Škoda Fabia RS 2000: kabriolet se sportovním srdcem

Čekali jsme, že Škoda na letošní setkání GTI u Wörthersee přiveze něco výjimečného. Kabriolet vzniklý spojením Fabie RS a soutěžní Fabie S2000 je ale přece jen překvapením.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Škoda Fabia RS 2000: kabriolet se sportovním srdcem

2.6.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Škoda Fabia RS 2000: kabriolet se sportovním srdcem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Čekali jsme, že Škoda na letošní setkání GTI u Wörthersee přiveze něco výjimečného. Kabriolet vzniklý spojením Fabie RS a soutěžní Fabie S2000 je ale přece jen překvapením.

Doplněno: Přidali jsme další snímky Fabie RS 2000 přímo od Wörthersee, nyní si boleslavskou specialitku můžete prohlédnout také zezadu a zevnitř.

Tip: Přečtěte si také o další extrémní škodovce, Octavii RS schopné překonat rychlost 300 km/h.

Pokud pravidelně sledujete Autoforum.cz, jistě vám neuniklo, že se právě v tuto chvíli koná na březích rakouského Wörthersee tzv. setkání GTI. Jak již název napovídá, tato akce je historicky zasvěcena především Volkswagenům Golf GTI, postupem času se ale stala srazem všech příznivců vozů s písmeny VW ve znaku a později i dalších značek Volkswagenu jakožto koncernu. Není tedy divu, že pro letošní ročník si své specialitky připravil nejen VW v podobě Golfu GTI Edition 35, ale i Audi, které do Reifnitzu přivezlo extrémní A1 Clubsport Quattro. Jako poslední do party se pak přidala česká Škoda, jež své exponáty odhalila právě dnes.

Že se na jejím stánku objevil soutěžní vůz Fabia Super 2000, standardní Fabia RS nebo podobně vyhlížející, ale jinak technicky značně odlišná Fabia Monte Carlo, to by nás až tak nepřekvapilo. Spolu s nimi ale automobilka ukázala i zcela exotickou Fabii RS 2000, která překvapením rozhodně je.

Název vám může zní povědomě, neboť spojuje výše zmíněné dva modely, nečiní tak ale pouze svým jménem. Vůz vznikl i skutečným skloubením soutěžního speciálu S2000 a sériového eReSa, není ale jisté, ze kterého z modelů má více. Jeden ze zástupců škodovky nám sdělil, že ačkoli jeho tvůrci měli původně v úmyslu postavit tuto specialitku na technických základech soutěžáku pro třídu Super 2000, nakonec museli zvolit opačný postup, neboť na tomto technickém základu by prý nebyli schopni stvořit civilně vyhlížející vůz s použitelným interiérem. Britský Autocar ale tvrdí že pohon obstarává dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec s výkonem „přes 200 koní”, jehož výkon je posílán na všechna čtyři kola, což by svědčilo spíše o spojený pohonu verze S2000 s produkčním motorem 2,0 TFSI. Do třetice se pak hovoří i tom, že autu zůstal kompletní pohon verze S2000 s atmosféricky plněným dvoulitrem.

Tisková zpráva automobilky o tomto vůbec nehovoří, a tak si nejsme jisti, která z verzí příběhu je skutečná. Nejvíce ale věříme té první, neboť pochází přímo z úst designéra tohoto modelu. Ať už je to ovšem jakkoli, vůz by měl vážit okolo 1 200 kilogramů a jak nápravy, tak viditelné díly karoserie použít ze závodního modelu. Rozchod i šířka vozu tak dostaly plných 120 mm k dobru.

Co je ale nejpozoruhodnější, vůz při své proměně přišel o střechu. Nelze říci, že by se stal plnohodnotným kabrioletem, neboť s něčím jako plátěnou či jinou náhražkou pevné střechy si u škodovky hlavu nedělali, kabrioletem ale je. Již z tohoto konstatování je zřejmé, že si ponechal prostor pro čtveřici cestujících a co více, má i čtyři plně funkční dveře, což je u otevřených vozů vskutku neobvyklé. Vzhled RS 2000 dotváří snížené čelní sklo a obecně nízká linie oken, jež zvolna klesá k zádi vozu.

Interiér této parádnice pochází z produkční Fabie RS, je však doplněn čtveřicí skořepinových sedadel stvořených pouze pro tento účel, která doplňují čtyřbodové bezpečnostní pásy. K nepřehlédnutí je i „karbonové” obložení palubní desky a výplní dveří.

S ohledem na vznik i podobu vozu vás zřejmě nepřekvapí, že RS 2000 je pouhou designovou studií, která byla speciálně pro jubilejní 30. setkání GTI v Reifnitzu. Na svědomí jej má designér Škody Jozef Kabaň, který si pohrál s řadou designových detailů. Podívejte se třeba na svérázné uchycení vnitřního zpětného zrcátka nebo řešení těch vnějších. Vůz prý vznikal pouhé dva měsíce a největší výzvou bylo vyztužení karoserie tak, aby byla s to fungovat při absenci střechy, B a C sloupků a naopak přítomnosti čtveřice dveří.

Ačkoli je studie podle slov jejích tvůrců plně funkční, o výrobě něčeho podobného se ani neuvažuje, jde zkrátka o ryzí „showcar”. Neočekávejme tedy žádný z nápadů Fabie RS 2000 na některém z budoucích sériových modelů, seriozněji pojaté představení něčeho nového můžeme čekat nejdříve na blížícím se autosalonu ve Frankfurtu.

V Reifnitzu máme svého fotografa, a tak vám Fabii RS 2000 brzy představíme i na dalších snímcích.


Škoda Fabia RS 2000: kabriolet se sportovním srdcem - 1 - Skoda Fabia RS 2000 01Škoda Fabia RS 2000: kabriolet se sportovním srdcem - 2 - Skoda Fabia RS 2000 02Škoda Fabia RS 2000: kabriolet se sportovním srdcem - 3 - Skoda Fabia RS 2000 04Škoda Fabia RS 2000: kabriolet se sportovním srdcem - 4 - Skoda Fabia RS 2000 05Škoda Fabia RS 2000: kabriolet se sportovním srdcem - 5 - Skoda Fabia RS 2000 06Škoda Fabia RS 2000: kabriolet se sportovním srdcem - 6 - Skoda Fabia RS 2000 07Škoda Fabia RS 2000: kabriolet se sportovním srdcem - 7 - Skoda Fabia RS 2000 08Škoda Fabia RS 2000: kabriolet se sportovním srdcem - 8 - Skoda Fabia RS 2000 09Škoda Fabia RS 2000: kabriolet se sportovním srdcem - 9 - Skoda Fabia RS 2000 10Škoda Fabia RS 2000: kabriolet se sportovním srdcem - 10 - Skoda Fabia RS 2000 11Škoda Fabia RS 2000: kabriolet se sportovním srdcem - 11 - Skoda Fabia RS 2000 12Škoda Fabia RS 2000: kabriolet se sportovním srdcem - 12 - Skoda Fabia RS 2000 13Škoda Fabia RS 2000: kabriolet se sportovním srdcem - 13 - Skoda Fabia RS 2000 14Škoda Fabia RS 2000: kabriolet se sportovním srdcem - 14 - Skoda Fabia RS 2000 15Škoda Fabia RS 2000: kabriolet se sportovním srdcem - 15 - Skoda Fabia RS 2000 03
Škoda Fabia RS 2000 je opravdu svá

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.