Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Fabia Red and Grey a další sportovní novinky pro Wörthersee 2015
12.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Škoda odhalí v Rakousku tovární příslušenství pro Fabii. Kromě toho ukáže i dvě soutěžní R5 či pick-up.
O tuningovém srazu GTI Meeting u rakouského Vrbského jezera jsme se v uplynulých týdnech zmiňovali již mnohokrát. Představit jsme vám tak mohli kupříkladu Audi TT Clubsport Turbo či Volkswagen Golf GTI Clubsport. A nezapomněli jsme ani na mladoboleslavskou automobilku, která u Wörthersee představí hned pětici svých sportovních modelů. Dosud přitom řeč byla pouze o pick-upu Funstar a studii Fabia R5 Combi. Tuto dvojici si dnes v krátkosti připomeneme, přičemž odhalíme i zbývající trojici. A již dopředu vám můžeme přislíbit fotogalerii přímo ze srazu, který začíná zítřejším dnem.
Škoda Fabia Red & Grey Plus
Naše toulky začneme u továrního příslušenství, které je určeno nové Škodě Fabia. Ta byla pro výše zmíněnou akci nalakována v bílém odstínu Moon, se kterým kontrastují šedočervené pruhy táhnoucí se od kapoty motoru před střechu až po páté dveře. V červeném odstínu jsou pak vyvedeny i 17palcové lité ráfky Savio nebo kryty zpětných zrcátek. Mimo to vůz dostal do vínku přední spoiler, boční prahy, zadní difuzor, střešní spoiler a černou mřížku čelní masky. Zatmavena pak byla i zadní a boční okna, tím však úpravy končí. Prodej či dokonce ceny tisková zpráva sice aktuálně nezmiňuje, v tomto směru se ale nejspíše změny dočkáme v řádu týdnů.
Škoda Octavia Combi RS 230
Druhá novinka pro Wörthersee vlastně až takovou novinkou není, přeci jen k představení Škody Octavia Combi RS 230 došlo již před dvěma měsíci v Ženevě. V mezičase jsme navíc informovali také o českých cenách, přítomnost na srazu GTI Meeting je tak spíše formální. Na druhou stranu jde však o jediný model z dané pětice, který si okamžitě můžete koupit, což není od věci. Pro případné zájemce tak dodáme, že tento model profituje již v základní výbavě z diferenciálu s elektrohydraulicky řízenou svorností. Jeho dvoulitrový motor TSI pak produkuje 169 kW/230 koní, které na přední nápravu může přenášet manuální či automatická převodovka.
Škoda Fabia R5
Příchod nového mladoboleslavského soutěžního speciálu sledujeme již od prvních zmínek, ani jeho představení u Vrbského jezera tak nebude překvapením. Pokud jste ovšem propásli Rally Šumava, kde nová Fabia R5 debutovala, pak nyní máte ideální příležitost k obdivu závodní techniky. Oproti předchozí verzi S2000 přitom novinka nepoužívá k pohonu atmosférický dvoulitr, nýbrž přeplňovanou jedna-šestku, jejíž výkon narostl na 205 kW/279 koní. Tuto sílu pak přenáší pětistupňová sekvenční převodovka na všechna čtyři kola, přičemž kombinována je na základě pravidel FIA s minimální hmotností 1 230 kilogramů.
Škoda Fabia R5 Combi
Studie kombíku, jež vychází z výše představeného hatchbacku, nejspíše na závodní dráhy nikdy nezamíří. Zda je to škoda či nikoliv, to již necháme na posouzení každého z vás. Jisté je ovšem tolik, že stejně jako méně praktická karoserie dostala i Fabia R5 Combi do vínku agresivní vzhled, jemuž vévodí mohutný čelní nárazník, výrazné střešní křídlo, zeleno-bílo-černé lakování a 18palcová litá kola. Ta by přitom vůz nasazoval v případě asfaltových soutěží, pro šotolinu jsou určeny 15palcové ráfky. Jak jsme ale naznačili, této „degradace“ se kombík nejspíše nikdy nedočká.
Škoda Funstar
Posledním „pánem na holení“ je pick-up Funstar, za kterým stojí žáci středního odborného učiliště přidruženého k mladoboleslavské automobilce. Ti svou kreaci postavili na bázi Škody Fabia, zadní sedadla ovšem nahradili úložnou korbou. Kromě toho se pick-up pyšní 18palcovými ráfky Gemini, jež jsou převzaty z modelu Octavia RS. Pod kapotou pak najdeme motor 1,2 TSI o výkonu 90 kW/122 koní, které na přední nápravu přenáší sedmistupňový automat. Dovnitř se pro změnu nastěhoval audio systém produkující 1 400 wattů, vše pak zastřešuje šedo-bílo-zelené lakování. Tím ale přehlídka značky pro Wörthersee končí, dodat již můžeme pouze zmínku o akci zvané Škoda Crazy Rallye Ride. Ta je určena návštěvníkům srazu GTI Meeting, přičemž spočívá v pilotáži miniaturních závodních vozů na okruhu vybudovaném hned vedle stánku značky.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Nástupcem propadáku, který nezachránil ani Lewis Hamilton, si Mercedes není jistý tak moc, že ho faceliftoval ještě před premiérou
před hodinou - Rolls-Royce ukázal nový obří 20válcový motor, tomu se říká lék na nemoci doby
před 2 hodinami - Jaguarem na poslední chvíli zaříznuté turbínové superauto nakonec míří na silnice, jeho autor ho prostě musel dokončit
před 4 hodinami - Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
před 5 hodinami - Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 11.02. 10:58 - Truck Daškam
- Suzuki obecně 11.02. 07:47 - jerry
- vyber motorky 11.02. 07:41 - jerry
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.