Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Kodiaq plně odhalena, prostudujte ji do posledního šroubku
1.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Mladoboleslavská novinka bude zpočátku k mání s pěti motory, třemi převodovkami, třemi úrovněmi výbavy a pohonem 4x2 či 4x4.
Tip: Podívejte se také na živé fotky Kodiaqu z jeho světové premiéry, které provází i informace o chystané výkonnější verzi.
O novém SUV, větším než Škoda Yeti, se mladoboleslavská automobilka začala poprvé zmiňovat již v roce 2011. Teprve předloni však dění nabralo na obrátkách. Kromě vzhledu karoserie se předmětem diskuze stalo i jméno, přičemž zpočátku padala slova jako Snowman či Showman (dobře, to byl vtip...). Nakonec se však v závěru loňského roku provalilo, že půjde o Kodiaq, což sama automobilka letos v květnu potvrdila.
Od té doby dorazila řada oficiálních upoutávek i neoficiálních ilustrací, jež vyvrcholila dnešním velkým únikem fotek exteriéru a interiéru. Na tiskovou zprávu ovšem bylo třeba ještě pár hodin vyčkat. Nyní vás ale již nebudeme déle napínat, Škoda Kodiaq je oficiálně zde. Její představení přitom odstartujeme u rozměrů, kde se počítá s délkou 4 697 milimetrů, šířkou 1 882 mm, výškou 1 676 mm a rozvorem 2 791 mm.
SUV bylo postaveno na modulární platformě MQB, která dostala odlehčenou konstrukcí a zároveň kvůli maximalizaci tuhosti také rozsáhle využívá vysokopevnostní oceli. Zásluhou této architektury se pohotovostní hmotnost udržela na přijatelné úrovni, bez řidiče startuje u verze osazené pohonem předních kol a 1,4litrovým benzinovým čtyřválcem TSI na 1 452 kg. V případě varianty 4x4 je to 1 540 kg.
Vzhled novinky dostal na starost firemní šéfdesignér Jozef Kabaň, jehož týmu jako velká inspirace posloužilo tradiční umění českých sklářů. To se projevilo nejen na základních liniích karoserie s výraznými prolisy, ale také ve tvaru světlometů. Ty přední navazují na čelní masku, jež dodává vozu robustní charakter, vzadu najdeme LED světla vytvarované do typického tvaru písmene „C“.
Zákazník bude moci vybírat ze 14 odstínů vnějšího laku, z toho čtyř nemetalických a deseti metalických. Mimo to se budou lišit také jednotlivé vnější doplňky, a to v závislosti na zvolené výbavě Active, Ambition nebo Style. Do budoucna ovšem lze počítat s rozšířením nabídky, byť aktuálně je otázkou, jaké úrovně výbavy ještě dostaneme. Na výběr je ale Laurin a Klement, Monte Carlo, SportLine či dokonce RS.
Přesunout se můžeme do interiéru, jehož základní vlastností má být prostornost. Délka kabiny je 1 793 mm, šířka ve výšce loktů narostla na 1 527 mm vpředu a 1 510 mm vzadu. Prostor nad sedadlem vepředu je až 1 020 mm, vzadu pak 1 014 mm. Mimo to ještě můžeme zmínit, že vzadu mají cestující před koleny až 104 mm místa, zadní lavici lze podélně posunout až o 18 cm.
Dále mohou cestující počítat s individuálně stavitelným sklonem opěradel či jejich rozdělením v poměru 60:40. Na přání je možné sáhnout po třetí řadě sedadel, jež se v novodobé historii značky objevuje poprvé. Zcela nový je design palubní desky, která je rozdělena na dvě symetrické zóny. Důraz byl kladen na vertikálně laděné prvky jako třeba výdechy klimatizace rámující velký středový displej.
Vybírat bude možné z několika verzí volantu, kdy vrcholem je provedení s vyhřívaným věncem. Sedadla vpředu lze osadit nejen vyhříváním, ale také chlazením či pamětí. V základu se počítá s látkovým čalouněním, to však může nahradit polokožené či kombinace kůže a Alcantary. K dispozici je i různé ambientní podsvícení nebo třízónová klimatizace Climatronic s vlastním ovládacím panelem pro cestující vzadu.
V nabídce jsou rovněž prvky z programu Simply Clever, kterých bude celkově více než třicet, z toho sedm zcela nových. Chybět nebude kupříkladu paket Spánek zahrnující speciální hlavové opěrky, palubní komunikaci ICC, elektricky ovládanou dětskou pojistku zadních dveří a výsuvnou plastovou lištu, jež zabraňuje poškození okraje dveří a laku cizích vozů. Více se pak Škoda o těchto doplňcích rozhovoří v Paříži.
Zavazadlový prostor má u pětimístné varianty objem 720 litrů, který se po sklopení zadní řady navýší až na 2 065 l, v případě osazení vozu volitelným sedadlem spolujezdce se sklopným opěradlem lze uvnitř převážet až 2,8 metru dlouhé předměty. Mimo to v příplatkové výbavě nechybí ani elektricky ovládané páté dveře.
V rámci tažné kapacity lze u varianty TDI s převodovkou DSG a pohonem všech kol připojit až 2,5 tuny vážící přívěs, přičemž v nabídce bude i elektricky ovládané tažné zařízení. Zákazníci mohou sáhnout i po asistentu pro couvání s přívěsem Tow Assist, který dokáže převzít kontrolu nad vozem. Další asistent Manoeuvre Assist pro změnu automaticky brzdí, pokud při couvání bez přívěsu rozezná překážku.
Další elektronické berličky zahrnují autonomní brzdy, sadu kamer Area View umožňující i virtuální pohled z ptačí perspektivy či adaptivní tempomat ACC. Dále tu máme detekci vozů ve slepém úhlu, monitoring jízdních pruhů či systém Traffic Jam Assist, který dokáže v hustém provozu při rychlostech do 65 km/h sám popojíždět, brzdit a udržovat vůz ve zvoleném pruhu. Zmínit můžeme i detekci únavy řidiče.
Nabídka pro motorový prostor nové Škody bude zatím celkem skromná a bude čítat pět verzi tří agregátů - z toho dvou dieselových a tří benzinových. Ty benzinové budou mít objem 1,4 a 2,0 l, kdy v prvním případě půjde vybírat mezi 92 kW/125 koňmi a 110 kW/150 koňmi, ale ne u nás - v České republice bude k mání jen silnější verze. Vrcholný dvoulitr pak dává k dobru 132 kW/180 koní a 320 Nm točivého momentu.
V případě dieselů je nyní k mání pouze motor 2,0 TDI, který byl naladěn na 110 kW/150 koní či 140 kW/190 koní. Se slabším provedením je udávána průměrná spotřeba 5 l/100 km, zatímco silnější má zvládat zrychlení z klidu na stovku za 8,6 sekundy a nejvyšší rychlost 210 km. Stejně jako benzinový dvoulitr tato verze standardně vybavena sedmistupňovým DSG a pohonem všech kol. Všechny technické parametry všech verzí najdete v tabulkách níže v rámci kompletní fotogalerie.
Srdcem systému 4x4 je elektronicky řízená lamelová spojka Haldex. Mimo to bude Kodiaq dostupný také s pohonem předních kol, který lze doplnit šestistupňovými převodovkami. Stejně tak Škoda nabídne i kombinaci hnané jedné nápravy a sedmistupňového DSG či naopak systému 4x4 a manuálu.
Značka nabídne také s podpůrné asistenty, na přání tak Kodiaq bude moci být vybaven volbou jízdního profilu Driving Mode Select, který u verze s pohonem všech kol zahrnuje režim Snow. Dorazit má také adaptivní podvozek DCC, který nabídne nastavení Comfort, Normal a Sport. Verze 4x4 pak ještě bude mít režim Offroad, jenž zlepší průchodnost náročným terénem.
Závěrem jen dodáme pár slov o konektivitě Škoda Connect, která zahrnuje mapy Google Earth a Google Street View či nouzové volání eCall v případě nehody. Dále lze zmínit proaktivní servisní službu Care Connect, jež zvládá zaslat data do servisu ještě před jeho návštěvou, či celou řadu aplikací a možnost spárování vozu se systémy Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLink.
V tomto ohledu nesmíme opomenout ještě volbu multimediálních systémů, kdy standardem je Swing se 6,5palcovým displejem. Dopřát si ovšem můžete i verzi Bolero s osmipalcovou obrazovkou či navigační systém Columbus s harddiskem o kapacitě 64 GB. Za příplatek je pak k mání i bezdrátové dobíjení mobilů či audio systém Canton o výkonu 575 W.
Tím jsme se ale dostali na úplný konec aktuální tiskové zprávy, ceny Škoda prozatím nezmínila. Dle předchozích informací se ovšem mají pohybovat lehce nad úrovní modelu Superb liftback. Výroba nového SUV Kodiaq pak odstartuje ve východočeských Kvasinách ještě před koncem roku, na první exempláře ale budou muset zákazníci vyčkat do začátku toho příštího.
Vlastní fotografie Škody Kodiaq 1,4 TSI v pětimístném provedení
Vlastní fotografie Škody Kodiaq 2,0 TDI v sedmimístném provedení
Kompletní technické parametry a rozměry
Technická data benzinových verzí
Technická data dieselových verzí
Rozměry
První oficiální videa s novou Škodou Kodiaq
Kompletní galerie oficiálních fotografií
Kodiaq se nám odhalil také na kompletní sadě oficiálních fotek zvenčí...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 4 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 6 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 7 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 9 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva