Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia 2013: profil nové generace předčasně odhalen
18.8.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Škoda na prezentaci nového Rapidu krátce ukázala něco, co snad nemůže být nic jiného než tovární skica nové Octavie i s jejími rozměry.
Tip: Podívejte se na oficiální fotky a specifikace nové Octavie 3.
Divíme se, že tyto záběry dokázaly několik dnů proplouvat éterem bez povšimnutí, protože nedávají větší prostor k diskuzím o tom, co zachycují. A o jejich věrohodnosti taktéž nemůže být větších pochyb.
Když se na přiložené snímky letmo podíváte poprvé, zvoláte pravděpodobně: „Vision D!” A máte pravdu, profil vozu je velmi podobný loňské studii tohoto jména. To ale spojitost s třetí generací Octavie nutně nepopírá, neboť už po odhalení konceptu Vision D se mluvilo o tom, co vlastně zachycuje - jestli je to předobraz nového modelu, budoucí třetí generace Octavie, nebo prostě designové cvičení.
Pravda bude zřejmě na pomezí možností dva a tři - nový model Rapid totiž nakonec zrodil až z konceptu Mission L a ačkoli se hovoří o tom, jestli se z Vision D nestane Rapid Hatchback, přímo z tohoto konceptu se nakonec nemusí stát nic. Mohl prostě naznačit více věcí naráz: nový designový jazyk (Rapid a novější modely) i základní tvary nové generace stávajícího typu (Octavia). A zdá se, že přesně to je také pravdou.
Pokud se totiž podíváte na detaily vyfocené skici, v detailech se od Vision D v lecčems liší. Zejména příď je řešená úplně jinak a místo „rapidoidních” světlometů sází na bumerangová světla stoupající vzhůru předními blatníky. Také přední nárazník i prostor pro mlhová světla vypadá odlišně a nakonec ani záď není stejná. Trochu jiný je též zlom zakončení zavazadlového prostoru, koncová světla, nárazník...
Když se navíc pozorně zadíváte na červené linky překreslující skicu vozu za nimi, uvidíte vepředu uvedený kód „SK351”. To je interní označení současné generace Octavie, jejíž rozměry celý obrázek překrývají - z nich je patrné, že vyobrazený vůz je prakticky stejně dlouhý, ale stojí na delším rozvoru s menšími přesahy karoserie, je také o něco nižší a nabízí více prostoru pro cestující. Co z toho vyplývá?
Je to samozřejmě jen naše domněnka, ale nemyslíme si, že by Škoda srovnávala současnou generaci Octavie s čímkoli jiným než s jejím nástupcem. Že by snad chtěla říci, že přijde Rapid hatchback, který nabídne více než dnešní Octavia? To je dost nepravděpodobné. Navíc tomu tak nemůže být ani z jiného důvodu - rozvor náprav vyobrazeného auta je dramaticky delší než u dnešní Octavie (skoro o poloměr kol) a rozvor Rapidu je přitom větší jen o 2,4 centimetru - hatchback bude mít jistě stejný.
Můžete také namítnout, že jde jen o nějakou pokusnou malůvku. Ano, design nevypadá jako hotový, ale pokud automobilka do detailu zná rozměry vozu a „kreslí” si přes něj dnešní Octavii, jen pokus to jistě také nebude.
Poslední pochybnost: kde se tento obrázek vzal? Jeho původ je křišťálově čistý, tedy určitě více než původ majetku Stanislava Grosse. Pořídili jej kolegové z francouzského Automobile Magazine při prezentaci Rapidu a následné diskuzi s lidmi od škodovky právě na téma nová Octavia. Ukázala jej tedy přímo automobilka, třebaže na chvíli, bez podrobnějšího komentáře a možná i bez jasného úmyslu jej dále vláčet éterem.
Přesto je zde ještě jedna eventualita - jde o něco ne až tak přelomového a už dobře známého nějakému „insiderovi” ze škodovky. Pokud víte něco, co my ne, podělte se prosím v diskuzi, rádi si rozšíříme obzory. Do té doby všechno nasvědčuje tomu, že se díváme na skicu nové Octavie, která by tak vsadila na vlastně docela odvážný design. A pokud nic dalšího nevíte, můžete nám alespoň říci, jestli by se vám taková Octavia III zamlouvala. Další, převážně technické detaily k ní najdete v našem předchozím článku.
Všechno nasvědčuje tomu, že tohle je zatím nejlepší pohled na třetí generaci Škody Octavia
Základní tvary jsou očividně inspirovány studií Vision D, vůz je ale větší a v detailech se liší
Zdroj: Automobile Magazine
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Na dvě části zaměstnanců VW dopadnou úspory obzvlášť tvrdě, platy jim budou klesat rok co rok 6 let, 4 tisíce míst bude zrušeno
před hodinou - Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
včera - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
včera (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
včera - U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva