Škoda Octavia RS 230 detailněji: nejostřejší Octavia bude i Combi

(+ živé foto) Mladoboleslavská novinka dostala k dobru 10 koní a další úpravy. Stovku pokoří za 6,7 sekundy, k dispozici je s manuálem i automatem DSG.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Škoda Octavia RS 230 detailněji: nejostřejší Octavia bude i Combi

3.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Škoda Octavia RS 230 detailněji: nejostřejší Octavia bude i Combi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto) Mladoboleslavská novinka dostala k dobru 10 koní a další úpravy. Stovku pokoří za 6,7 sekundy, k dispozici je s manuálem i automatem DSG.

Největším želízkem mladoboleslavské automobilky na ženevském autosalonu je dozajista nová generace Škody Superb, o té jsme si však už dříve řekli vše a dnes přidali pouze její cenu. Dost možná zajímavější novinkou česká značky na výstavišti Palexpo je tak Octavia RS 230, kterou dříve automobilka pouze avizovala. O příchodu této verze jsme se zmiňovali již před dvěma týdny, tehdy však nebyla k dispozici zrovna rozsáhlá fotogalerie. To ale dnešním dnem změníme, přičemž k samotným snímkům přihodíme i pár dodatečných faktů.

Začít můžeme motorovým prostorem, se kterým jsou koneckonců spojeny největší změny. Zachován sice zůstal dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec TSI, jeho výkon však narostl o 7 kW/10 koní na 169 kW/230 koní. Stovku tak liftback v kombinaci se šestistupňovým manuálem zdolá již za 6,7 sekundy (o desetinu rychleji než standard s 220 koňmi) a maximálně se rozjede na 250 km/h (nárůst o dva kilometry v hodině). Rázem tak máme čest s nejrychlejší produkční Octavií všech dob (ty „neprodukční” někdy jedou i jako Veyron).

Kromě výše zmíněné konfigurace ovšem budou moci zákazníci sáhnout také po šestistupňovém dvouspojkovém automatu DSG, stejně jako je možné méně praktickou karoserii vyměnit za verzi kombi. V těchto případech ovšem bohužel nemůžeme dát k dobru žádný technický údaj, i když je velmi pravděpodobné, že dojde k odchylkám v řádu maximálně desetin sekundy či jednoho nebo dvou kilometrů.

Naši pozornost tedy můžeme stočit k dalším informacím, jež zmiňují hlavně příchod diferenciálu s elektrohydraulicky řízenou svorností již ve standardní výbavě. Dále lze počítat s 19palcovými litými koly Xtreme, s nimiž jsou spojeny pneumatiky Dunlop Direzza Sport, samotný bodykit ovšem zůstal víceméně nezměněn. Tedy respektive zachovány zůstaly komponenty standardní verze, jen jsou nyní lakovány na černo.

Uvnitř je možné počítat s kontrastními červenými švy nebo ozdobnými lištami dveřních prahů, kromě toho se pak nejspíše navýší i standardní výbava. Na tu si ovšem budeme moci blíže posvítit nejpozději v červnu letošního roku, kdy výkonnější model zamíří do prodeje a kdy se tedy objeví v oficiálním ceníku.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.


Škoda Octavia RS 230 detailněji: nejostřejší Octavia bude i Combi - 1 - Skoda Octavia RS 230 zive dalsi 01Škoda Octavia RS 230 detailněji: nejostřejší Octavia bude i Combi - 2 - Skoda Octavia RS 230 zive dalsi 02Škoda Octavia RS 230 detailněji: nejostřejší Octavia bude i Combi - 3 - Skoda Octavia RS 230 zive dalsi 03Škoda Octavia RS 230 detailněji: nejostřejší Octavia bude i Combi - 4 - Skoda Octavia RS 230 zive dalsi 04Škoda Octavia RS 230 detailněji: nejostřejší Octavia bude i Combi - 5 - Skoda Octavia RS 230 zive dalsi 05Škoda Octavia RS 230 detailněji: nejostřejší Octavia bude i Combi - 6 - Skoda Octavia RS 230 zive dalsi 06Škoda Octavia RS 230 detailněji: nejostřejší Octavia bude i Combi - 7 - Skoda Octavia RS 230 zive dalsi 07Škoda Octavia RS 230 detailněji: nejostřejší Octavia bude i Combi - 8 - Skoda Octavia RS 230 zive dalsi 08Škoda Octavia RS 230 detailněji: nejostřejší Octavia bude i Combi - 9 - Skoda Octavia RS 230 zive dalsi 09Škoda Octavia RS 230 detailněji: nejostřejší Octavia bude i Combi - 10 - Skoda Octavia RS 230 zive dalsi 10Škoda Octavia RS 230 detailněji: nejostřejší Octavia bude i Combi - 11 - Skoda Octavia RS 230 zive dalsi 11Škoda Octavia RS 230 detailněji: nejostřejší Octavia bude i Combi - 12 - Skoda Octavia RS 230 dalsi interier zive 01Škoda Octavia RS 230 detailněji: nejostřejší Octavia bude i Combi - 13 - Skoda Octavia RS 230 dalsi interier zive 02Škoda Octavia RS 230 detailněji: nejostřejší Octavia bude i Combi - 14 - Skoda Octavia RS 230 dalsi interier zive 03Škoda Octavia RS 230 detailněji: nejostřejší Octavia bude i Combi - 15 - Skoda Octavia RS 230 dalsi interier zive 04

Škoda Octavia RS 230 detailněji: nejostřejší Octavia bude i Combi - 16 - Skoda Octavia RS 230 zive prvni 01Škoda Octavia RS 230 detailněji: nejostřejší Octavia bude i Combi - 17 - Skoda Octavia RS 230 zive prvni 02Škoda Octavia RS 230 detailněji: nejostřejší Octavia bude i Combi - 18 - Skoda Octavia RS 230 zive prvni 03Škoda Octavia RS 230 detailněji: nejostřejší Octavia bude i Combi - 19 - Skoda Octavia RS 230 zive prvni 04Škoda Octavia RS 230 detailněji: nejostřejší Octavia bude i Combi - 20 - Skoda Octavia RS 230 zive prvni 05Škoda Octavia RS 230 detailněji: nejostřejší Octavia bude i Combi - 21 - Skoda Octavia RS 230 zive prvni 06Škoda Octavia RS 230 detailněji: nejostřejší Octavia bude i Combi - 22 - Skoda Octavia RS 230 zive prvni 07Škoda Octavia RS 230 detailněji: nejostřejší Octavia bude i Combi - 23 - Skoda Octavia RS 230 zive prvni 08Škoda Octavia RS 230 detailněji: nejostřejší Octavia bude i Combi - 24 - Skoda Octavia RS 230 zive prvni 09Škoda Octavia RS 230 detailněji: nejostřejší Octavia bude i Combi - 25 - Skoda Octavia RS 230 zive prvni 10Škoda Octavia RS 230 detailněji: nejostřejší Octavia bude i Combi - 26 - Skoda Octavia RS 230 zive prvni 11Škoda Octavia RS 230 detailněji: nejostřejší Octavia bude i Combi - 27 - Skoda Octavia RS 230 zive prvni 12Škoda Octavia RS 230 detailněji: nejostřejší Octavia bude i Combi - 28 - Skoda Octavia RS 230 zive prvni 13Škoda Octavia RS 230 detailněji: nejostřejší Octavia bude i Combi - 29 - Skoda Octavia RS 230 zive prvni 14Škoda Octavia RS 230 detailněji: nejostřejší Octavia bude i Combi - 30 - Skoda Octavia RS 230 zive prvni 15Škoda Octavia RS 230 detailněji: nejostřejší Octavia bude i Combi - 31 - Skoda Octavia RS 230 zive prvni 16Škoda Octavia RS 230 detailněji: nejostřejší Octavia bude i Combi - 32 - Skoda Octavia RS 230 zive prvni 17Škoda Octavia RS 230 detailněji: nejostřejší Octavia bude i Combi - 33 - Skoda Octavia RS 230 zive prvni 18Škoda Octavia RS 230 detailněji: nejostřejší Octavia bude i Combi - 34 - Skoda Octavia RS 230 zive prvni 19Škoda Octavia RS 230 detailněji: nejostřejší Octavia bude i Combi - 35 - Skoda Octavia RS 230 zive prvni 20Škoda Octavia RS 230 detailněji: nejostřejší Octavia bude i Combi - 36 - Skoda Octavia RS 230 zive prvni 21
Výkonnější Octavia RS 230 vypadá v bílém laku jako vlk v rouše beránčím

Škoda Octavia RS 230 detailněji: nejostřejší Octavia bude i Combi - 37 - Skoda Octavia RS 230 nova sada 01Škoda Octavia RS 230 detailněji: nejostřejší Octavia bude i Combi - 38 - Skoda Octavia RS 230 nova sada 02Škoda Octavia RS 230 detailněji: nejostřejší Octavia bude i Combi - 39 - Skoda Octavia RS 230 nova sada 03Škoda Octavia RS 230 detailněji: nejostřejší Octavia bude i Combi - 40 - Skoda Octavia RS 230 nova sada 04Škoda Octavia RS 230 detailněji: nejostřejší Octavia bude i Combi - 41 - Skoda Octavia RS 230 nova sada 05Škoda Octavia RS 230 detailněji: nejostřejší Octavia bude i Combi - 42 - Skoda Octavia RS 230 nova sada 06Škoda Octavia RS 230 detailněji: nejostřejší Octavia bude i Combi - 43 - Skoda Octavia RS 230 nova sada 07Škoda Octavia RS 230 detailněji: nejostřejší Octavia bude i Combi - 44 - Skoda Octavia RS 230 nova sada 08Škoda Octavia RS 230 detailněji: nejostřejší Octavia bude i Combi - 45 - Skoda Octavia RS 230 nova sada 09Škoda Octavia RS 230 detailněji: nejostřejší Octavia bude i Combi - 46 - Skoda Octavia RS 230 nova sada 10
Nová Škoda Octavia RS 230 bude k mání jako liftback i kombi. Zákazníci pak mohou volit i mezi manuálem či automatem

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.