Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Fabia III: design v detailu, prý není jako vánoční stromeček
23.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Škoda ukázala novou Fabii z „masa a kostí“ ještě před Paříží. Hovořilo se hlavně o vzhledu, který má být minimalistický i dynamický.
Nová generace Škody Fabia je pro mladoboleslavskou automobilku klíčovým modelem. Není proto divu, že se její příchod natáhnul na tři měsíce, během kterých firma pravidelně pouští do světa nové fotky či informace. Aby toho pak nebylo málo, dočkali jsme se ještě před autosalonem v Paříži živého debutu na pražském Strahově. Řeč byla hlavně o designu, ze kterého se nám sice nepodlamují kolena, jak značka proklamovala již dlouho dopředu, ale který zejména oproti předchozí generaci doznal značného zlepšení.
Designér exteriéru Dalibor Pantůček přitom v tomto směru dodává, že Alfou i Omegou byla aplikace DNA z konceptu Vision C. Kromě emotivní stránky si ovšem nová Fabia měla zachovat i praktičnost, proto jsme v článku o interiéru hovořili o zavazadlovém prostoru, kapsách ve dveřích určených pro litrové či 1,5litrové lahve nebo o přidaném místě pro nohy i hlavy cestujících. Zajímavé přitom je, že ke druhému došlo navzdory tomu, že novinka je o 30 mm nižší než předchůdce.
Souběžně s tím ovšem došlo také k rozšíření o 90 mm, což pžineslo dynamičtější vzhled. Klíčovými prvky jsou v tomto směru boční linie Tornado a tvar přídě, který rámuje mnohem svalnatější kapota. Pantůček zároveň prohlašuje, že značka se snažila udržet detaily na minimu, neboť Fabia „není vánočním stromečkem, který je přezdobený, ale již v lednu jej vyhodíte“. Proto by prý hatchback měl být nadčasový i po letech.
Zajímavé pak je, že vůz dostal zadní difuzor lakovaný v barvě karoserie. Většinou dochází k jeho separování černou barvou. Pantůček v tomto směru poukazuje na spodní část zádě, která jednoduše potřebuje kontrastním prvkem rozbít, aby nevypadala tak těžkopádně. Nová Fabia je však podle něj natolik vyvážená, že po takovém opatření nemusel sáhnout.
Místo toho se nechal inspirovat českým sklářstvím, čímž novinka cílí více než kdy předtím na národní hrdost a povědomí. Ze stejného důvodu ostatně nejde o globální design, takže bychom se napříště neměli divit, proč vůz táhne zejména evropské a ne třeba americké publikum. I za oceánem by ale Fabia mohla zaujmout s ohledem na kontrastně lakovanou střechu či kola.
Žádné další novinky už jsme se nedozvěděli, pro úplnost ale zopakujeme i dříve řečené. Rozvor novinky narostl oproti předchůdci o pět milimetrů na 2 470 mm. Zavazadelník má objem 330 litrů, po sklopení zadních sedadel naroste až na 1 150 l. Přitom je ale třeba počítat se 110milimetrovým schodem na podlaze.
V nabídce budou čtyři benzinové a dva dieselové motor, které svým výkonem pokryjí škálu od 44 kW/60 koní až po 81 kW/110 koní. Návratem verze RS ale v plánech nefiguruje, přestože spřízněný Volkswagen Polo dorazí i v provedení GTI, jež bude vybaveno 1,8litrovým přeplňovaným čtyřválcem a dokonce i manuální převodovkou.
Německému sourozenci se ale mladoboleslavský model více přiblíží v kabině, kde nabídne rovněž technologii MirrorLink, zpětnou kameru či startovací tlačítko. Zahájení prodeje se pak očekává v polovině listopadu, přičemž ceny by oproti stávajícímu provedení nemusely narůst výrazně, ale jen zvolna.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.
Nová Škoda Fabia vypadá i bez Photoshopu zajímavě. Ve srovnání se předchůdcem to ale rozhodně není překvapení
Nová Fabia se na dalších katalogových fotkách ukazuje třeba i ve skromnější výbavě
Starší katalogové snímky dokreslují celkový pohled na modrý vůz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva