Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia 2017 detailně: toto jsou všechny novinky i data k 1,0 TSI
18.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Český bestseller dostal kromě nového motoru adaptivní podvozek DCC, indukční dobíjení mobilu, klimatizaci Climatronic či kameru s ostřikováním.
O příchodu litrového tříválce pod kapotu Škody Octavia jsme se zmiňovali už mnohokrát a pravidelně nám jej připomínaly modernizace obdobných modelů ostatních koncernových značek. Naposledy se tento agregát nastěhoval pod kapotu faceliftovaného Audi A3 a bylo jen otázkou času, kdy motor 1,0 TSI dostane také český liftback a kombík.
Od dnešního rána víme, že čekání je u konce. Právě dnes totiž Škoda zahájila prodej Octavie modelového roku 2017 a verze 1,0 TSI se objevila v ceníku místo dosavadní 1,2 TSI. Zprvu jsme ji této změně mohli věnovat pouze stručně, teď vám nové pohonné ústrojí můžeme přiblížit detailně. Z ceníku lze ale vyčíst i další novinky a ty zbývající nám prozradily naše zdroje v automobilce. Teď vám tedy můžeme vykreslit kompletní obraz Octavie pro modelový rok 2017, v jakém se postupně propracuje do nabídky Škody.
Začít musíme znovu u klíčové motorové obměny. Ta spočívá v částečném odchodu čtyřválce 1,2 TSI do důchodu, neboť z nabídky zmizela verze s výkonem 81 kW/110 koní a zůstává pouze ta slabší naladěná na 63 kW/86 koní. Na místo silnějšího 1,2litrového motoru se nastěhoval právě litrový tříválec, který po stránce teoretické nabízí lepší parametry. Jeho výkon činí nejvýše 85 kW (116 koní) a je posazený do 5 500 ot./min. To je na jednu stranu o 4 kW více než dosud, výkonová špička je ale užší - 1,2 TSI dosahoval nižšího maxima v rozmezí 4 600 a 5 600 ot./min.
Zvýšil se také maximální točivý moment (200 Nm místo 175), i v tomto případě ale platí informace o menším rozsahu otáček: 2 000 - 3 500 místo 1 400 - 4 000 ot./min. Přes tento handicap mají navrch vyšší maximální hodnoty, neboť došlo jak ke zlepšení papírové dynamiky, tak spotřeby. Manuální verze mají zrychlit z klidu na stovku za 9,9 sekundy (zlepšení o dvě desetiny), s spotřebu má mít lepší, dle firemních údajů dosahuje průměr 4,5 l/100 km, dříve to bylo 4,9 l (emise CO2 klesly z 114 g/km na 104 g/km u manuálu). Maximální rychlost 202 km/h je vyšší o 3 km/h a lepší je prý i pružnost - to všechno vám ostatně ukáží přiložené tabulky.
Jaká bude realita, zjistíme v následujících týdnech, kdy bychom se k litrovému provedení měli dostat osobně. Dá se předpokládat, že motor 1,0 TSI bude mít s více než nijak zatíženou Octavií dost práce, což ostatně platilo už o čtyřválci 1,2 TSI. Otázkou je také životnost ještě menšího motoru, o té ale v nejbližší době jistě nic nezjistíme.
Více však víme o cenách, za které je Octavia 1,0 TSI k dispozici. Vybírat můžete mezi liftbackem a kombíkem, stejně jako mezi šestistupňovým manuálem a sedmistupňovým automatem. Ten při akceleraci na 100 km/h potřebuje rovných 10 sekund (v případě kombíku 10,1 s, resp. 10,2 s), nejvyšší rychlost pak činí stejných 202 km/h (resp. 200 km/h) jako u manuálu.
Ceny ve výbavě Active startují na sumě 395 900 Kč, což na tříválec není zrovna nízká suma - základní 1,2 TSI startuje o 41 tisíc Kč níže. Za kombík navíc dáte o třicet tisíc korun více. Dá se ovšem předpokládat, že spíše než po základu budou zákazníci koukat po zvýhodněné Octavii Fresh, jež je k mání od 432 900 Kč v kombinaci s manuálem nebo od 479 900 Kč při volbě automatu.
Standardní výbava v tu chvíli zahrnuje 16palcová litá kola, zadní parkovací senzory, klimatizaci, elektrické ovládání oken, vyhřívaná přední sedadla či audio systém Swing s pětipalcovým displejem. Pokud vám tento výčet nestačí, je k mání ještě vyšší úroveň Style, která startuje na 501 900 Kč, u kombíku pak o 35 tisíc korun výše.
Pohled do ceníku pak jen dokazuje, že Octavia počítá s větším množstvím změn. Konečně dostává možnost zástavby adaptivního podvozku DCC, tím je však možné osadit pouze vozy s výkonem od 110 kW/150 koní. Za volbu mezi sportovním a komfortním nastavením budete platit 25 000 Kč, ovšem jen u výbav Style a L&K.
Tyto úrovně přitom počítají ve standardu s novou klimatizací Climatronic s antialergenním pylovým filtrem, u níž položených stupňů je třeba připlácet 18 100 Kč. Zmínit můžeme také vylepšenou zpětnou kameru s ostřikováním (8 100 Kč) či třeba Phonebox s indukčním dobíjením mobilních telefonů (od 4 600 Kč dle úrovně výbavy).
V rámci multimédií přibyl držák na tablet, jenž je součástí paketu Simply Clever (od 800 Kč) či systém MediaCommand, který počítá s ovládáním ze zadních sedadel skrze tablet. Dosud přitom tento prvek byl určen pouze rádiím Columbus, nově (dle zdrojů až o něco později - zatím tomu tak dle ceníku není) jím ovšem bude možné osadit i Amundsen.
Do budoucna se počítá také s usazením deštníku pod sedadlo spolujezdce - zřejmě něco ve stylu někdejšího deštníku ve dveřích Superbu. Z dalších změn je možno zmínit to, že Škoda Octavia 1,4 TSI G-tec je nově k mání také s automatem DSG. Cena přitom v takovém případě startuje na sumě 498 900 Kč. Poslední novinkou jsou pak nová litá kola určená variantě Scout.
Veškeré dostupné informace týkající se příplatkové výbavy najdete jako obvykle v úplném oficiálním ceníku (PDF, 639 kB) standardních verzí, volit je stále možné i akční verze Fresh (PDF, 625 kB). Kompletní technické parametry týkající se jak nového litrového tříválce, tak i spojení jedna-čtyřky TSI a automatické převodovky pak najdete v níže přiložené fotogalerii.
Úplné technické specifikace Octavie 2017 se zvýrazněnými změnami
Technické specifikace Škody Octavia 2017 coby liftbacku i kombíku se zvýrazněnými změnami...
...a detaily k litrové pohonné jednotce včetně srovnání s motorem 1,2 TSI 81 kW, který nahrazuje
Škoda Octavia je nově k mání již jen se slabší verzí čtyřválce 1,2 TSI. Tu silnější nahradil výše zmiňovaný tříválec 1,0 TSI
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejčtenější články
- Můžete se „ustávkovat” k smrti, ale nic nezměníte. Šéf VW říká, že zavírání továren a hromadnému propouštění už nejde zabránit
26.11.2024 - Nový čínský luxusní vůz si potají hraje na Mercedes a Maybach. Jeho jméno je směšné, prodejní plány výrobce ještě víc
26.11.2024 - Motor V16 nového Bugatti poprvé předvedl svůj skutečný zvuk, v 500 km/h bude znít jako stíhačka z druhé světové
26.11.2024 - Luxusní Korejci se bojí návratu Trumpa do Bílého domu, také oni vsadili na jiný výsledek
26.11.2024 - Stylové SUV-kupé Renaultu dnes jako ojeté koupíte už za 350 tisíc. Spolehlivostí neohromí, ale vypadá šik
26.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch