Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia III 2013: kompletní paleta motorů odhalena
28.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čtyři benzinové a čtyři dieselové agregáty lze spřáhnout s manuálem či automatem DSG, automobilka slibuje třeba i rychlejší ohřev kabiny.
Oficiální premiéru nejdůležitější české automobilové novinky letošního roku máme již dávno za sebou, mohli jsme ji vidět už také naživo a v podobném čase si prohlédnout také absolutně nemaskovaný kombík a první obrázky rychlé verze RS. Mimo to značka z Mladé Boleslavi již zahájila sériovou výrobu, na únor jsou pak slibovány testovací jízdy pro zákazníky. Dá se tedy říci, že v případě zájmu byste již pomalu mohli sepisovat svou objednávku, krom cen vám ale pár údajů do mozaiky ještě chybí. Třeba úplné informace o dostupných motorech, které vám můžeme předestřít teprve nyní.
Vybírat budete moci ze čtyř přeplňovaných benzinových motorů (řada EA211) a čtyř turbodieselů (řada EA288), k nimž máme podrobnější, leč zatím ne zcela úplné informace. Začít můžeme třeba tou týkající se nového termomanagementu, kterým budou vybaveny všechny pohonné jednotky.
Blok i hlava motorů dostanou nové chladicí systémy (vysokoteplotní okruh s mechanicky poháněným vodním čerpadlem je kombinován s nízkotlakým, který prochází turbem a mezichladičem), díky nimž má docházet k rychlejšímu ohřevu kabiny. Mimo to tato technologie umožní i chlazení výfukových plynů při vysokém zatížení, což se projeví snížením spotřeby. Octavia GreenLine by tak měla dosáhnout normovaného průměru 3,4 l/100 km. Ale vezměme to pěkně popořádku.
Extrémně žíznivá totiž není ani základní pohonná jednotka 1,2 TSI, s níž je standardně spřažen pětistupňový manuál. S výkonem 86 koní a točivým momentem 160 Nm totiž dosahuje spotřeby 5,2 l/100 km. Silnější verze 1,2 TSI Green tec pak tuto hodnotu snižuje na 4,9 l/100 km, přičemž nabízí sílu 105 koní a 175 Nm. Standardem je přitom systém start/stop, rekuperace brzdné energie či šestistupňová převodovka, za příplatek je k mání DSG.
Výkonnější část nabídky reprezentuje čtyřválec 1,4 TSI Green tec naladěný na 140 koní a 250 Nm, který je k mání rovněž se šestistupňovým manuálem nebo sedmirychlostním automatem. I zde je základem systém start/stop, průměrná spotřeba by přitom neměla přesáhnout 5,3 l/100 km. O čtyři desetinky litru více pak potřebuje vrcholný motor 1,8 TSI Green tec, jehož 180 koní a 250 Nm lze zkombinovat pouze s DSG.
Po stránce dieselů je základem motor 1,6 TDI, jehož 90 koní bude doplňovat kombinovaná spotřeba 4,1 l/100 km. Volit je ale možné stejnou pohonnou jednotku o výkonu 105 koní a točivém momentu 250 Nm, která v kombinaci se systémem start/stop a pětistupňovým manuálem dosahuje průměru 3,8 l/100 km. Dopřát si pro tuto verzi ale můžete i dvouspojkový automat DSG.
Tím ovšem Škoda s motorem 1,6 TDI nekončí. K mání je tato pohonná jednotka také ve verzi GreenLine, kdy základem je systém start/stop, rekuperace brzdné energie a šestirychlostní manuál. Spotřeba přitom má činit jen 3,4 l/100 km, což z tohoto modelu dělá nejúspornější Octavii všech dob.
Naopak nejvýkonnějším dieselovým provedením je model 2,0 TDI Green tec, jehož 150 koní a 320 Nm je standardně k mání se šestistupňovým manuálem. Spotřeba v takové chvíli činí 4,5 l/100 km, údaje pro příplatkové sedmistupňové DSG automobilka nezveřejnila.
Konstrukcí motorů se ovšem značka pochlubit neopomněla, snadno lze tak vysledovat velkou část hmotnostní diety. Oproti řadě EA111 totiž linie EA211 nabízí pokles až o 22 kg. Kromě toho se délka agregátů zkrátila o 50 mm, interiér tak nabízí více místa.
Více údajů, zejména pak těch týkajících se dynamiky, zatím nemáme. Škoda si ale zvykla nás napínat, takže za pár dnů... Zkrátka zůstaňte naladěni, o nové Octavii vás budeme dále pravidelně informovat při každé smysluplné příležitosti, kdy nám k ní Škoda řekne něco nového.
Nová Škoda Octavia bude k mání se čtyřmi benzinovými a čtyřmi dieselovými motory, s nimiž bude možné kombinovat pětistupňovou či šestistupňovou manuální převodovku nebo sedmirychlostní dvouspojkový automat DSG. Při odhalení těchto informací Škoda uvolnila jedinou novou fotku, přidáváme tedy i ty dříve viděné
S odhalením dalších verzí Škoda váhá, kombík už jsme přitom mohli vidět bez nejmenšího maskování
Nové RS pak prozradila chyba v online konfigurátoru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před hodinou - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 2 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus