Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia RS 230: ostřejší verze je venku, má samosvor a 230 koní
20.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový vrchol nabídky Octavie se pyšní i upraveným vzhledem, stovku dá za 6,7 s, maximálka zůstává omezená.
Česká automobilka má zjevně pocit, že se o ní dlouho nemluvilo. Tento handicap ovšem dnes bohatě napravíme, neboť Škoda pustila do světa první fotky a informace, jež se týkají jejího stánku na ženevském autosalonu. Na tom samozřejmě bude figurovat nový Superb, mimo to ovšem dorazí řádka dalších specialit. Tou nejzajímavější se přitom aktuálně zdá být už dříve probíraná Octavia RS 230, která dostala do vínku vyšší výkon a poladěný bodykit.
Naše zatím kratší představení začneme v motorovém prostoru, kde se nadále nachází přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec. Jeho výkon ovšem narostl na 230 koní jako u Golfu GTI Performance, což má vliv na jízdní dynamiku. Zrychlení z klidu na stovku tak přiostřená verze zvládne za 6,7 sekundy, tedy o desetinu rychleji než standardní provedení. Nejvyšší rychlost se posunula na rovných 250 km/h - sice elektronicky omezených, ale i tak tu máme nejrychlejší sériové RS vůbec.
I přes tento posun ovšem nepůjde o model Škody s nejlepší dynamikou, tento titul bude vyhrazen nové generaci Superbu, který pod kapotu dostane prakticky tentýž motor, ovšem vyladěný na 280 koní. Veškerý tento výkon pak bude směřovat na všechna čtyři kola skrze automat DSG, přičemž zrychlení z klidu na stovku v ten moment zabere 5,8 sekundy. Maximálka však bude u obou modelů stejná.
Tím jsme ovšem poněkud odbočili, proto rychle zpátky k nové Octavii RS 230. Ta kromě silnějšího motoru bude profitovat také z lehce upraveného bodykitu, který na první fotce klade důraz na černě lakované zadní křídlo. Kromě toho se ovšem dočkáme také nového designu 18palcových kol, jež obouvají pneumatiky Dunlop Direzza Sport.
Jako první vůz značky pak novinka dostane již v sériové výbavě diferenciál s elektrohydraulicky řízenou svorností a jisté změny můžeme očekávat také na přídi v interiéru. Opět ale nejspíše půjde o drobnosti, které kupříkladu v kabině budou souviset s novým odstínem kontrastních švů. Více se zřejmě dozvíme až v Ženevě.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.


Nová Škoda Octavia RS 230 prozatím ukázala jen svou záď a přední sedadla
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva