Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda na IAA 2015: více k Superbu SportLine či Rapidu Monte Carlo
15.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Česká automobilka se zatím chlubí pěticí novinek. Už je známe, ukázat vám je ale můžeme na nových foto.
Mladoboleslavská automobilka se na frankfurtském autosalonu příliš nepředvedla. Tedy alespoň prozatím, neboť na světlo světa se dostaly pouze nové fotky vozů, které již delší dobu známe. To samozřejmě neznamená, že by Škoda nemohla mít ještě nějaké to eso schované v rukávu a nevytasila se s ním až během tiskové konference, která je naplánována až na půl dvanáctou. Prozatím tedy nebudeme nad značkou lámat hůl a místo toho zrekapitulujeme, oč prozatím běží.
Škoda Superb SportLine
Na Superb RS musíme bohužel zapomenout, přičemž nová úroveň výbavy SportLine je tomuto modelu asi nejblíže, jak jen to jde. Počítat je přitom možné s podvozkem sníženým o 15 milimetrů, černými 18palcovými nebo 19palcovými litými koly nebo černě lakovanými detaily karoserie, mezi které patří kryty zpětných zrcátek, čelní maska, pozadí světlometů, zadní spoiler u liftbacku nebo střešní ližiny u kombíku.
Po technické stránce tu máme elektronickou uzávěrku diferenciálu včetně rozšířené funkce XDS+. Standardem je volič jízdních režimů Driving Mode Selection, za příplatek ale můžete sáhnout po adaptivním podvozku DCC. V motorovém prostoru se pak objevují všechny pohonné jednotky ze standardní nabídky s výjimkou základních agregátů, tedy krom benzinové jedna-čtyřky TSI a dieselové jedna-šestky TDI.
Mimo to nechybí boční a zadní skla s vyšším stupněm tónování Sunset, zatímco do kabiny se nastěhovala sada hliníkových pedálů, sportovní sedadla s exkluzivním potahem, dekorace imitující karbon a kůží obšitý sportovní volant či hlavice řadicí páky.
Verze SportLine se vyznačuje sníženým podvozkem či 19palcovými litými koly
Škoda Superb GreenLine
Další novinka značky cílí na zcela jiné zákazníky než verze SportLine, a sice na pragmatické šetřílky. A to přesto, že také v tomto případě je možné počítat s podvozkem sníženým o 15 mm. Mimo to dorazil zadní spoiler, zatímco 16palcová či případně příplatková 17palcová litá kola se pyšní specifickým designem. Všechny tyto doplňky přitom mají zlepšit aerodynamiku, pročež koeficient odporu vzduchu poklesl u liftbacku na Cd 0,263, u kombíku pak na 0,275.
Mimo výše zmíněné se verze GreenLine pyšní také pneumatikami se sníženým valivým odporem, pod kapotou lze pak očekávat 1,6litrový turbodiesel naladěný na standardních 88 kW/120 koní. Nově tu ovšem máme rekuperaci brzdné energie, systém start-stop, systém katalytické redukce SCR snižující obsah oxidů dusíku pomocí redukčního činidla AdBlue nebo prodloužené převodové stupně šestistupňového manuálu.
Spotřeba takto vybavené Škody Superb poklesla na 3,7 litru na sto kilometrů, pročež je možné při natankování 66litrové palivové nádrže počítat s udávaným dojezdem 1 780 km. Mimo to pak značka především pro správce fleetových parků či zahraniční klientelu dodává, že emise CO2 poklesly na pouhých 95 g/km.
V případě Škody Superb GreenLine můžete na jednu nádrž ujet až 1 780 km
Škoda Superb Combi
Standardní kombík je asi „nejstarší novinkou“ značky, která se v hesenské metropoli ukáže. V jeho případě jsou přitom známy nejen veškeré ceny a technické parametry, ale usednout jsme mohli již i za volant. Aktuálně již tedy nemáme co dodat, přihodit ovšem můžeme nové designové skici, kdyby vás zajímaly...
Již důvěrně známé kombi se ukázalo na nových skicách
Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
Mladoboleslavská novinka s nejdelším názvem dostala oproti standardu navíc především specifický bodykit, který počítá s černě lakovanými plasty ve spodní části karoserie a stříbrnými ochrannými pláty vpředu a vzadu. Světlá výška je ovšem již standardní, což se týká rovněž motorového prostoru, kde lze vybírat z pěti agregátů. Výkonnostně přitom pokrývají škálu od 66 kW/90 koní do 92 kW/125 koní. Standardem je pokaždé systém start-stop.
Unikátní jsou však již této verzi zasvěcená 16palcová litá kola Rock, která lze za příplatek vyměnit za sedmnáctky Camelot. Nechybí ani stříbrně lakované kryty zpětných zrcátek, s nimiž je nově možné spárovat zelenkavou barvu Pictachio.
Rapid Spaceback ScoutLine dostal navíc bohužel jen plasty
Škoda Rapid Monte Carlo
Pátý a poslední „pán na holení“ na první pohled nevypadá jako ryzí novinka, neboť výbava Monte Carlo určená Škodě Rapid již existuje. Prozatím však s ní byl k dispozici pouze Spaceback, nikoliv liftback. Ten přichází na řadu teprve nyní, přičemž také v jeho případě je možné počítat s 16palcovými nebo 17palcovými litými koly, standardně dodávanými xenonovými světly nebo zatmavenými zadními lampami a mlhovkami.
Dále se tato verze chlubí černým paketem, jenž zahrnuje rámeček čelní masky, kryty zpětných zrcátek, přední a zadní spoiler, prahové lišty či zadní difuzor. Uvnitř pro změnu nechybí kožené obšití volantu, řadicí páky a ruční brzdy, sportovní sedadla s unikátním čalouněním či dekorace určené pouze tomuto modelu. Tím ale odklon končí, v rámci motorového prostoru je již nabídka ryze standardní a ničím neomezená.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotek přímo z dějiště IAA.
Liftback dostal stejnou výbavu Monte Carlo, jakou dosud nabízela pouze verze Spaceback
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 4 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejčtenější články
- Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
2.1.2025 - Takhle obrovské pokuty od EU za emise CO2 mohou automobilky čekat v roce 2025, jen u VW jde o stovky miliard
2.1.2025 - Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025 - Vzácná, mimořádně ošklivá Alfa Romeo s asi nejpodivněji řešeným kufrem je k mání dodnes nová, vzniklo jí jen 1 036 kusů
2.1.2025 - Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva