Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia 3 Combi a 4x4: nové kombi i čtyřkolka jsou venku
19.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Dva měsíce po odhalení třetí generace Octavie představuje Škoda její variantu Combi. Oslovit chce hlavně 610 litry v zavazadelníku.
Na podobné „vražedné“ tempo představování novinek by se měli mentálně připravit především ti, kteří mladoboleslavské vozy příliš nemusí, jejich příznivci totiž budou bezesporu chrochtat blahem. Ještě teď musí mít v paměti prosincové podrobné představení Octavie třetí generace i náš lednový test a už zde máme další, možná ještě více očekávaný vůz.
Ano, ač se vám to možná nelíbí, kombíkům se ve zdejší kotlině zkrátka fandí a nejinak to vidí také nejvyšší šéf Škody Winfried Vahland: „Combi symbolizuje všechny významné hodnoty značky a má velký podíl na úspěchu této modelové řady,“ říká. Pravda a není proto divu, že světová výstavní premiéra nového modelu byla naplánovaná v rámci jednoho z nejvýznamnější mezinárodních autosalonů v Ženevě.
Samozřejmě, pokud nás sledujete pozorně, Octavia Combi III pro vás až tak velkým překvapením nebude. Její podoba je známá díky úniku špionážních záběrů pořízených v Chile, kde se ji podařilo nafotit úplně bez maskování společně s novým liftbackem. Vzhledové záležitosti tedy přejdeme a podíváme se na to, co tento vůz přináší po faktické stránce.
Jak se dalo očekávat ve srovnání s předchůdcem především více prostoru ve všech směrech. Podle tiskové zprávy je Octavia Combi III o 90 milimetrů delší a o 45 milimetrů širší než její předchůdkyně. Rozvor narostl o téměř jedenáct centimetrů. Také velikost zavazadelníku bude ohromovat ty, kdo si na něj potrpí - základní objem činí až 610 litrů a sklopením zadním sedadel vznikne „tunel“ o objemu 1 740 litrů.
Jak se stalo u Škody oblíbeným zvykem, u prosté velikosti to nekončí. Konstruktérská a návrhářská suita se opět činila a kombíku nadělila třeba oboustranný koberec v zavazadelníku, sítě různých velkostí i určení, háčky na tašky, nechybí škrabka na led umístěná ve víčku palivové nádrže a poněkud neobvykle zde byl vyčleněn prostor také pro koš na odpadky. Mezi další, ne příliš rozšířené detaily patří odkládací kapsa na kabáty za zadními sedadly či možnost uložit příčná ramena střešního nosiče a roletový kryt zavazadlového prostoru pod polohovatelný panel dvojitého dna.
Na nic z toho se zatím podívat nemůžeme, Škoda zveřejnila pouze omezený počet fotek, přičemž ani v jednom případě jsme nedostali příležitost nahlédnout do interiéru, přesněji řečeno do zadní části kabiny. První informace nicméně zmiňují možnost odjištění systému sklápění sedadel ze zadní části kufru.
Technická stránka vozu je prozatím zřejmě druhořadá, Škoda se totiž zmiňuje pouze o tom, že Octavia Combi dostane čtyři zážehové a stejný počet naftových pohonných jednotek, přičemž ve srovnání s předchůdcem jsou alespoň papírově o sedmnáct procent úspornější. Tady je ovšem jasné, že nabídka motorů bude více či méně stejná jako u liftbacku a i dynamické či spotřebové parametry se budou lišit jen mírně. O tom ostatně svědčí i prohlášení Škody, že nejnižší tabulkovou spotřebu bude v případě nového kombíku vykazovat verze Greenline, které v testu naměřili apetit 3,4 litru na 100 kilometrů.
O způsobu přidělování zadní víceprvkové nápravy pro jednotlivé motory (liftback má do 110 kW včetně klikovou nápravu, kombík by si zasloužil víceprvek v širší míře) se tiskové sdělení nezmiňuje, každopádně jedna verze ji bez ohledu na použitý agregát bude mít zcela určitě - Octavia Combi III 4x4. Vůz bude představen vedle standardního provedení s pohonem předních kol, podrobnosti k čtyřkolce však zatím chybí. Víme pouze to, že konstruktéři použili pro přenos výkonu na zadní nápravu Haldex páté generace jako u Golfu VII a rovněž fakt, že variantu 4x4 jako liftback nekoupíte. Proto je také její premiéra (byť zatím velmi stručná) spojena až s odhalením kombíku.
Další podrobnosti k „O3 kombi” můžeme očekávat v nejbližších týdnech, automobilka se o kompletní detaily jistě podělí ještě před formální premiérou na ženevském autosalonu.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.
Základní objem zavazadlového prostoru činí až 610 litrů, do něj nás ale Škoda zatím nahlédnout nenechala. Alespoň za vnější vzhled kombíku se ovšem konečně nestydí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus