Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Fabia Combi 2015: prohlédněte si ji na spoustě nových fotek a jízdním videu
12.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové kombi nabízí až 1 395 litrů v kufru. U nás je k mání od 263 tisíc, nově i s navigaci Amundsen.
Novou Škodu Fabia již známe opravdu lépe než své boty. Řeč není pouze o hatchbacku, který jsme si vyzkoušeli s 1,2litrovým čtyřválcem a litrovým tříválcem, ale rovněž o kombíku. Ten byl společně s méně praktickou variantou odhalen již v říjnu na autosalonu v Paříži, samotný prodej však bude zahájen teprve v polovině tohoto měsíce. České ceny ovšem již dávno známe, stejně jako třeba objem zavazadlového prostoru, který ve standardu nabízí 530 litrů a po sklopení zadních sedadel opravdu působivých 1 395 l.
Na zcela opačné straně, tedy pod kapotou, najdeme jako základní motorizaci výkonnější provedení litrového tříválce. Za 55 kW/75 koní přitom ve výbavě Active dáte 262 900 Kč, stejně jako v případě hatchbacku ale první reálná cena vozu bude činit spíše o pět tisíc korun více. A to díky paketu Active Plus v hodnotě 32 000 Kč, jehož součástí je kromě elektrického ovládání předních oken k dispozici klimatizace nebo vyhřívaná vnější zpětná zrcátka v barvě vozu.
Mimo tento agregát je možné sáhnout také po 1,2litrovém čtyřválci, který produkuje 66 kW/90 koní nebo 81 kW/110 koní. Silnější verzi je přitom možné spřáhnout kromě šestistupňového manuálu spřáhnout také se sedmistupňovým DSG. To samé lze říci o 1,4litrovém dieselovém tříválci o výkonu 66 kW/90 koní, v jeho případě však má ručně řazená převodovka pouze pět stupňů.
Poslední v řadě je pak 1,4litrový turbodiesel naladěný na 77 kW/105 koní, který je již opětovně k dispozici pouze s manuálem a za nějž v kombinaci s nejvyšší úrovní výbavy Style dáte 389 900 Kč. Ve výbavě lze přitom v takové chvíli počítat s 15palcovými litými koly, oproti hatchbacku však můžete za příplatek 7 500 Kč sáhnout po bíle, červeně nebo černě lakovaných šestnáctkách.
Jednou z podstatnějších novinek v rámci interiéru se stane příchod vestavěné navigace Amundsen, se kterou bude spojen 6,5palcový displej. Cena ovšem není známa jak u hatchbacku, tak u kombíku, neboť oficiální ceník bude o tuto finesu rozšířen až od 22. týdne letošního roku. Do té doby je možné Fabii objednávat pouze s technologií MirrorLink za příplatek minimálně 7 500 Kč. Ten ale půjde s příchodem Amundsenu dolů.
Zmínit musíme také rozdíl mezi panoramatickou střechou hatchbacku a kombíku, kdy první zmíněný model počítá s rozměry 1 576 x 1 090 milimetrů, zatímco druhý s 1 834 x 1 090 mm. Díky tomu se liší i cena, kterou budete muset přihodit navíc. U méně praktické Fabie je totiž tento doplněk k mání za 16 500 Kč, zatímco v případě kombíku zaplatíte o pět tisíc korun více.
Takové bezklíčové odemykání a startování vozu KESSY, světlený a dešťový senzor či přední a zadní parkovací senzory jsou však již prvky, které mají obě karosářské verze společné. To samé ostatně platí o šestici airbagů nebo multikolizní brzdě, díky níž Fabia získala pět hvězd při crash testech Euro NCAP. Za detekci únavy řidiče je však třeba již u obou modelů připlácet.
Závěrem můžeme zmínit fakta o hmotnosti, která v případě modelu osazeného tříválcem 1,0 MPI činí pouhých 1 004 kg. Zodpovědná je za ni mimo jiné třeba i nová manuální převodovka MQ 100, která vůči předchozímu provedení MQ 200 shodila sedm kilogramů. Další 2,5kilovou dietu můžeme hledat u elektromechanického posilovače řízení C-EPS.
Tím bychom naše opětovné představení Škody Fabia Combi mohli uzavřít, v brzké době ale o kombíku uslyšíte znovu, a to ve formě podrobného testu. Mimo to pak v letošním roce dorazí ještě nové provedení GreenLine, se kterým je spojen 1,4litrový turbodiesel o výkonu 55 kW/75 koní, systém start-stop, rekuperace brzdné energie či spotřeba 3,1 l/100 km. Závěrem už jen dodejme, že i když s autem do dnešního dne žádný ze zákazníků nejel, 1 500 z nich už si jej stejně objednalo. Tomu se říká důvěra...
Galerie nových fotogafií Škody Fabia III Combi
První oficiální video s novou Škodou Fabia Combi
Živé fotografie nové Škody Fabia Combi z Paříže
Úplná technická data nové Škody Fabia Combi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 2 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva