Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Fabia R5 poprvé oficiálně, do závodu nastoupí v půlce roku 2015
16.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Závodní provedení spojí 1,6litrový motor o výkonu 300 koní s hmotností okolo 1 230 kg. Chybět nebude agresivní rozšířený bodykit.
V poslední době neexistuje prakticky den, kdy bychom nezmínili novou Škodu Fabia. Jak jsme ovšem zmínili již v úvodu prvního testu třetí generace, tato situace není zapříčiněna primárně námi, ale aktivitou mladoboleslavské automobilky, která chce, aby se o její novince psalo co možná nejčastěji. Nakolik tyto snahy byly přínosné či kontraproduktivní, zůstává otázkou, místo odpovědi na ni se ale budeme raději věnovat novince, o kterou by mohli projevit zájem i odpůrci značky. Jedná se totiž o soutěžní provedení R5.
Ani o této verzi nemluvíme poprvé, dosud jsme však na toto téma přinesli zprávy pouze dvě. První se věnovala spekulativní ilustraci, druhá pak testům prototypu v Řecku. Ani jednou tedy nešlo o oficiální zprávu, při druhé příležitosti jsme ale naznačili, že vůz dle pravidel dané kategorie dostane 1,6litrový přeplňovaný motor, jehož výkon by mohl vyletět někam ke třem stovkám koní. Hmotnost se pak pro změnu bude držet u 1 230 kilogramů, což je povolené minimum.
To platí i nyní, kdy automobilka vůz poprvé ukázala na vlastní sadě fotek, byť stále v maskování. Ty nám přesto přináší pak velký náznak věcí budoucích, neboť na snímcích je jasně patrná rozšířená karoserie s nafouklými blatníky, střešní sání, ventilovaná kapota, mohutné zadní křídlo a uprostřed usazená koncovka výfuku. Mimo to pak prý máme počítat také s poladěným podvozkem a zesílenými litými koly, jejichž velikost se bude lišit podle typu absolvovaného závodu.
Tím nám ovšem dostupné informace končí, jedinou další zmínkou je plánované ostré nasazení někdy v polovině příští sezóny. Naplno se tak zjevně Škoda Fabia R5 bude rvát o příčky nejvyšší až v roce 2016, do té doby si budeme muset vystačit s dosluhujícím provedením S2000.
Škoda Fabia R5 se dočkala patřičně agresivního rozšířeného bodykitu, pod kapotou pak nabídne okolo 300 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Audi na mrtvém koni cválá přímo do západu slunce, prodeje o desítky procent kolabují v Evropě i v USA
4.10.2024 - Nahé Bugatti Tourbillon je asi jediné porno, na které se můžete dívat v práci, odhalilo i pozadí vývoje
4.10.2024 - BMW tlačí na EU, aby zrušila vysoká cla na auta z Číny. Nepřinesou nic dobrého automobilce, Německu a ani celé Evropě
4.10.2024 - Prodeje taxíků Mercedesu zkolabovaly. Firma přišla téměř o celý trh, i když ho fakticky založila a přes 100 let mu vládla
4.10.2024 - Jediná Škoda s motorem V6 TDI je k mání nejetá po 1. majiteli. S dobovou navigací a manuálem je to posel z minulosti
4.10.2024
Živá témata na fóru
- vyber motorky 11.02. 15:22 - řidičBOB
- BMW Divize 11.02. 14:45 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.02. 14:14 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 11.02. 10:58 - Truck Daškam
- Suzuki obecně 11.02. 07:47 - jerry
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.