Škoda Fabia je znovu v nabídce s čtyřválcem, bohužel jen pro 1 300 lidí

Když se zadíváte do současné nabídky Škody Fabia, nenajdete v ní jediný motor s čtveřicí válců. Dneškem se to mění, ovšem ne zrovna natrvalo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Škoda Fabia je znovu v nabídce s čtyřválcem, bohužel jen pro 1 300 lidí

12.12.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek

Škoda Fabia je znovu v nabídce s čtyřválcem, bohužel jen pro 1 300 lidí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Když se zadíváte do současné nabídky Škody Fabia, nenajdete v ní jediný motor s čtveřicí válců. Dneškem se to mění, ovšem ne zrovna natrvalo.

Řekněme, že z tříválcových motorů nejsme zrovna nadšeni. Nebyli jsme tak nadšeni ani z toho, když Škoda Fabia s letošními novinkami přišla o všechny čtyřválce. Což o to, ani verze 1,0 MPI nemusí být špatná a turboverze si s Fabií rozumí lépe než s Octavií, přesto dosavadní nabídka nemohla uspokojit náročnější klientelu - verze 1,2 TSI nabízela zkrátka víc.

Nevíme, do jaké míry toho Škoda lituje, faktem ale je, že se to dneškem rozhodla tak trochu napravit. Automobilka totiž při příležitosti oslav letošních úspěchů divize Motorsport představila Fabii ve verzi Edition R5. Ta dostane, alespoň na poměry Fabie, konečně pořádný motor, ale neradujme se předčasně - bude nabízen jen někdy, jen v omezeném počtu a jen s jednou převodovkou.

Nechoďme kolem horké kaše, limitovaná Fabia bude poháněná zážehovým motorem 1,4 TSI o výkonu 92 kW (125 koní) a sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Motor 1,4 TSI a není na Fabii málo, třebaže mohl být nabídnut ve výkonnější verzi (110 kW alias 150 koní by vypadalo lépe. Přesto nejvyšší udávaná rychlost 203 km/h a zrychlení na 100 km/h za 8,8 sekundy neurazí. Trochu horší je to s povinným automatem - má-li vůz oslovovat nadšené řidiče a nestát zbytečně moc, manuál alespoň jako možnost by byl na místě. Bohužel, poučení z nezdaru předchozí Fabie RS je zjevně nulové.

Pokud zrovna vám automat ani příplatek za něj nevadí, vězte, že nejsvižnější Fabii bude držet na silnici sportovně naladěné odpružení se sníženou světlou výškou. Zajímavější dojmy z jízdy pak budou podporovat sportovní volant, sedačky s výraznějším bočním vedením a nový koncový tlumič výfuku.

Škoda Motorsport navrhla design vozu, aby bylo na první pohled jasné, že vůz odkazuje na sportovní oddělení Škody. Vzhled vychází z řady Monte Carlo s bílou barvou Candy a černě lakovanou střechou. Jízdní vlastnosti se snaží podpořit 17palcová litá kola Savio dostupná v barevných provedeních zářivě zelená, bílá a černá. Oči kolemjdoucích zaujmou nápisy „WRC 2 2017 champion“ a další prvky, jež odkazují na úspěšné soutěžní vozy týmu.

Kromě výše jmenovaného se nová omezená Edition R5 předvede s rozšířenou standardní výbavou. Navíc jsou například vyhřívaná přední sedadla, zadní parkovací kamera se signalizací vzdálenosti od překážky, vestavěná navigace, automatická klimatizace, bezklíčové odemykání + zamykání a startování, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, adaptivní tempomat, světelný a dešťový senzor.

Cenu neznáme, sázka na částku blížící se 500 tisíc Kč ale asi nebude marná. Vyrobeno pak bude pouhých 1 300 vozů od února 2018 budou k dispozici v České republice, Německu, Belgii, Dánsku, Francii, Islandu, Rakousku, Švýcarsku, Itálii, Polsku, Maďarsku, Nizozemsku, Lucembursku, Bulharsku, Slovinsku, Slovensku, Švédsku, Finsku, Norsku, Estonsku a Litvě.

Proč ne, tohle je zajímavé zpestření nabídky, větší radost by nám ale udělala standardně dostupná verze třeba už s motorem 1,5 TSI a manuálním řazením. Třeba se jednou dočkáme...


Škoda Fabia je znovu v nabídce s čtyřválcem, bohužel jen pro 1 300 lidí - 1 - Skoda Fabia R5 edition prvni 11Škoda Fabia je znovu v nabídce s čtyřválcem, bohužel jen pro 1 300 lidí - 2 - Skoda Fabia R5 edition prvni 12
Škoda Fabia R5 edition na prvních snímcích

Mirek Mazal

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.