Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia III GreenLine je v prodeji, u nás by měla stát pod 450 tisíc Kč
1.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejúspornější Octavia všech dob slibuje průměr 3,3 l/100 km a emise CO2 ve výši 87 g/km. Kromě toho nabídne i výkon 110 koní a vyšší výbavu.
Mladoboleslavský liftback jsme v posledních týdnech zmiňovali především v souvislosti s odhalením verze RS, nyní ovšem přišel čas na zcela opačný konec nabídky. Ten bude nově zastávat již dlouho slibovaná Octavia GreenLine.
Tato verze by mohla oslovit daleko širší publikum (kromě liftbacku bude i kombík, ten ovšem dorazí později), přestože líbivé plasty nebo vysoký výkon nepatří mezi její priority. Těmi jsou naopak extrémně nízká papírová spotřeba (v kombinaci 3,3 l/100 km) a její ekvivalent v podobě emisí CO2. Slibovaných 87 gramů na kilometr by totiž třeba ve Velké Británii mělo zaručit nulové emisní poplatky, zatímco v takové Francii budou za kupující hradit část ceny ostatní daňoví poplatníci při koupi Maserati a spol.
Ani na jednom z těchto trhů ale zatím není nová Škoda Octavia GreenLine dostupná a k mání bohužel není ani u nás. Že se to brzy změní ale naznačují holandské ceny, díky nimž si můžeme alespoň udělat představu, nakolik tento úsporný liftback vyjde na českém trhu.
Tak tedy, v zemi tulipánů lze 110 koní produkovaných 1,6litrovým turbodieselem pořídit ve standardním balení za 24 100 Eur. To je cca 627 000 Kč, přímým přepočtem se ale v našich končinách řídit nemůžeme. Stejně jako třeba v případě technicky spřízněného Volkswagenu Golf BlueMotion tak spíše přihlédneme k rozdílu mezi cenou standardního modelu s motorem 1,6 TDI a verzí Greenline. Ten činí necelých tisíc Euro, za které dostáváte nejen tradiční prvky úsporných modelů (pneu s nízkým valivým odporem, delší kvalty, systém start/stop apod.), ale také pět koní navíc a šestistupňovou manuální převodovku (standardně má Octavia III 1,6 TDI pětikvalt).
Pokud bychom přitom tento rozdíl přičetli k sumě 424 900 Kč, za kterou se Octavia 1,6 TDI prodává v ČR, pak se dostaneme na sumu pod 450 tisíc Kč. Je ovšem otázkou, nakolik velké bude sebevědomí značky. Zmiňovaný VW Golf BlueMotion totiž nakonec na českém trhu vychází na 475 tisíc, což je o 14 000 Kč méně, než jsme původně dle stejných propočtů odhadovali. Zlevní tedy i Škoda? Nebo naopak podraží? To uvidíme do pár týdnů.
Bez ohledu na české ceny ale můžeme už nyní říci, že první vozy dorazí k zákazníkům letos v září, i proto jsme si ostatně jisti tím, že zveřejnění českého ceníku či vůbec detailnější představení vozu musí být otázkou spíše dnů, nejvýše pak týdnů.
Foto ekonomického modelu prozatím není k dispozici. Dá se ovšem počítat s tím, že od standardní verze 1,6 TDI, se kterou jsme již jezdili, se Škoda Octavia Greenline příliš lišit nebude - přibude jen pár aerodynamických úprav, nižší světlá výška a jistě i jiná kola či jejich kryty
Zdroj: Autoweek.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 37 minutami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 36 minutami - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před 2 hodinami - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva