS 245
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejčtenější články
- Porsche říká, že Macan bude jeho nejprodávanějším autem i s elektrickým pohonem. Počkáme si na to
24.11.2024 - Britové vyzkoušeli Škodu Octavia Combi RS po faceliftu. A narazili jen na problém, který trápí pouze je
24.11.2024 - Automobilky předem prosí Trumpa, aby nerušil dotace na elektrická auta, tomu se říká zoufalství
24.11.2024 - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
24.11.2024 - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
24.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva