Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia G-Tec 2014 detailně: o dojezd 1 330 km se starají tři nádrže
4.3.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Škoda v Ženevě podrobně představila také Octavii G-Tec se 110koňovým TSI, které spaluje jak benzín, tak zemní plyn.
Spolu s verzí Scout a novou verzí Laurin a Klement přináší letošní ženevský autosalon také zelenou variantu trojkové Octavie. Není to samozřejmě hybrid, nýbrž verze G-Tec, která zvládne ujet až 1 330 km na jedno natankování... tedy vlastně na dvě. Má totiž tři nádrže - jednu na benzín a dvě na zemní plyn. Po plynovém Citigo je Octavia druhou Škodovkou, které toto palivo chutná.
Zvenčí je to v podstatě normální Octavia nejnovější generace, zde není moc co osvětlovat. Klíčovou součástí je motor, kterým je čtrnáctistovka TSI o výkonu 110 koní a 200 Nm. Octavii rozjede na stokilometrovou rychlost za 10,9 vteřiny a maximálka činí 195 km/h. Motor je schopen spalovat jak benzín, tak zemní plyn a splňuje emisní normu Euro 6. Oproti čistě benzínové jednotce má navíc plynové vstřikovače a lištu s teploměrem a tlakoměrem, upravené vačky a ventilová sedla, výfukové ventily mají navíc pozměněná těsnění dříků. Jiné jsou také zapalovací svíčky. Je to stejný motor, jaký najdeme ve Volkswagenu Golf TGI.
Jak již bylo zmíněno, vůz má celkem tři palivové nádrže. Ta na benzín je umístěna jako obvykle pod zadními sedadly a má objem 50 litrů, což při normované spotřebě 5,4 l/100 km znamená dojezd až 920 km. Plynové nádrže jsou umístěny pod podlahou zavazadlového prostoru a mají objem 15 kg, tedy asi 97 litrů. Při spotřebě 3,5 kg CNG na 100 km to znamená dojezd až 410 km, čímž se dostáváme na výsledných 1 330 kilometrů, tedy hodnotu, která předčí leckteré diesely.
Řídící jednotka v krmení motoru upřednostňuje plyn, a to i při startu. Pouze v případě, že je teplota chladicí kapaliny před nastartováním nižší než -10 °C, pro první dvě minuty chodu zásobuje motor benzínem a pak přejde na CNG. Benzín pak volí až ve chvíli, kdy jsou plynové nádrže prázdné.
Plynové nádrže jsou pod zavazadelníkem upevněny na speciálním rámu. Aby se tam však vešly, musela jim udělat místo rezerva, kterou nejspíš nebude možno objednat ani jako příplatkovou výbavu. Jediná možnost, jak se pojistit proti volání odtahu v případě pneumatiky proražené zboku, tak patrně bude koupit si rezervu zvlášť a vozit ji v kufru jen tak. Podlaha zavazadelníku se údajně zvedla jen nepatrně a pro zavazadla tak zbývá 460 litrů v případě liftbacku a 480 litrů u Octavie Combi - obě karosářské verze je možno mít s motorem na plyn. Úprav se dostalo také podvozku kvůli větší hmotnosti a jejímu jinému rozložení. Zadní kola jsou zavěšena víceprvkovou nápravou.
Množství obou druhů paliva ukazuje jediný palivoměr, nýbrž nikoliv agregovaně, ale pro každé palivo zvlášť. Při zobrazení stavu plynu svítí zelená kontrolka, u stavu benzínu nikoliv, a je vidět vždy stav toho paliva, na které zrovna motor běží. Palubní počítač ukazuje dojezdy na oba druhy paliva. Tankování probíhá klasickým způsobem, plnicí hrdlo pro plyn je pod krytkou nad pravým zadním kolem vedle hrdla benzínové nádrže.
„Pohon na zemní plyn je důležitým pilířem naší strategie trvale udržitelného rozvoje. CNG je smysluplné ekologické palivo, v dnešní době navíc s dobrým poměrem ceny a přidané hodnoty. Tím plníme přání našich zákazníků, kteří mají zájem o ekologické, ekonomické a současně cenově dostupné vozy. Naše nejsilnější modelová řada je tak nyní ještě atraktivnější,” řekl Dr. Frank Welsch, člen představenstva Škodovky, na adresu nové Octavie G-Tec.
Jaké budou prodejní úspěchy plynové Octavie, je těžké předvídat, avšak takovou díru do světa, jako TDI, jistě neudělají.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.
Škoda Octavia G-Tec se v Ženevě ukázala ve verzi liftback
Škoda k technologii GreenTec zveřejnila několik obrázků
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 2 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.02. 07:47 - jerry
- vyber motorky 11.02. 07:41 - jerry
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.