Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Fabia R5: ostrá Fabia v detailech, pod kapotou má 279 koní
15.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Závodní novinka přepřáhla na motor 1,6 turbo. Stovku pokoří pod 3 sekundy, váží 1 230 kg a stát by měla do 5 milionů Kč.
Doplněno 16:00: Přidali jsme nové video ve zkratce dokumentující vývoj vozu a zachycující jej v akci i ve finálním továrním zbarvení.
O novém soutěžním speciálu Škoda Fabia R5 jsme sepsali již hezkých pár článků, přičemž ten poslední spatřil světlo světa před týdnem a informoval o zisku homologace. V ten moment ovšem byla známa jen velmi malá část technických parametrů. Dnes ovšem mladoboleslavská automobilka zveřejnila podrobnou tiskovou zprávu, díky které si můžeme posvítit nejen na veškerá data, jež se týkají kupříkladu výkonu nebo rozměrů a hmotností, ale rovněž na ostrou premiéru.
Nejprve ovšem začneme technickými údaji, a to rovnou v srdci vozu. To je oproti předchozí Škodě Fabia S2000, kterou poháněl atmosférický dvoulitr, tvořeno přeplňovaným 1,6litrovým motorem naladěným na 205 kW/279 koní v 4 750 otáčkách a 420 Nm točivého momentu, který je dostupný taktéž při 4 750 ot./min. Zrychlení z klidu na stovku bude záviset zejména na zpřevodování pětistupňové sekvence, s časem pod 3 sekundy ale lze stoprocentně počítat.
Veškerý výkon motoru bude přenášena na všechna čtyři kola, kvůli čemuž byla upravena, tedy především rozšířena, karoserie. Ta má na délku 3 994 milimetrů a na šířku 1 820 milimetrů, přičemž samotný vůz váží dle pravidel FIA minimálně 1 230 kg. Zmínit pak můžeme i vzpěry McPherson vpředu a vzadu nebo speciální palivovou nádrž o 82,5litrovém objemu. Při superspeciálkách přitom spotřeba byla vypočítána na 0,6 litru na jeden kilometr, konvenčnější metrikou tedy 60 litrů benzinu na 100 km.
V případě asfaltových soutěží bude Fabia R5 používat 18palcové ráfky o minimální hmotnosti 8,9 kg, za nimiž se budou skrývat brzdové kotouče o průměru 355 milimetrů. Se šotolinou jsou pak spojené 8,6 kilogramu vážící patnáctky a 300milimetrové kotouče. Co se obutí týče, pak v obou případech novinka týmu Škoda Motorsport dostala do vínku pneumatiky Michelin, jen logicky vždy s odlišným dezénem.
Dále můžeme zmínit ještě přední a zadní mechanický nápravový diferenciál, tím nám ovšem výčet technických dat končí. Přesunout se tak můžeme k avizovaným závodním premiérám, které ve výsledku budou tři. Ta úplně první se přitom odehraje již příští víkend 24. a 25. dubna v rámci Rally Šumava Klatovy, kdy za volant speciálu usedne Jan Kopecký a navigovat jej bude Pavel Dresler.
Kromě českého mistrovství ovšem Fabia R5 zasáhne i do toho světového, neboť o víkendu od 21. do 24. května bude s posádkou Esapekka Lappi/Janne Ferm bojovat o místa nejvyšší během Portugalské rallye v rámci kategorie WRC-2. A opomenout nesmíme ani asijsko-pacifický šampionát APRC, jehož se zúčastní dvojice Pontus Tidemand a Emil Axelsson. V tomto případě ale datum nasazení speciálu nebylo upřesněno.
To je ovšem z nových informací víceméně vše, dodat již můžeme pouze fakta o ceně speciálu. Ta je stanovena pravidly FIA na 180 000 EUR (cca 4 925 500 Kč), pročež šéf týmu Škoda Motorsport Michal Hrabánek zmiňuje nutnost použití celé řady sériových dílů. Ty by ale prý s ohledem na 15měsíční vývoj a více než 10 000 najetých testovacích kilometrů měly vykázat spolehlivost typickou pro značku Škoda. Zda je to reálné, to poprvé uvidíme již za týden.
Nové video dokumentující vývoj vozu
Kompletní galerie fotografií Škody Fabia R5
Nová Škoda Fabia R5 se ukázala v týmových barvách...
...mimo to rozšířena byla i fotogalerie „čistého“ auta...
...a dorazily rovněž oficiální ilustrace
Oficiální videa z testování Škody Fabia R5
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024 - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Krize německého autoprůmyslu je skutečná. V Essenu nafotili tisíce nových aut, která nikdo nechce, některá tam stojí už přes rok
27.11.2024 - Tesla si zpřístupňováním Superchargerů jiným dělá z konkurentů dobrý den, pomalými krůčky je drží v šachu
27.11.2024 - Kompletní přehled aut, která nejčastěji neprojdou německými STK: Škody totálně propadly, už jsou horší než Dacie
27.11.2024 - Okolo německých továren VW se stahuje smyčka, firma opouští další fabriku mimo svou domovinu
28.11.2024 - Srovnání s BMW M3 ukázalo, proč nikdo nekupuje a ani nebude kupovat nesmyslný čtyřválcový Mercedes C63 od AMG
28.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva