Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Fabia R5 poprvé oficiálně, do závodu nastoupí v půlce roku 2015
16.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Závodní provedení spojí 1,6litrový motor o výkonu 300 koní s hmotností okolo 1 230 kg. Chybět nebude agresivní rozšířený bodykit.
V poslední době neexistuje prakticky den, kdy bychom nezmínili novou Škodu Fabia. Jak jsme ovšem zmínili již v úvodu prvního testu třetí generace, tato situace není zapříčiněna primárně námi, ale aktivitou mladoboleslavské automobilky, která chce, aby se o její novince psalo co možná nejčastěji. Nakolik tyto snahy byly přínosné či kontraproduktivní, zůstává otázkou, místo odpovědi na ni se ale budeme raději věnovat novince, o kterou by mohli projevit zájem i odpůrci značky. Jedná se totiž o soutěžní provedení R5.
Ani o této verzi nemluvíme poprvé, dosud jsme však na toto téma přinesli zprávy pouze dvě. První se věnovala spekulativní ilustraci, druhá pak testům prototypu v Řecku. Ani jednou tedy nešlo o oficiální zprávu, při druhé příležitosti jsme ale naznačili, že vůz dle pravidel dané kategorie dostane 1,6litrový přeplňovaný motor, jehož výkon by mohl vyletět někam ke třem stovkám koní. Hmotnost se pak pro změnu bude držet u 1 230 kilogramů, což je povolené minimum.
To platí i nyní, kdy automobilka vůz poprvé ukázala na vlastní sadě fotek, byť stále v maskování. Ty nám přesto přináší pak velký náznak věcí budoucích, neboť na snímcích je jasně patrná rozšířená karoserie s nafouklými blatníky, střešní sání, ventilovaná kapota, mohutné zadní křídlo a uprostřed usazená koncovka výfuku. Mimo to pak prý máme počítat také s poladěným podvozkem a zesílenými litými koly, jejichž velikost se bude lišit podle typu absolvovaného závodu.
Tím nám ovšem dostupné informace končí, jedinou další zmínkou je plánované ostré nasazení někdy v polovině příští sezóny. Naplno se tak zjevně Škoda Fabia R5 bude rvát o příčky nejvyšší až v roce 2016, do té doby si budeme muset vystačit s dosluhujícím provedením S2000.
Škoda Fabia R5 se dočkala patřičně agresivního rozšířeného bodykitu, pod kapotou pak nabídne okolo 300 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025 - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejčtenější články
- Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025 - Vzácná, mimořádně ošklivá Alfa Romeo s asi nejpodivněji řešeným kufrem je k mání dodnes nová, vzniklo jí jen 1 036 kusů
2.1.2025 - Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025 - Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025 - BMW na poslední chvíli zařízlo projekt 1300koňového elektromobilu, víra v protežovaný pohon se dál vytrácí
2.1.2025
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 22:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 19:44 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus