Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Karoq vs. Kodiaq: jak moc se liší jedno nové SUV od druhého?
18.5.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Přišly krátce po sobě, oba patří do stejné třídy, obě namaloval stejný člověk. A jsou si velmi podobné, i tak se oba modely Škody v lecčem liší.
Dnešní večer patří Škodě Karoq, ať se vám to líbí nebo ne. I když česká automobilka v poslední době odhaluje bezprecedentní množství novinek, premiéra úplně nového auta není něco, co by se obvykle stávalo více než jedenkrát do roka. A váš zájem tomu odpovídá - po odhalení Karoqu jsme byli rádi, že prvotnímu náporu odolala technika, což pouhé představení nového modelu běžně za následek nemá.
Vlastně jsme se až trochu divili. Když jsme Karoq už dříve poprvé uzřeli, říkali jsme si: „Hm, Kodiaq.” Ano, už dříve jsme vám říkali, v čem všem je trochu jiný, první dojem z jeho zhlédnutí je ale prakticky stejný. Jeden kolega dokonce přišel s konspirační teorií, že nával návštěvnosti byl způsobem přesvědčením většiny z vás, že si z vás utahujeme a místo nového auta vám znovu ukazujeme fotky Kodiaqu...
Snad to tak nebylo, ale kdyby přece jen, připravili jsme pro vás rychlé srovnání vzhledu obou modelů. Že jsou si podobné, má své důvody - byly představeny v podstatě pár měsíců po sobě, v obou případech se jedná o SUV ne zase tak rozdílné velikosti a za oběma stojí jeden člověk - Josef Kabaň. Jeho design ostatně ponese ještě několik dalších novinek automobilky, třebaže už pro ni v tuto chvíli nepracuje.
Menších či větších odlišností v pojetí obou aut je vážně hodně, a tak jsme pro jejich co nejlepší vykreslení jsme vzali velmi podobné fotografie Karoqu a Kodiaqu a oba vozy na nich překryli či postavili vedle sebe. Postupně tak poukážeme na všechny klíčové odlišnosti zvenčí i zevnitř na něčem, čemu můžete říkat třeba... Kardiaq.
Příď
Příděmi jsou si oba vozy jednoznačně nejpodobnější, ale je to jen celkový dojem. Podívejte se poprvé a řeknete cosi jako „dtto”. Podívejte se ale podruhé a skoro nenajdete stejnou věc - snad jen masky chladiče jsou prakticky stejné, oba páry světel už jsou ale pojaté jinak (u Karoqu jsou hranatější) a spodní část nárazníku má trochu nápaditější linie. U té horní je to spíše naopak.


Boční partie
Rozeznat obě SUV Škody zboku už je trochu tvrdší oříšek. Auta jsou si hodně podobná, a to navzdory faktu, že Kodiaq je vzadu delší a objemnější, řekněme. Jednoznačnými vodítky jsou právě jen kratší záď Karoqu a zvedající se spodní hrana oken. Zadní světla zasahují méně do boku a přední nemíří tak vzhůru, ale toho si napoprvé těžko všimnete.
Záď
Zádí jsou si Karoq s Kodiaqem odlišné nejvíce. Základní pojetí je znovu velmi podobné, ale koncová světla zobrazují u menšího a novějšího typu trochu jiné písmeno C. Jsou také vyšší a jejich spodní část končí u Karoqu vzhledem ke středu vozu o hodně dříve - vůbec nezasahuje do pátých dveří.
Interiér
V interiéru je odlišností znovu poskrovnu, tou zřejmě nejviditelnější je fakt, že u Kodiaqu tvoří obložení palubní desky (klidně i dřevěné) celý prostor mezi výdechy ventilace, zatímco u Karoqu jde jen o drobnou linii vespod. Jistě, Karoq má (může mít...) digitální přístrojovku a modernější infotainment, také výdechy ventilace jsou střižené trochu jinak a v tomto konkrétním případě tu máme i verzi Kodiaqu s manuálem a Karoqu s automatem. I tak vám ale bude chvíli trvat, než se zorientujete, co je co.
Nevíme, jestli vás tato otázka trápila, ale pokud ne, patrně jste si tento článek neotevřeli. A pokud ano, ukázali jsme vám, co bylo v našich silách, jak oba modely odlišit. Jak sami vidíte, není to snadné a je možné, že rozeznávat je zejména zepředu a z profilu v provozu bude docela obtížné. Jestli je to dobře nebo špatně, posuďte sami, my máme pocit, že pro Škodu to úplně ideální situace není - Karoq je už tak v lecčem zajímavější než Kodiaq a leckdo mu za této situace může dát přednost jako levnějšímu modelu. Ostatně, kdo potřebuje takové monstrum jako Kodiaq, to už je vážně (na evropské poměry) dost velké SUV...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nejnovější články
Troufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před hodinouDosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraMercedes konečně našel způsob, jak do nabídky vrátit žádoucí auta, jen s názvem to trochu přehnal
včeraTohle je nové nejsilnější spalovací auto všech dob, které může na silnice, jeho brutální motor dává přes 2 000 koní
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva