Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda MissionL: novodobá Felicia je tu
5.9.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Sliby se mají plnit nejen o Vánocích. Škoda na jaře slíbila modelovou smršť a její začátek právě přišel. Podívejte se na první obrázky nástupce Felicie.
Tip: Podívejte se na nové nezastřené fotky Škody Mission L a další doplňující informace v novějším představení.
Největší český výrobce letos autosalony využívá hlavně k tomu, aby nás podrobně seznámil se svými plány do budoucnosti. V Ženevě bylo nejdříve představeno nové logo a s ním i studii Vision D, jež měla demonstrovat design budoucích modelů. Současně se o ní mluvilo jako o předobraze nového kompaktního modelu, který by se měl vyplnit drobnou mezeru mezi Fabií a Octavií. Ženeva byla také místem, kde šéf zančky, Winfried Vahland, oznámil plán na postupné zdvojnásobení výroby až na 1,5 miliónu vozů v roce 2018. Hlavním prostředkem má být uvádění nového modelu každého půl roku.
Jak se ukazuje, slova to byla míněná vážně. Ve Frankfurtu bude představen koncept Mission L, který bude prvním z řady novinek. Dle sdělení automobilky se jedná o koncept velmi blízký sériové podobě šestého škodováckého modelu. Bude se jednat o kompaktní liftback prodávaný na v Evropě, Rusku, Indii a Číně. Pro každý z uvedených regionů vznikne mírně upravená varianta odrážející specifické požadavky místních zákazníků, v Indii bude prodáván jako sedan.



MissionL bude prvním seriovým modelem s novou tváří. Přestože se o něm mluví jako o kompaktním autě, dá se předpokládat, že nebude o mnoho menší než Octavia. Na rozdíl od ní ale nebude využívat nejmodernější techniky, spíše lze očekávat kombinaci osvědčených prvků z předchozích modelů. Nedivil bych se, kdyby byl podvozek podobných konglomerátem jako v případě Roomsteru. Jednoduchá zadní náprava v podobě vlečených ramen spojených příčkou by bylo efektivní řešení jak z výrobního, tak prostorového a ekonomického hlediska a navíc bude mít vyšší trvanlivost.
Při srovnání s Visionem D lze vidět jistý posun k vyšši praktičnosti. Mission L má protáhlejší záď, už tolik bývalý nepřipomíná Seat Leon, v kombinaci s výraznou hranou táhnoucí se podél boku a ostrou horní hranou víka kufru už se více podobá Audi A4. Nelze si nevšimnout zploštělé linie střechy ve stylu druhé generace Superbu. To naznačuje, že na zadních sedadlech by mohlo být dost místa pro dva dospělé.
Jak se bude vůz ve své produkční podobě jmenovat? To je zatím otázkou, jisti si snad můžeme být jen tím, že Mission L to rozhodně nebude. Již delší čas se spekuluje o tom, že automobilka vrátí na trh jméno Felicia, které bylo v devadesátých letech synonymem pro jednoduchý, prostorný, kompaktní vůz s přijatelnou cenovkou, jenž byl s to zastat pozici městského přibližovadla i rodinného auta na delší cesty. Vzhledem k tomu, že to, co představuje Mission L, ctí velmi podobné hodnoty, bychom se nedivili, kdyby se vůz pod tímto jménem alespoň ve střední Evropě prodával. Ať už to tak bude, nebo nikoli, o jakousi novodobou Felicii rozhodně půjde. Přesně takové auto totiž dnes Škodě v nabídce chybí a model Octavia Tour jej minimálně ve své druhé generaci není s to plně nahradit.
O technice zatím nevíme vůbec nic a z dosud uvolněných informací je dále jasné jen to, že pro Evropu bude nový model vyráběn v hlavním závodě firmy po boku Fabie a Octavie, kde v současnosti probíhá navyšování kapacity výrobních linek. Objeví se ovšem i v nabídkách mimoevropských zastoupení značky, zejména pak v Asii, kde by svou kombinací velikosti a ceny měl slavit úspěch.
Na autosalonu ve Frankfurtu se jistě dozvíme více a o všem podstatném vás budeme neprodleně informovat.
Oba uvolněné obrázky konceptu Škoda Mission L a naše výřezy z nich
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva