Škoda Fabia R5: ostrá Fabia v detailech, pod kapotou má 279 koní

(+ videa) Závodní novinka přepřáhla na motor 1,6 turbo. Stovku pokoří pod 3 sekundy, váží 1 230 kg a stát by měla do 5 milionů Kč.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Škoda Fabia R5: ostrá Fabia v detailech, pod kapotou má 279 koní

15.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Škoda Fabia R5: ostrá Fabia v detailech, pod kapotou má 279 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Závodní novinka přepřáhla na motor 1,6 turbo. Stovku pokoří pod 3 sekundy, váží 1 230 kg a stát by měla do 5 milionů Kč.

Doplněno 16:00: Přidali jsme nové video ve zkratce dokumentující vývoj vozu a zachycující jej v akci i ve finálním továrním zbarvení.

O novém soutěžním speciálu Škoda Fabia R5 jsme sepsali již hezkých pár článků, přičemž ten poslední spatřil světlo světa před týdnem a informoval o zisku homologace. V ten moment ovšem byla známa jen velmi malá část technických parametrů. Dnes ovšem mladoboleslavská automobilka zveřejnila podrobnou tiskovou zprávu, díky které si můžeme posvítit nejen na veškerá data, jež se týkají kupříkladu výkonu nebo rozměrů a hmotností, ale rovněž na ostrou premiéru.

Nejprve ovšem začneme technickými údaji, a to rovnou v srdci vozu. To je oproti předchozí Škodě Fabia S2000, kterou poháněl atmosférický dvoulitr, tvořeno přeplňovaným 1,6litrovým motorem naladěným na 205 kW/279 koní v 4 750 otáčkách a 420 Nm točivého momentu, který je dostupný taktéž při 4 750 ot./min. Zrychlení z klidu na stovku bude záviset zejména na zpřevodování pětistupňové sekvence, s časem pod 3 sekundy ale lze stoprocentně počítat.

Veškerý výkon motoru bude přenášena na všechna čtyři kola, kvůli čemuž byla upravena, tedy především rozšířena, karoserie. Ta má na délku 3 994 milimetrů a na šířku 1 820 milimetrů, přičemž samotný vůz váží dle pravidel FIA minimálně 1 230 kg. Zmínit pak můžeme i vzpěry McPherson vpředu a vzadu nebo speciální palivovou nádrž o 82,5litrovém objemu. Při superspeciálkách přitom spotřeba byla vypočítána na 0,6 litru na jeden kilometr, konvenčnější metrikou tedy 60 litrů benzinu na 100 km.

V případě asfaltových soutěží bude Fabia R5 používat 18palcové ráfky o minimální hmotnosti 8,9 kg, za nimiž se budou skrývat brzdové kotouče o průměru 355 milimetrů. Se šotolinou jsou pak spojené 8,6 kilogramu vážící patnáctky a 300milimetrové kotouče. Co se obutí týče, pak v obou případech novinka týmu Škoda Motorsport dostala do vínku pneumatiky Michelin, jen logicky vždy s odlišným dezénem.

Dále můžeme zmínit ještě přední a zadní mechanický nápravový diferenciál, tím nám ovšem výčet technických dat končí. Přesunout se tak můžeme k avizovaným závodním premiérám, které ve výsledku budou tři. Ta úplně první se přitom odehraje již příští víkend 24. a 25. dubna v rámci Rally Šumava Klatovy, kdy za volant speciálu usedne Jan Kopecký a navigovat jej bude Pavel Dresler.

Kromě českého mistrovství ovšem Fabia R5 zasáhne i do toho světového, neboť o víkendu od 21. do 24. května bude s posádkou Esapekka Lappi/Janne Ferm bojovat o místa nejvyšší během Portugalské rallye v rámci kategorie WRC-2. A opomenout nesmíme ani asijsko-pacifický šampionát APRC, jehož se zúčastní dvojice Pontus Tidemand a Emil Axelsson. V tomto případě ale datum nasazení speciálu nebylo upřesněno.

To je ovšem z nových informací víceméně vše, dodat již můžeme pouze fakta o ceně speciálu. Ta je stanovena pravidly FIA na 180 000 EUR (cca 4 925 500 Kč), pročež šéf týmu Škoda Motorsport Michal Hrabánek zmiňuje nutnost použití celé řady sériových dílů. Ty by ale prý s ohledem na 15měsíční vývoj a více než 10 000 najetých testovacích kilometrů měly vykázat spolehlivost typickou pro značku Škoda. Zda je to reálné, to poprvé uvidíme již za týden.

Nové video dokumentující vývoj vozu

Kompletní galerie fotografií Škody Fabia R5


Škoda Fabia R5: ostrá Fabia v detailech, pod kapotou má 279 koní - 1 - Skoda Fabia R5 nova oficialni sada 01Škoda Fabia R5: ostrá Fabia v detailech, pod kapotou má 279 koní - 2 - Skoda Fabia R5 nova oficialni sada 02Škoda Fabia R5: ostrá Fabia v detailech, pod kapotou má 279 koní - 3 - Skoda Fabia R5 nova oficialni sada 03Škoda Fabia R5: ostrá Fabia v detailech, pod kapotou má 279 koní - 4 - Skoda Fabia R5 nova oficialni sada 04Škoda Fabia R5: ostrá Fabia v detailech, pod kapotou má 279 koní - 5 - Skoda Fabia R5 nova oficialni sada 05Škoda Fabia R5: ostrá Fabia v detailech, pod kapotou má 279 koní - 6 - Skoda Fabia R5 nova oficialni sada 06
Nová Škoda Fabia R5 se ukázala v týmových barvách...

Škoda Fabia R5: ostrá Fabia v detailech, pod kapotou má 279 koní - 7 - Skoda Fabia R5 nova oficialni sada 07Škoda Fabia R5: ostrá Fabia v detailech, pod kapotou má 279 koní - 8 - Skoda Fabia R5 nova oficialni sada 08Škoda Fabia R5: ostrá Fabia v detailech, pod kapotou má 279 koní - 9 - Skoda Fabia R5 nova oficialni sada 09Škoda Fabia R5: ostrá Fabia v detailech, pod kapotou má 279 koní - 10 - Skoda Fabia R5 nova oficialni sada 10Škoda Fabia R5: ostrá Fabia v detailech, pod kapotou má 279 koní - 11 - Skoda Fabia R5 nova oficialni sada 11Škoda Fabia R5: ostrá Fabia v detailech, pod kapotou má 279 koní - 12 - Skoda Fabia R5 nova oficialni sada 12
...mimo to rozšířena byla i fotogalerie „čistého“ auta...

Škoda Fabia R5: ostrá Fabia v detailech, pod kapotou má 279 koní - 13 - Skoda Fabia R5 nova oficialni sada 13Škoda Fabia R5: ostrá Fabia v detailech, pod kapotou má 279 koní - 14 - Skoda Fabia R5 nova oficialni sada 14
Škoda Fabia R5: ostrá Fabia v detailech, pod kapotou má 279 koní - 15 - Skoda Fabia R5 nova oficialni sada 15Škoda Fabia R5: ostrá Fabia v detailech, pod kapotou má 279 koní - 16 - Skoda Fabia R5 nova oficialni sada 16Škoda Fabia R5: ostrá Fabia v detailech, pod kapotou má 279 koní - 17 - Skoda Fabia R5 nova oficialni sada 17Škoda Fabia R5: ostrá Fabia v detailech, pod kapotou má 279 koní - 18 - Skoda Fabia R5 nova oficialni sada 18Škoda Fabia R5: ostrá Fabia v detailech, pod kapotou má 279 koní - 19 - Skoda Fabia R5 nova oficialni sada 19
...a dorazily rovněž oficiální ilustrace

Oficiální videa z testování Škody Fabia R5

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.