Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Mission L: nástupce Felicie plně odhalen
12.9.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Škoda nám o své studii MissionL stále mnoho neřekla, ideového nástupce Felicie si nyní ale můžeme aspoň pořádně prohlédnout.
Tip: Prohlédněte si další desítky živých fotek exteriéru i interiéru nové Škody Mission L.
Neměli jsme větších pochyb o tom, že se právě během dnešního večera dozvíme více také o u nás nejvíce očekávané novince letošního autosalonu ve Frankfurtu. Automobilka nezklamala a obdařila nás sadou nových snímků, které její nedávno avizovaný koncept MissionL pořádně odhalují, doufali jsme ale v přece jen trochu více informací, než které nyní máme k dispozici. Pojďme se ale přesto podívat na vše, co vám o tomto vozu zatím můžeme sdělit.
Nejhodnotnějším materiálem jsou skutečně nové snímky, které zachycují staronový přístup škodovky k řešení designu svých modelů. Starý proto, že ve své podstatě jde stále o to samé, nový proto, že používá alespoň ostřeji řezané linie, které jsme mohli vidět na letošní ženevské studii Vision D. Ať už ale hodnotíme přístup automobilky jakkoli, výsledku nelze upřít jednoduchou eleganci, která by se neměla okoukat tak jako mnohé jiné, odvážnější designové koncepce konkurenčních značek. Vzhledem k tomu, že Škoda vzhled vozu označuje za „blízký sériovému stavu” a ostatně je i těžké na něm najít něco, co by nešlo vyrobit, si můžeme být prakticky jisti, že nový model značky nebude vypadat výrazně odlišně. Zda to hodnotíte jako zprávu dobrou, nebo špatnou, to už necháváme na vás.
A jaký že model to bude? Ačkoli na první pohled může vzhled MissionL (ten název je opravdu podivný a docela by nás zajímalo, co má symbolizovat) připomenout Octavii, automobilka od začátku ujišťuje, že jde o zcela nový kompaktní model. Vzhledem k tomu, že nemá nahradit ani Octavii, ani Fabii, ale stanout někde mezi nimi a oslovit hlavně klientelu toužící po maximálně dobrém poměru výkonu a ceny, nepochybujeme o tom, že půjde minimálně o ideového nástupce u nás notoricky známé Felicie z devadesátých let minulého století. Po jejím odchodu zůstala v nabídce Škody díra, kterou se později pokusila zaplácnout Octavií Tour, tu ale nebylo možné považovat za plnohodnotného nástupce. Teprve v podobě sériového vozu vzniklého ze studie MissionL (a on se klidně může jmenovat opět Felicia) se tak zákazníci dočkají té pravé „racionální škodovky”, kterou v posledních letech mohli postrádat.
Zástupci firmy k MissionL zatím prozradili jen tolik, že je symbolem začátku modelové ofenzívy škodovky pro příští léta, která má z dnešního, stále docela malého výrobce udělat opravdu velkou světovou automobilku. Jinak o cíli prodat 1,5 milionu aut v roce 2018 nelze hovořit. Pomoci k tomu má nejen tento nový model, ale i řada dalších - však Škoda nyní chce představovat dvě novinky každý rok, což je ve srovnání s dosavadním stavem opravdu pořádný nástup.
Jak již vyplývá ze samotného charakteru MissionL resp. sériového modelu, který z ní má vzejít (relativně levný velký vůz s jednodušší technikou), určen bude hlavně pro zákazníky v Evropě, Rusku, Číně a Indii. Zatímco u nás se má objevit v prodeji v roce 2012, indičtí zákazníci si jej budou moci pořídit již letos. Bude jim co závidět? To uvidíme snad již zítra, kdy si MissionL poprvé prohlédneme naživo a snad i zjistíme pár dalších detailů o její technice a budoucnosti. Zůstaňte tedy naladěni na naše vlny, novinky z Frankfurtu jsou tím, co nyní sledujeme prakticky 24 hodin denně.
První živé fotky konceptu Mission L večerní předpremiéry
Kompletní galerie nezastřených snímků Škody Mission L
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 4 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 7 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch