Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia III 2013: nová Octavia odhalena skrze palubní systém
31.10.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nová generace Octavie chce být zřejmě tak trochu Audi. První odhalení si totiž střihla úplně stejným způsobem jako svého času nová A3.
Tip: Podívejte se na oficiální fotky a specifikace nové Octavie 3.
V dnešním světě aut určitě existují i úniky a předčasná odhalení, ke kterým dochází omylem, náhodou, shodou okolností. Nepochybujeme třeba o tom, že čerstvě přistižený facelift Mercedesu E si automobilka přímo ani nepřímo nepřála a někdo si teď ve Stuttgartu drbe hlavu. V případě nových generací škodovek se ale podobné záležitosti dějí náhodou jen opravdu zřídka.
Rozhodně nešlo o sérii přistižení maskovaných prototypů nové Octavie, z nichž některá jsme vám zprostředkovali. Stejně jako v případě nového Rapidu prostě škodovka vyslala do ulic smečku maskovaných aut a čekala, kde všude se o ní bude mluvit. Omylem zřejmě došlo jen k odhalení podoby části přídě únikem od výrobce světel, k opaku nechť se případě přizná člen fóra ŠkodaHome.cz, který údajně obrázek vynesl. To ale zřejmě byla jediná výjimka v záplavě pečlivě strojené pravidelnosti, ve které můžeme pokračovat i dnes.
Na světlo světa se totiž dnes dostal obrázek profilu nové Octavie. Kudy? Jde o malou ilustraci z palubního systému vozu, kde „O3” tímto způsobem exhibuje před pasažéry podobně jako v mnoha jiných vozech koncernu Volkswagen. Bylo by možné to považovat za nedopatření, ale to by se to samé nesmělo stát Audi začátkem roku. Jestli šlo tehdy o úmysl, nebo nikoli, o tom můžeme spekulovat, boleslavským se ale zřejmě humbuk kolem této záležitosti líbil, a tak médiím předhodila totéž v českém balení.
Tento pohled na pochopitelně zcela nemaskovaný profil vozu si můžete dopřát níže. Zjevné je z něj to, co už více než naznačily předchozí „špionážní” fotky - že jiná dřívější ilustrace patří spíše chystanému Rapidu hatchback. Nová Octavie totiž z profilu vypadá velmi podobně, jako ta současná a i když záběr pochopitelně není nejkvalitnější (v palubním systému Škody zabírá na displeji jen pár centimetrů), potvrzuje to, co ukazovaly snímky maskovaných prototypů či spíše samotné jejich maskování.
Podstatně se tedy změní zadní část bočního prosklení resp. sloupku C, která nabere tvary nikoli nepodobné BMW. Zjevné je také, že hranatější koncové světlomety budou zasahovat hluboko do boku, přední část s mlhovkami pak rovněž hodně zavoní po Rapidu. V tomto směru ale více ukázal předchozí únik. Na boku je pak patrné řešení otěrových lišt, tvary zrcátek, klik dveří... Novinka toho vážně skrývá už jen málo.
Když si k tomu přidáme více než vyzpytatelné informace o technice, která bude do značné míry odpovídat té v Golfu číslo 7, interiér rovněž designově značně spřízněný s Rapidem a avizované posunutí auta směrem k vyšším třídám u škodovek dosud nevídanou výbavou (co je v Golfu, to bude i v Octavii III, včetně třeba adaptivního tempomatu), máme obrázek o novince skoro úplný.
Úplně všechno se snad dozvíme již brzy, automobilka se tímto tempem musí dobrat oficiálního odhalení spíše v řádu dnů než týdnů. Ale to se ještě uvidí.
Obrázek z palubního systému nové Octavie prozrazuje skoro kompletní podobu vozu
Vzhled přídě dokresluje předchozí únik řešení hlavních světlometů
Vše zmíněné bylo možné si docela dobře domyslet i ze špionážních fotek...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejčtenější články
- Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024 - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
25.11.2024 - Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
25.11.2024 - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
25.11.2024 - První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
26.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva