Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia G-Tec 2014 detailně: o dojezd 1 330 km se starají tři nádrže
4.3.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Škoda v Ženevě podrobně představila také Octavii G-Tec se 110koňovým TSI, které spaluje jak benzín, tak zemní plyn.
Spolu s verzí Scout a novou verzí Laurin a Klement přináší letošní ženevský autosalon také zelenou variantu trojkové Octavie. Není to samozřejmě hybrid, nýbrž verze G-Tec, která zvládne ujet až 1 330 km na jedno natankování... tedy vlastně na dvě. Má totiž tři nádrže - jednu na benzín a dvě na zemní plyn. Po plynovém Citigo je Octavia druhou Škodovkou, které toto palivo chutná.
Zvenčí je to v podstatě normální Octavia nejnovější generace, zde není moc co osvětlovat. Klíčovou součástí je motor, kterým je čtrnáctistovka TSI o výkonu 110 koní a 200 Nm. Octavii rozjede na stokilometrovou rychlost za 10,9 vteřiny a maximálka činí 195 km/h. Motor je schopen spalovat jak benzín, tak zemní plyn a splňuje emisní normu Euro 6. Oproti čistě benzínové jednotce má navíc plynové vstřikovače a lištu s teploměrem a tlakoměrem, upravené vačky a ventilová sedla, výfukové ventily mají navíc pozměněná těsnění dříků. Jiné jsou také zapalovací svíčky. Je to stejný motor, jaký najdeme ve Volkswagenu Golf TGI.
Jak již bylo zmíněno, vůz má celkem tři palivové nádrže. Ta na benzín je umístěna jako obvykle pod zadními sedadly a má objem 50 litrů, což při normované spotřebě 5,4 l/100 km znamená dojezd až 920 km. Plynové nádrže jsou umístěny pod podlahou zavazadlového prostoru a mají objem 15 kg, tedy asi 97 litrů. Při spotřebě 3,5 kg CNG na 100 km to znamená dojezd až 410 km, čímž se dostáváme na výsledných 1 330 kilometrů, tedy hodnotu, která předčí leckteré diesely.
Řídící jednotka v krmení motoru upřednostňuje plyn, a to i při startu. Pouze v případě, že je teplota chladicí kapaliny před nastartováním nižší než -10 °C, pro první dvě minuty chodu zásobuje motor benzínem a pak přejde na CNG. Benzín pak volí až ve chvíli, kdy jsou plynové nádrže prázdné.
Plynové nádrže jsou pod zavazadelníkem upevněny na speciálním rámu. Aby se tam však vešly, musela jim udělat místo rezerva, kterou nejspíš nebude možno objednat ani jako příplatkovou výbavu. Jediná možnost, jak se pojistit proti volání odtahu v případě pneumatiky proražené zboku, tak patrně bude koupit si rezervu zvlášť a vozit ji v kufru jen tak. Podlaha zavazadelníku se údajně zvedla jen nepatrně a pro zavazadla tak zbývá 460 litrů v případě liftbacku a 480 litrů u Octavie Combi - obě karosářské verze je možno mít s motorem na plyn. Úprav se dostalo také podvozku kvůli větší hmotnosti a jejímu jinému rozložení. Zadní kola jsou zavěšena víceprvkovou nápravou.
Množství obou druhů paliva ukazuje jediný palivoměr, nýbrž nikoliv agregovaně, ale pro každé palivo zvlášť. Při zobrazení stavu plynu svítí zelená kontrolka, u stavu benzínu nikoliv, a je vidět vždy stav toho paliva, na které zrovna motor běží. Palubní počítač ukazuje dojezdy na oba druhy paliva. Tankování probíhá klasickým způsobem, plnicí hrdlo pro plyn je pod krytkou nad pravým zadním kolem vedle hrdla benzínové nádrže.
„Pohon na zemní plyn je důležitým pilířem naší strategie trvale udržitelného rozvoje. CNG je smysluplné ekologické palivo, v dnešní době navíc s dobrým poměrem ceny a přidané hodnoty. Tím plníme přání našich zákazníků, kteří mají zájem o ekologické, ekonomické a současně cenově dostupné vozy. Naše nejsilnější modelová řada je tak nyní ještě atraktivnější,” řekl Dr. Frank Welsch, člen představenstva Škodovky, na adresu nové Octavie G-Tec.
Jaké budou prodejní úspěchy plynové Octavie, je těžké předvídat, avšak takovou díru do světa, jako TDI, jistě neudělají.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.


















Škoda Octavia G-Tec se v Ženevě ukázala ve verzi liftback
Škoda k technologii GreenTec zveřejnila několik obrázků
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Opět trumf pro Marca Marqueze včera 20:58
- Pole Position pro Gonzaleze, 6. Salač včera 20:43
- Opět PP pro Bertelleho včera 20:23
- PP pro #93 MM včera 20:04
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda 14.3.2025
Nejčtenější články
Slavný moderátor už vyzkoušel faceliftovanou Teslu Model Y. Změn je mnohem víc, než se dosud mohlo zdát
13.2.2025V Nizozemsku už zjistili, že kruhové objezdy mohou víc škodit než pomáhat, nahrazují je zpátky klasickými křižovatkami
13.2.2025Šéf Porsche rozhodl o nacpání peněz do elektromobilů „první den v práci”. Teď si může rvát vlasy, firma po fiasku propouští tisíce lidí
14.2.2025„Americkej kýbl” likvidující evropskou smetánku aut za šestinovou cenu se objevil v konfigurátoru, i v plné palbě je to terno
14.2.2025Jednání zkrachovala, Honda Nissan nepřevezme. Ten okamžitě rozjel velké propouštění, zavřít může i továrny v Evropě
14.2.2025
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry