Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Fabia III Combi plně odhalena, známe všechna technická data
2.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) České kombi narostlo do délky i šířky, v zavazadelníku tak nabízí rekordních 1 395 litrů. Pod kapotou se obejde bez slabší 1,0.
Tip: Projděte si také nejdetailnější možné představení Fabie hatchback a její ceny.
Hatchback není jedinou karosářskou verzí nové Škody Fabia, která debutuje na pařížském autosalonu. Kromě něj bylo plně odhaleno rovněž nové kombi, které nedostalo pouze největší zavazadlový prostor ve svém segmentu, ale dle nás také mnohem vyváženější siluetu než méně praktická verze. To ostatně mnozí z vás potvrdili v diskuzi, stejně tak se ale našli i odpůrci. Také ve světě automobilů ovšem platí, že někdo rád vdolky a jiný zase holky, pročež toto téma opustíme a vrhneme se na holá fakta.
Začít můžeme venkovními rozměry. V jejich případě se na rozdíl od hatchbacku délka nezmenšila nýbrž narostla, a to o 10 milimetrů na 4 257 mm. V případě šířky (1 732 mm bez zrcátek) již máme co do činění se stejným 90milimetrovým přírůstkem, o shodných 31 mm pak poklesla i výška (1 488 mm). Stejný je pak také rozvor 2 470 mm (+5 mm) či 30milimetrové zvětšení rozchodu kol na přední i zadní nápravě.
Kde již můžeme počítat se změnami, je zavazadlový prostor. Ten ve standardu nabízí 530 litrů, což oproti minulé generaci představuje nárůst o 25 l. Zároveň jde o rekordní hodnotu v daném segmentu. Abychom přitom faktům učinili zadost, zmínit musíme ještě objem při sklopených sedadlech, který činí 1 395 mm, šířka ložné plochy je pak stejná jako u hatchbacku, tedy 960 mm.
Zadní sedadla se přitom sklápí ve dvou krocích, kdy nejprve je třeba odejmout sedák a poté sklopit opěradlo. Poté vzniká až 1,55 metru dlouhá a 960 milimetrů široká ložná plocha, k níž vám usnadňuje přístup nákladová hrana tyčící se jen 611 mm nad zemí. Tím ale se zavazadelníkem můžeme skončit a přesuneme se na opačný konec vozu, pod kapotu. Ještě předtím ale zmíníme základní hmotnost 1 004 kg (bez řidiče), která počítá s 55kilovou mezigenerační dietou.
V motorovém prostoru pak vůči hatchbacku evidujeme jeden zásadní rozdíl, a sice absenci slabší verze motoru 1,0 MPI. Místo toho praktičtější model startuje s provedením o výkonu 55 kW/75 koní, se kterým stovku zvládá za 14,9 sekundy, o dvě desetiny pomaleji než hatchback. Nejvyšší rychlost ovšem narostla na 175 km/h, spotřeba pak zůstává na 4,8 litrech na 100 kilometrů.
Zbývající část benzinového portfolia se již skládá z motoru 1,2 TSI, kdy slabší verze naladěná na 66 kW/90 koní pokoří stovku za rovných 11 sekund, o desetinu pomaleji než hatchback. Nejvyšší rychlost pak opět narostla, stejně jako se vůči méně praktické verzi nezměnila spotřeba. To samé pak můžeme říci i o verzi o výkonu 81 kW/110 koní, která sprint 0-100 km/h absolvuje za 9,6 s.
Zmíněná data jsou přitom platná pro verze osazené manuální převodovkou, kdy slabší motorizace dostaly pět rychlostních stupňů a ta silnější šest. S tímto provedením je přitom možné spojit také sedmistupňový automat, u kterého navzdory vyšší hmotnosti (1 153 kg versus 1 178 kg) můžeme zaznamenat identické zrychlení, nejvyšší rychlost i spotřebu jako u verze s manuálem.
Přesunout se můžeme k dieselům, kde čest máme pouze s jedním agregátem, a sice 1,4litrovým tříválcem. Ten produkuje buď 66 kW/90 koní nebo 77 kW/105 koní, přičemž ve slabší verzi může být kromě pětistupňového manuálu spojen i se sedmikvaltem DSG. Shodné je přitom zrychlení na stovku za 11,3 sekundy a nejvyšší rychlost 184 km/h, liší se pouze spotřeba (3,4 l až 3,6 l/100 km).
U silnějšího provedení pak můžeme poreferovat o 3,5litrové spotřebě, 10,2sekundovém zrychlení či maximálce 196 km/h, tím ale máme motorovou munici vyčerpanou. Aktuálně přitom není jisté, zda Škoda uvede také slabší verzi benzinového tříválce, spíše ale s touto verzí nepočítáme. Provedení Greenline, které by mohlo jezdit za nějakých 3,2 l/100 km, ale očekávat můžeme.
Dodat se sluší, že zatímco hatchback se hned po pařížské premiéře dočká začátku prodejů a známé jsou tedy i jeho ceny, kombi se začne prodávat až zkraje roku 2015. Jeho ceník je tedy zatím neznámou, směle ale můžeme očekávat obdobný dokument jako u krátké verze s cenami navýšenými o 25 až 30 tisíc Kč.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.
Úplná technická data nové Škody Fabia Combi
Také nový kombík bude zpočátku k dispozici se čtyřmi benzinovými...
...a dvěma dieselovými motory. Posléze ale dorazí ještě verze Greenline
Interiér již můžeme probrat rychleji než motorový prostor, přeci jen tu s výjimkou o 4 milimetry většího prostoru pro hlavu na zadních sedadlech (963 mm versus 967 mm), který je dán odlišným sklonem střechy, nenajdeme vůči hatchbacku jediný rozdíl (stranou teď ponechme zavazadlový prostor, který jsme si již probrali). Identický je totiž i nárůst do šířky v oblasti loktů vpředu a vzadu.
O technologii MirrorLink alias zrcadlení vašeho mobilního telefonu na centrálním displeji jsme hovořili již v rámci představení hatchbacku, nově však můžeme díky odhalenému ceníku méně praktické verze dodat, že tento doplněk je k mání za příplatek 18 000 Kč v rámci paketu Multimedia Plus, který je dostupný pouze s nejvyšší úrovní výbavy Style.
Ceny samotného kombíku však zatím prozradit nemůžeme, do prodeje totiž zamíří až v lednu příštího roku. Pokud si ovšem uvědomíme, že u minulé generace byl rozdíl mezi oběma karosářskými verzemi 15 000 Kč, dá se s obdobnou politikou počítat i nyní. Cena základní verze 1,0 MPI 55 kW s paketem Active Plus zahrnujícím třeba klimatizaci by tak mohla činit 272 900 Kč.
Živé fotografie nové Škody Fabia Combi z Paříže
Galerie oficiálních fotografií třetí generace Škody Fabia Combi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva