Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda inovovala své modely. Mají nové motory a interiéry, verze Greenline končí
28.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Všechny modely prošly modernizací motorového prostoru, vylepšeny byly i interiéry a rozšířena výbava.
V minulém týdnu jsme vám mohli přinést inovovaný ceník Škody Rapid a Yeti. Zmínili jsme přitom i nemalou modernizaci, jíž byly oba modely podrobeny, ale o které mladoboleslavská automobilka tak nějak zapomněla oficiálně poinformovat. Náhradu tu máme nyní, přičemž těch změn je více, než se očekávalo. A nesouvisejí pouze se zmíněnými vozy, ale dotýkají se prakticky celé nabídky tuzemské značky.
Naše představení můžeme začít poněkud obecně informací, že všechny modely automobilky nyní plní emisní normy Euro 6. Kromě Škody Citigo navíc veškeré motorizace dostaly do vínku systém start/stop a drobnou rekuperaci brzdné energie s pomocí alternátoru. Mimo to došlo u některých pohonných jednotek (1,2 TSI, 1,4 TSI, 1,6 TDI) ke změnám v samotné konstrukci, pročež tu máme vyšší výkon a nižší spotřebu.
S ohledem na tuto optimalizaci byla u modelových řad Rapid, Rapid Spaceback, Yeti a Octavia ukončena nabídka verzí Greenline. Kromě toho byly sjednoceny názvy výbav po vzoru nových generací Škody Fabia a Superb. Úroveň původně zvaná Elegance tak byla přejmenována na Style, zákazníci pak mohou napříč celou nabídkou sáhnout po systému konektivity SmartLink.
Zmínit můžeme ještě tolik, že rádio Swing s pětipalcovým dotykovým displejem dostalo nově funkci DriveGreen, která má napomáhat s ekonomičtějším provozem. Tím však modernizace spojená s celým portfoliem končí a my se přesuneme k jednotlivým modelům. Jako první přitom na řadu přichází Citigo, jehož motory mají stejný výkon i spotřebu, vyhovují však oněm normám EU6.
Kromě toho má nejmenší model značky nově textilní táhla krytu zavazadlového prostoru, který je navíc i osvětlen. Rozšířena byla nabídka litých kol a přední nárazník disponuje LEDkami pro denní svícení. Uvnitř lze pak počítat s novými volanty, verze Monte Carlo dostala červenou středovou konzoli a součástí funkčních paketů je praktický odpadkový koš.
Škoda Fabia je relativně novým vozem, i ta však kupodivu může počítat s lehčí modernizací. Nově tu tedy máme už dříve avizovanou navigaci Amundsen a pozměněna byla i skladba akčních paketů. Kombík je pak možné na přání vybavit stříbrnými střešními ližinami, tím však inovace končí. Další změny totiž již souvisejí s verzí Monte Carlo, o které jsme podrobněji informovali před časem.
Stejně tak jsme zmínili také modernizaci, jež se dotýká Škody Rapid. Zvenčí tu tedy máme směrová světla integrovaná do zpětných zrcátek či nová litá kola v designech Dentro a Castor. Za příplatek lze také počítat LEDkami pro denní svícení, jež jsou u verze Monte Carlo standardní. Více výkonu a nižší spotřebu lze pak očekávat pod kapotou všech verzí vyjma motoru 1,4 TDI.
Uvnitř lze pro změnu počítat s novým přístrojovým panelem a designem panelu u klimatizace Climatronic nebo s dekorační lištou Dark Brushed. V rámci multimédií přibylo rádio Bolero či Škoda Surround Systém a pozměněna byla i bezpečnostní výbava, kde standardem je multikolizní brzda a stabilizace přívěsu. Dále tu pak máme detekci únavy řidiče, parkovací senzory nebo KESSY.
Tak jako o modelu Rapid jsme dříve hovořili i o Škodě Yeti, kde kromě motorů rovněž přibyl nový audio systém Blues. Nabídka modelu Octavia počítá s verzí RS 230 i modernizovanými motory standardních verzí. Ve všech případech pak byly inovovány multimediální systémy, kdy varianty Bolero a Amundsen jsou spojeny s 6,5palcovým displejem a Columbus s osmipalcovým.
Varianta Scout profituje z integrované funkce Off-road a nových osmnáctipalcových litých kol Trinity. Odlišné 17palcové ráfky Hawk a 18palcové Turbine jsou pro změnu spojeny s výbavovým stupněm Laurin a Klement, u kterého se počítá rovněž s odlišným přístrojovým štítem. To je ale pro dnešek (a zřejmě i letošek) vše.




Mladoboleslavská automobilka inovovala prakticky celé své portfolio, zejména v motorovém prostoru. Změnami ovšem prošla také kabina modelů Citigo, Fabia, Rapid i Octavia. Toto jsou zatím všechny snímky, které novinky vyobrazují
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
dnesUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nejnovější články
Dosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
před 7 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 8 hodinamiMercedes konečně našel způsob, jak do nabídky vrátit žádoucí auta, jen s názvem to trochu přehnal
před 10 hodinamiTohle je nové nejsilnější spalovací auto všech dob, které může na silnice, jeho brutální motor dává přes 2 000 koní
před 11 hodinamiSoudní dokumenty ukazují další problém vzdáleného přístupu výrobců k vašim autům, Tesla s ním má podvádět se zárukami
dnes
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 23:16 - stst2
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins