Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia IV se rýsuje. Dá si na čas, bude ještě výrazně větší
19.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Octavia platí už dnes za největší auto své třídy, i tak se s novou generací stane ještě větší. Design se zaměří na optické rozšíření, přijde až 300 koní.
Třetí generace Škody Octavia byla představena 11. prosince 2012. Prakticky přesně po čtyřech letech přišel facelift, ten ovšem tak vřele přijat nebyl. Názor především privátní klientely ale nejspíše vliv na registrace mít nebude - a postupem času si na čtyřokou příď zvyknou i řadoví zákazníci, kteří tak již nebudou mít problém vyměnit nový model za starý. Konec dobrý, všechno dobré, mohlo by se říci. Dokonce by se mohlo zdát, že v mladoboleslavské automobilce teď panuje relativní klid.
Opak je ovšem pravdou, Škoda se již připravuje na příchod čtvrté generace. Na tu si ovšem zákazníci musí ještě nějaký ten pátek počkat, neboť s premiérou se počítá až někdy v říjnu 2020. Osm let na trhu pro Octavii III se může zdát dlouhou dobou, přímo z automobilky ale máme potvrzené, že to takto bude. Proto byl facelift tak výrazný, chtěl se více tvářit jako nové auto. V kontextu s ním vás možná, že stejně jako o něj se také o design nové generace se postaral Jozef Kabaň, který vzhled budoucí novinky označuje za „odvážný”. Pokud bude ještě odvážnější než u nedávného faceliftu, máme se zřejmě na co těšit.
Dá se však předpokládat, že některé detaily se ještě změní, zejména s ohledem na další směřování a expanzi značky. Nicméně základní kontury již narýsovány byly, přičemž opět lze do jisté míry mluvit o revoluci. Kritizované, zřetelně dvoudílné světlomety zmizí, přičemž místo nich by měl přijít vzhled odkazující na před pár dny odhalený koncept Vision E.
Důraz je - tak jako v případě tvaru nárazníku či samotné masky chladiče - kladen na optické rozšíření vozu. Je to nutnost, protože nová Octavia výrazně naroste. Delší bude nejen zadní převis, ale naroste také rozvor. Očekávat lze tedy i prostornější kabinu a zavazadelník, otázkou ale je, co to udělá s profilem a proporcemi. Na místě je také vzpomínka na předchozí generaci Superbu, které se nikoli bezdůvodně říkalo jezevčík.
Technika bude převzata z osmé generace Volkswagenu Golf, který přijde na trh o pár měsíců dříve. Řeč přitom není jen o evoluční platformě MQB, ale také o nových asistenčních systémech, mezi které se zařadí semi-autonomní řízení úrovně SAE 3. Seznam příplatků rozšíří digitální přístrojový štít, vylepšené hlasové ovládání či nová generace multimédií.
Pro úrovně výbavy Laurin & Klement se navíc chystá mnohem luxusnější čalounění a dekory, čímž mají být definitivně smazány iluze o levném voze. Nová Octavia se tedy daleko více přiblíží mateřskému Volkswagenu, byť stále půjde o levnější vůz. Je předčasné spekulovat, jak velký rozdíl v cenách Golfu a Octavie nastane, nicméně již nyní lze u obou vozů očekávat posun směrem výše.
S tím souvisí plejáda zcela nových motorů, ačkoliv základní koncepce zůstane zachována. Základ nabídky tedy budou tvořit litrové tříválce, o patro výše lze čekat 1,5litrové čtyřválce. Otázkou jsou dostupné výkony - vše souvisí s hmotností vozu, která sice na jedné straně vlivem evoluční architektury poklesne, tento krok ovšem na straně druhé budou negovat zmiňované větší rozměry.
U tříválce snad lze čekat 95 a 115 koní, u čtyřválce pak 130 či 150 koní. Stejně tak se můžeme ptát, kam se dostane provedení RS, které nyní může nabídnout až 245 koní. Podle zdrojů zevnitř by ovšem nová sportovní Octavia měla být absolutním vrcholem značky, co se výkonu týče - produkovat by tedy mohla až 300 koní a 380 Nm. S posílením lze počítat také u dieselů, ačkoliv také o nich můžeme jen spekulovat.
Jisté je, že další generace Octavie již bude existovat jako hybrid. Bude nejen mild hybrid se 48voltovým elektrickým systémem, který má dodat zhruba 10 kW a 55 Nm, ale také plug-in hybrid s 1,5litrovým čtyřválcem, elektromotorem a kumulovaným výkonem zhruba 252 koní a 590 Nm.
Nová Škoda Octavia bude větší, prostornější, komfortnější i výkonnější. A samozřejmě také dražší. Tyto ilustrace ukazují její možný vzhled
Zdroj: Auto Bild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 2 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 2 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 3 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 4 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 6 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 13:37 - jerry
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 11:57 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus