Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia III GreenLine: nejúspornější Škoda všech dob odhalena
10.9.2013 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
(+ živé foto) IAA hostí debut nejúspornější škodovky. Octavia III GreenLine má jezdit za 3,3 l nafty.
Škoda sice překročila svůj stín a uvedla na trh rychlou Octavii, která si zaslouží označení RS, nyní se ale vrací do svých racionálně orientovaných vod. Do Frankfurtu tak krom svých ostatních novinek přiváží i řadu svých úsporných modelů z rodiny GreenLine. Většinu jejích členů už známe z dřívějška, nově se ale rodinka rozrostla o Octavii poslední generace a po jejím boku přijde i Rapid v obou svých karosářských variantách. Doprovod jim udělají faceliftovaný Yeti, Superb, Fabia i Roomster a u zeleného stolu jistě nebude chybět ani Citigo v úpravě pro spalovaní CNG.
Pro připomenutí, u všech modelů řady GreenLine jsou aplikovány technologie primárně zaměřené na úsporu paliva. Patří mezi ně systém start/stop, rekuperace brzdné energie, pneumatiky se sníženým valivým odporem, prodloužené převody manuálních převodovek, snížení podvozku, optimalizace aerodynamiky a snížení hmotnosti. Z výčtu modelů je zřejmé, že podobně upravené auto je součástí každé modelové řady a příchodem Octavia a Rapidu se rodina GreenLine stala kompletní.
Všechny Škodovky s plaketou GreenLine na zádi jsou bez výjimky poháněny dieselovým motorem, kromě Fabie a Roomsteru jde o jednotku 1,6 TDI. V Octavii je naladěna na výkon 81 kW stejně jako u sesterského Golfu Bluemotion a její kombinovaná spotřeba je 3,3 l/100 km (+ jen 0,1 litru oproti menšímu Golfu), přepočteno na CO2 to znamená 87 g/km. Novinka je nejen nejúspornějším modelem v současné nabídce, ale také historicky. Je pozoruhodné, že předčí i dosavadního premianta, Fabii GreenLine a nakonec i dále zmiňovaný Rapid, v obou případech menší modely.
Od běžných provedení ji odlišíte podle zaslepených vstupů chladicího vzduchu, specifického designu litých kol a plaket GreenLine na masce chladiče a pátých dveřích, vše je dobře k vidění na úplné prvních fotkách v přiložené galerii. Detailní technické údaje zatím neznáme, nemůžeme tak posloužit například údaji o dynamice či mimoměstské spotřebě, počítat se ale dá s velmi podobnými parametry jako u Golfu VII, který si v mimoměstském provozu řekne o rovné 3 litry nafty na 100, na stovku přitom zrychluje za 10,5 sekundy a jede až 200 km/h. Cena vozu bude zřejmě zveřejněna až v průběhu dnešního dne, i v jejím případě ale máme německá vodítka.
Spolu s příchodem nového Spacebacku je na trh uváděna také zelená varianta Rapidu. Bude k dispozici v obou karosářských variantách a pohánět ji bude opět motor 1,6 TDI naladěný na 66 kW. GreenLine verze s ním dosahuje spotřeby 3,8 l/100 km a vypouští 99 g CO2/km. Pokud byste chtěli šetřit, ale nevyhovují vám dlouhé převody rodiny „GL”, můžete si objednat Rapid s tímto motorem a paketem GreenTec, který je k dispozici od začátku výroby. Jeho součástí jsou systém start/stop, rekuperace brzdné energie a pneumatiky se sníženým valivým odporem a lehce nazelenalý Rapid s ním jezdí za 3,9 l/100 km.
Škoda Yeti Greenline není žádný nováček, ale i ta dostala facelift jako základní model. Nadále její přední kola pohání motor 1,6 TDI o výkonu 77 kW kombinovaný s pětistupňovým manuálem. Spotřebuje 4,6 l nafty na 100 km a vypustí přitom 119 g CO2/km. Také ostatní modelové řady mají svou zelenou variantu.
Beze změny zůstávají v nabídce Superb (1,6 TDI 77 kW, spotřeba 4,2 l/100 km), Superb Combi (1,6 TDI 77 kW, spotřeba 4,3 l/100 km), Fabia a Fabia Combi (1,2 TDI 55 kW, spotřeba 3,4 l/100 km) a Roomster (1,2 TDI 55 kW, spotřeba 4,2 l/100 km). Skupinu úsporných modelů uzavírá též už zmíněné Citigo CNG.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo z Frankfurtu
Živé fotografie „zelených” škodovek z IAA 2013
Škoda Octavia III GreenLine
Škoda Superb GreenLine 2013
Skoda Rapid GreenLine
Oficiální fotografie modelů Škoda Greenline
Škoda Octavia III Greenline
Škoda Octavia III Combi Greenline
Škoda Rapid Greenline
Škoda Rapid Spaceback Greenline
Škoda Yeti Greenline
Škoda Roomster Greenline
Škoda Fabia Combi Greenline
Celá vypráskaná rodinka zelených škodovek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva