Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Kodiaq je venku i jako Sportline, doma bude spíš na silnici
27.1.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Škoda se zjevně rozhodla s Kodiaqem uspokojit všechny myslitelné choutky a po verzi Scout ukazuje i provedení Sportline. Jeho specifika uhádnete.
Posledních 20 let existence Škody lze jen stěží označit za temnou éru jejího fungování. VW měl sice s automobilkou odlišné záměry, nakonec ji ale trochu jinými cestami přetvořil z „lepší východní značky” v jednoho z největších světových výrobců aut. Dá se říci, že Škodě vyšlo skoro všechno, na co sáhla a i drobné počáteční neúspěchy jako třeba někdejší doplnění nabídky o velký Superb dokázala přetvořit v úspěchy. Boduje nejen v České republice či ve východní Evropě, ale téměř všude, kde se objeví. Nakonec, jejím největším odbytištěm je už pár let Čína, kde se nemohla opřít prakticky o žádnou tradici. Přesto se tam prosadila.
Existuje ale jeden segment, kde Škoda neznamená prakticky nic. A je to dnes velmi důležitá část trhu - SUV. I tady česká značka vyrazila do boje o zákazníka docela brzy, s modelem Yeti ale nikdy výrazněji neprorazila. Možná i proto věnuje tak velkou, někdy otravně velkou pozornost svému druhému pokusu na tomto poli, Kodiaqu. Jeho někdejší odhalování bylo až únavně zdlouhavé a automobilka očividně nechce, abychom jej ani po vstupu na trh pustili ze zřetele. A tak krátce po odhlení přichází s jeho dalšími a dalšími deriváty.
Jen o pozornost publika tady ale jistě nejde, Škoda především nechce napodruhé neuspět a nedovolit, aby existoval zákazník podobného, jehož potřeby by Kodiaq neuspokojoval. Přišel tak nejen se standardním provedení, které se snaží dobře dělat všechno, co SUV dělat může, ale i v trochu specifičtěji zaměřených typech. Včera Škoda vytáhla verzi Scout, které se bude více líbit v terénu. A dnes mozaiku doplňuje variantou Sportline, které by se pro změnu mělo více líbit na silnici. Nemusíte tuto snahu vyplnit každou mezírku na trhu adorovat, nic na ní ale nezměníte.
Kodiaq Sportline bude do příchodu provedení RS tím „nejsilničnějším” derivátem a najevo to bude dávat už na pohled. Podobně jako u Scoutu došlo k relativně jemným modifikacím předního nárazníku, který jsou na rozdíl od standardu lakovaný celý, až na jakási „křidélka” po stranách - ta zůstávají černá. Podobně je tomu u bočních prahů, též lakovaných v barvě karoserie s menší černou lištou, a na zádi, snažící se chromovanou linkou vyvolávat dojem viditelných výfuků. Ty budou ale na sto procent falešné.
Jinak je tu více než rozšířením lakovaných ploch poznávacím znamením černá barva - krom oněch drobností na všech spodních partiích jsou v ní vyvedeny též maska chladiče, střešní nosiče, kryty vnějších zpětných zrcátek a rámečky kolem bočních oken. A podobně jako u Scoutu jsou zadní okno i okna bočních dveří od sloupku B dozadu více zatmavená, protože... černá je tady zkrátka dobrá. Standardem jsou tu velká, devatenáctipalcová kola z lehkých slitin ve zvláštním designu a na přání lze mít i „dvacítky”. A ani tady nechybí označení modelu na předních blatnících.
Rovněž v tomto případě nám škodovka neukázala interiér, o pár specifikách ale hovoří. Standardem tady budou sportovní sedadla (u řidiče elektricky nastavitelné a s pamětí) potažená alcantarou a stříbrným stehem. Nechybí volant a hlavice řadicí páky potažené kůží, hliníkové kryty pedálů a také nové ukazatele přetížení, plnicího tlaku turbodmychadla, aktuálního výkonu motoru, teploty oleje a chladicí kapaliny, které může nejen řidič, ale i posádka sledovat na displeji.
Výbavy obecně nebude málo: možnost volby jízdního profilu (Normal, Sport, Eco, Comfort, Individual, Snow), elektricky nastavitelná a sklopná vnější zpětná zrcátka s automatickým stmíváním, pamětí a osvětlením nástupního prostoru, vnitřní zpětné zrcátko s dešťovým senzorem a funkcí automatického stmívání, LED-ambientní osvětlení interiéru v deseti odstínech, specifický dekor interiéru a koberečky se stříbrným stehem budou mj. tím, co si do Kodiaqu Sportline nebudete muset přikupovat.
Po technické stránce mnoho překvapení nečekejte, v případě motorů je to Scout v bledě modré. I tady vám tedy automobilka dovolí zvolit pouze pohon 4x4 k motorům s výkonem od 110 kW (150 k), alespoň v případě převodovek ale máte možnost volit mezi manuálem a DSG u slabších variant. Kompletní přehled základních technických specifikací následuje.
Dostupné verze a základní technická data Škody Kodiaq Sportline
Verze 1,4 TSI - 110 kW (150 k) 4×4
maximální rychlost 197 km/h, 0-100 km/h za 9,8 s
kombinovaná spotřeba 6,8 l /100 km
Verze 2,0 TSI - 132 kW (180 k) 4×4
maximální rychlost 207 km/h, 0-100 km/h za 8,0 s
kombinovaná spotřeba 7,3 l/100 km
Verze 2,0 TDI - 110 kW (150 k) 4×4
maximální rychlost 197 km/h, 0-100 km/h za 9,5 s
kombinovaná spotřeba 5,3 l /100 km
Verze 2,0 TDI - 140 kW (190 k) 4×4
maximální rychlost 210 km/h, 0-100 km/h za 8,9 s
kombinovaná spotřeba 5,7 l /100 km
Zajímavé je, že v tomto případě nedošlo k dalším technickým modifikacím, které by měly mít za následek, že se více než v terénu bude Sportlinu líbit na silnici, alespoň Škoda se o nich v první tiskové zprávě nezmiňuje. Jsou tu zmíněné úpravy zevnějšku, které pochopitelně fandí hlavně zpevněnému povrchu a s 20" koly rallye (ex-Paříž) (ex-)Dakar také nevyhrajete. U Superbu Sportline ale došlo aspoň na snížený podvozek, tady zřejmě zkrátka dostanete „vystajlovaný” standard.
Kodiaq Sportline je pochopitelně další novinkou Škody pro březnový autosalon ve Frankfurtu, kde neuvidíme žádnou velkou premiéru, zato spoustu menších. Tou dobou bychom se měli dozvědět i ceny, čekejme ale něco velmi podobného jako u Scoutu - model na cenovém vrcholu nabídky automobilky.
První oficiální fotografie Škody Kodiaq Sportline








Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 6 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včera
Nejnovější články
Němci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
před 5 hodinamiAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 6 hodinamiŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
před 8 hodinamiUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
před 9 hodinamiBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva