Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia 2017 detailně: toto jsou všechny novinky i data k 1,0 TSI
18.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Český bestseller dostal kromě nového motoru adaptivní podvozek DCC, indukční dobíjení mobilu, klimatizaci Climatronic či kameru s ostřikováním.
O příchodu litrového tříválce pod kapotu Škody Octavia jsme se zmiňovali už mnohokrát a pravidelně nám jej připomínaly modernizace obdobných modelů ostatních koncernových značek. Naposledy se tento agregát nastěhoval pod kapotu faceliftovaného Audi A3 a bylo jen otázkou času, kdy motor 1,0 TSI dostane také český liftback a kombík.
Od dnešního rána víme, že čekání je u konce. Právě dnes totiž Škoda zahájila prodej Octavie modelového roku 2017 a verze 1,0 TSI se objevila v ceníku místo dosavadní 1,2 TSI. Zprvu jsme ji této změně mohli věnovat pouze stručně, teď vám nové pohonné ústrojí můžeme přiblížit detailně. Z ceníku lze ale vyčíst i další novinky a ty zbývající nám prozradily naše zdroje v automobilce. Teď vám tedy můžeme vykreslit kompletní obraz Octavie pro modelový rok 2017, v jakém se postupně propracuje do nabídky Škody.
Začít musíme znovu u klíčové motorové obměny. Ta spočívá v částečném odchodu čtyřválce 1,2 TSI do důchodu, neboť z nabídky zmizela verze s výkonem 81 kW/110 koní a zůstává pouze ta slabší naladěná na 63 kW/86 koní. Na místo silnějšího 1,2litrového motoru se nastěhoval právě litrový tříválec, který po stránce teoretické nabízí lepší parametry. Jeho výkon činí nejvýše 85 kW (116 koní) a je posazený do 5 500 ot./min. To je na jednu stranu o 4 kW více než dosud, výkonová špička je ale užší - 1,2 TSI dosahoval nižšího maxima v rozmezí 4 600 a 5 600 ot./min.
Zvýšil se také maximální točivý moment (200 Nm místo 175), i v tomto případě ale platí informace o menším rozsahu otáček: 2 000 - 3 500 místo 1 400 - 4 000 ot./min. Přes tento handicap mají navrch vyšší maximální hodnoty, neboť došlo jak ke zlepšení papírové dynamiky, tak spotřeby. Manuální verze mají zrychlit z klidu na stovku za 9,9 sekundy (zlepšení o dvě desetiny), s spotřebu má mít lepší, dle firemních údajů dosahuje průměr 4,5 l/100 km, dříve to bylo 4,9 l (emise CO2 klesly z 114 g/km na 104 g/km u manuálu). Maximální rychlost 202 km/h je vyšší o 3 km/h a lepší je prý i pružnost - to všechno vám ostatně ukáží přiložené tabulky.
Jaká bude realita, zjistíme v následujících týdnech, kdy bychom se k litrovému provedení měli dostat osobně. Dá se předpokládat, že motor 1,0 TSI bude mít s více než nijak zatíženou Octavií dost práce, což ostatně platilo už o čtyřválci 1,2 TSI. Otázkou je také životnost ještě menšího motoru, o té ale v nejbližší době jistě nic nezjistíme.
Více však víme o cenách, za které je Octavia 1,0 TSI k dispozici. Vybírat můžete mezi liftbackem a kombíkem, stejně jako mezi šestistupňovým manuálem a sedmistupňovým automatem. Ten při akceleraci na 100 km/h potřebuje rovných 10 sekund (v případě kombíku 10,1 s, resp. 10,2 s), nejvyšší rychlost pak činí stejných 202 km/h (resp. 200 km/h) jako u manuálu.
Ceny ve výbavě Active startují na sumě 395 900 Kč, což na tříválec není zrovna nízká suma - základní 1,2 TSI startuje o 41 tisíc Kč níže. Za kombík navíc dáte o třicet tisíc korun více. Dá se ovšem předpokládat, že spíše než po základu budou zákazníci koukat po zvýhodněné Octavii Fresh, jež je k mání od 432 900 Kč v kombinaci s manuálem nebo od 479 900 Kč při volbě automatu.
Standardní výbava v tu chvíli zahrnuje 16palcová litá kola, zadní parkovací senzory, klimatizaci, elektrické ovládání oken, vyhřívaná přední sedadla či audio systém Swing s pětipalcovým displejem. Pokud vám tento výčet nestačí, je k mání ještě vyšší úroveň Style, která startuje na 501 900 Kč, u kombíku pak o 35 tisíc korun výše.
Pohled do ceníku pak jen dokazuje, že Octavia počítá s větším množstvím změn. Konečně dostává možnost zástavby adaptivního podvozku DCC, tím je však možné osadit pouze vozy s výkonem od 110 kW/150 koní. Za volbu mezi sportovním a komfortním nastavením budete platit 25 000 Kč, ovšem jen u výbav Style a L&K.
Tyto úrovně přitom počítají ve standardu s novou klimatizací Climatronic s antialergenním pylovým filtrem, u níž položených stupňů je třeba připlácet 18 100 Kč. Zmínit můžeme také vylepšenou zpětnou kameru s ostřikováním (8 100 Kč) či třeba Phonebox s indukčním dobíjením mobilních telefonů (od 4 600 Kč dle úrovně výbavy).
V rámci multimédií přibyl držák na tablet, jenž je součástí paketu Simply Clever (od 800 Kč) či systém MediaCommand, který počítá s ovládáním ze zadních sedadel skrze tablet. Dosud přitom tento prvek byl určen pouze rádiím Columbus, nově (dle zdrojů až o něco později - zatím tomu tak dle ceníku není) jím ovšem bude možné osadit i Amundsen.
Do budoucna se počítá také s usazením deštníku pod sedadlo spolujezdce - zřejmě něco ve stylu někdejšího deštníku ve dveřích Superbu. Z dalších změn je možno zmínit to, že Škoda Octavia 1,4 TSI G-tec je nově k mání také s automatem DSG. Cena přitom v takovém případě startuje na sumě 498 900 Kč. Poslední novinkou jsou pak nová litá kola určená variantě Scout.
Veškeré dostupné informace týkající se příplatkové výbavy najdete jako obvykle v úplném oficiálním ceníku (PDF, 639 kB) standardních verzí, volit je stále možné i akční verze Fresh (PDF, 625 kB). Kompletní technické parametry týkající se jak nového litrového tříválce, tak i spojení jedna-čtyřky TSI a automatické převodovky pak najdete v níže přiložené fotogalerii.
Úplné technické specifikace Octavie 2017 se zvýrazněnými změnami
Technické specifikace Škody Octavia 2017 coby liftbacku i kombíku se zvýrazněnými změnami...
...a detaily k litrové pohonné jednotce včetně srovnání s motorem 1,2 TSI 81 kW, který nahrazuje
Škoda Octavia je nově k mání již jen se slabší verzí čtyřválce 1,2 TSI. Tu silnější nahradil výše zmiňovaný tříválec 1,0 TSI
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
před 9 hodinami - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
před 6 hodinami - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
před 8 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
před 9 hodinami - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
před 10 hodinami - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus