Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia III 2013: další únik, nové skici, technické detaily
14.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Že jste u nás už dlouho nic nečetli o připravované třetí generaci Škody Octavia? Tak to napravíme, pár novinek se nám tu zase sešlo.
Tip: Prohlédněte si také první oficiální video s novou Octavií, na kterém je vůz vidět z profilu.
Tip2: Podívejte se na oficiální fotky a specifikace nové Octavie 3.
Předem upozorňujeme, že nemáme nic vysloveně průlomového. Zkrátka jsme za poslední týden získali další záběry, které opět něco odkrývají a pomáhají nám vytvořit si ucelenější obraz o nové Octavii. Samostatně bychom je nepublikovali, ale už se nám jich sešlo dost na to, aby byla škoda se o ně nepodělit.
Proporce a řešení některých detailů Octavie nám před pár týdny pomohl odhalit obrázek jejího palubního systému. Nemá patrně smysl zabývat se tím, jak velkou roli v tom sehrála mladoboleslavská značka, důležitější pro tuto chvíli je, že digitální záběr profilu Octavie nebyl ojedinělý. Důkazem je další takový, který opět pochází z palubního systému vozu a nabízí možnost podívat se na hranatý design světel, masky a ostré linie prakticky kompletní přídě. Jeho kvalita je znovu omezená, o designu ale říká mnohem více než fotky pečlivě maskovaných skutečných aut.
Škoda se k oficiálnímu odhalení Octavie zatím nemá a své netrpělivější příznivce nechá ještě chvíli dusit ve vlastní šťávě, nicméně vám můžeme alespoň ukázat tovární skici, pocházející z jejího vlastního chlívku. Opět se nejedná o nic, co by mohlo vyvolávat větší vzrušení, ale zajímat by vás to mohlo. Leccos o finální podobě některých částí auta tyto obrázky přece jen říkají.
Podobně je to s fotografiemi pořízenými v rámci mediálního představení v Portugalsku, které nám poskytl Leon Poultney ze Sunday Times. Při této příležitoti byla novinka ukrytá pod průhledným závojem a rozsvícená světla něco naznačila o jejich vnitřním uspořádání i základním tvaru.
Abychom dnešní výčet trochu okořenili, máme také několik konkrétních čísel. Octavia III je dlouhá 4 659 mm, široká 1 814 mm a její rozvor měří 2 686 mm, čímž mírně poodstoupí od průměru nižší střední třídy a více se přiblíží třídě střední. Škoda ji ve svých interních dokumentech vede pod kódovým označení A7 a jak už musí vědět snad i „přespolní“, vůz je (jako čtvrtý v pořadí) postaven na nové platformě MQB.
Podobně jako je tomu u Golfu nebo Seatu Leon, ani majitelé Škodovek nemůžou počítat s víceprvkovou zadní nápravou ke každému modelu. U Volkswagenu je hranicí 90 kW, mladoboleslavské zdroje však naznačují, že pro Octavii možná bude posunuta až na 100 kW, čímž by koncern ušetřil další prostředky - lepší zadní osu by dostaly jen ty nejsilnější motorizace.
Sériová kola budou mít 16 palců, za příplatek pak budou sedmnáctky, a i když zdroje toto téma dále nerozebírají, předpokládáme, že se v katalogu příslušenství objeví osmnáctky. Mezi další spoustou nadstandardních prvků Octavia dostane bezklíčové startování spojené s ulehčeným přístupem do kabiny nebo ohromného zavazadelníku o objemu až 590 litrů. Co naopak ohromné nebude je palivová nádrž - ta nabídne (stejně jako ostatní koncernová dílka stojící na platformě MQB) jen 50 litrů objemu. To je dost málo na auto aspirující na posun takřka do střední třídy.
V portfoliu motorizací se kromě jiného objeví nový dvoulitrový diesel o výkonu 150 koní a počítat můžete rovněž s 1,4 TSI se 140 koňmi. Paleta pohonných jednotek obsáhne výkon od 86 do 180 koní, z čeho leze alespoň přibližně dovodit, co všechno se pod kapotou Octavie může objevit. O něco později dorazí sportovní provedení RS. Termín neznáme, místo toho ale víme, že už začátkem příštího roku bude spuštěn prodej verzí s pohonem všech kol a prý nemá chybět ani verze schopná jezdit na CNG.
Tohle je asi hlavní novinka dnešního dne - příď Octavie III tímto přestává být tajemstvím
Škoda je na svých stránkách zatím nezveřejnila, tyto skici jsou však oficiální
Přesnější obrázek o některých detailech může dát také Octavia nafocená pod plachtou
Na internetu se objevilo hodně počítačových vizualizací, jak by mohla mladoboleslavská novinka vypadat. Tato pochází už ze začátku letošního roku, ale jak vidíte, příď trefila skoro přesně
Zdroje: Sunday Times, hesoyam25@deviantart.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch