Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia IV se rýsuje. Dá si na čas, bude ještě výrazně větší
19.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Octavia platí už dnes za největší auto své třídy, i tak se s novou generací stane ještě větší. Design se zaměří na optické rozšíření, přijde až 300 koní.
Třetí generace Škody Octavia byla představena 11. prosince 2012. Prakticky přesně po čtyřech letech přišel facelift, ten ovšem tak vřele přijat nebyl. Názor především privátní klientely ale nejspíše vliv na registrace mít nebude - a postupem času si na čtyřokou příď zvyknou i řadoví zákazníci, kteří tak již nebudou mít problém vyměnit nový model za starý. Konec dobrý, všechno dobré, mohlo by se říci. Dokonce by se mohlo zdát, že v mladoboleslavské automobilce teď panuje relativní klid.
Opak je ovšem pravdou, Škoda se již připravuje na příchod čtvrté generace. Na tu si ovšem zákazníci musí ještě nějaký ten pátek počkat, neboť s premiérou se počítá až někdy v říjnu 2020. Osm let na trhu pro Octavii III se může zdát dlouhou dobou, přímo z automobilky ale máme potvrzené, že to takto bude. Proto byl facelift tak výrazný, chtěl se více tvářit jako nové auto. V kontextu s ním vás možná, že stejně jako o něj se také o design nové generace se postaral Jozef Kabaň, který vzhled budoucí novinky označuje za „odvážný”. Pokud bude ještě odvážnější než u nedávného faceliftu, máme se zřejmě na co těšit.
Dá se však předpokládat, že některé detaily se ještě změní, zejména s ohledem na další směřování a expanzi značky. Nicméně základní kontury již narýsovány byly, přičemž opět lze do jisté míry mluvit o revoluci. Kritizované, zřetelně dvoudílné světlomety zmizí, přičemž místo nich by měl přijít vzhled odkazující na před pár dny odhalený koncept Vision E.
Důraz je - tak jako v případě tvaru nárazníku či samotné masky chladiče - kladen na optické rozšíření vozu. Je to nutnost, protože nová Octavia výrazně naroste. Delší bude nejen zadní převis, ale naroste také rozvor. Očekávat lze tedy i prostornější kabinu a zavazadelník, otázkou ale je, co to udělá s profilem a proporcemi. Na místě je také vzpomínka na předchozí generaci Superbu, které se nikoli bezdůvodně říkalo jezevčík.
Technika bude převzata z osmé generace Volkswagenu Golf, který přijde na trh o pár měsíců dříve. Řeč přitom není jen o evoluční platformě MQB, ale také o nových asistenčních systémech, mezi které se zařadí semi-autonomní řízení úrovně SAE 3. Seznam příplatků rozšíří digitální přístrojový štít, vylepšené hlasové ovládání či nová generace multimédií.
Pro úrovně výbavy Laurin & Klement se navíc chystá mnohem luxusnější čalounění a dekory, čímž mají být definitivně smazány iluze o levném voze. Nová Octavia se tedy daleko více přiblíží mateřskému Volkswagenu, byť stále půjde o levnější vůz. Je předčasné spekulovat, jak velký rozdíl v cenách Golfu a Octavie nastane, nicméně již nyní lze u obou vozů očekávat posun směrem výše.
S tím souvisí plejáda zcela nových motorů, ačkoliv základní koncepce zůstane zachována. Základ nabídky tedy budou tvořit litrové tříválce, o patro výše lze čekat 1,5litrové čtyřválce. Otázkou jsou dostupné výkony - vše souvisí s hmotností vozu, která sice na jedné straně vlivem evoluční architektury poklesne, tento krok ovšem na straně druhé budou negovat zmiňované větší rozměry.
U tříválce snad lze čekat 95 a 115 koní, u čtyřválce pak 130 či 150 koní. Stejně tak se můžeme ptát, kam se dostane provedení RS, které nyní může nabídnout až 245 koní. Podle zdrojů zevnitř by ovšem nová sportovní Octavia měla být absolutním vrcholem značky, co se výkonu týče - produkovat by tedy mohla až 300 koní a 380 Nm. S posílením lze počítat také u dieselů, ačkoliv také o nich můžeme jen spekulovat.
Jisté je, že další generace Octavie již bude existovat jako hybrid. Bude nejen mild hybrid se 48voltovým elektrickým systémem, který má dodat zhruba 10 kW a 55 Nm, ale také plug-in hybrid s 1,5litrovým čtyřválcem, elektromotorem a kumulovaným výkonem zhruba 252 koní a 590 Nm.
Nová Škoda Octavia bude větší, prostornější, komfortnější i výkonnější. A samozřejmě také dražší. Tyto ilustrace ukazují její možný vzhled
Zdroj: Auto Bild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Můžete se „ustávkovat” k smrti, ale nic nezměníte. Šéf VW říká, že zavírání továren a hromadnému propouštění už nejde zabránit
26.11.2024 - Nový čínský luxusní vůz si potají hraje na Mercedes a Maybach. Jeho jméno je směšné, prodejní plány výrobce ještě víc
26.11.2024 - Motor V16 nového Bugatti poprvé předvedl svůj skutečný zvuk, v 500 km/h bude znít jako stíhačka z druhé světové
26.11.2024 - Luxusní Korejci se bojí návratu Trumpa do Bílého domu, také oni vsadili na jiný výsledek
26.11.2024 - Stylové SUV-kupé Renaultu dnes jako ojeté koupíte už za 350 tisíc. Spolehlivostí neohromí, ale vypadá šik
26.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva