Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Fabia Combi 2015: prohlédněte si ji na spoustě nových fotek a jízdním videu
12.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové kombi nabízí až 1 395 litrů v kufru. U nás je k mání od 263 tisíc, nově i s navigaci Amundsen.
Novou Škodu Fabia již známe opravdu lépe než své boty. Řeč není pouze o hatchbacku, který jsme si vyzkoušeli s 1,2litrovým čtyřválcem a litrovým tříválcem, ale rovněž o kombíku. Ten byl společně s méně praktickou variantou odhalen již v říjnu na autosalonu v Paříži, samotný prodej však bude zahájen teprve v polovině tohoto měsíce. České ceny ovšem již dávno známe, stejně jako třeba objem zavazadlového prostoru, který ve standardu nabízí 530 litrů a po sklopení zadních sedadel opravdu působivých 1 395 l.
Na zcela opačné straně, tedy pod kapotou, najdeme jako základní motorizaci výkonnější provedení litrového tříválce. Za 55 kW/75 koní přitom ve výbavě Active dáte 262 900 Kč, stejně jako v případě hatchbacku ale první reálná cena vozu bude činit spíše o pět tisíc korun více. A to díky paketu Active Plus v hodnotě 32 000 Kč, jehož součástí je kromě elektrického ovládání předních oken k dispozici klimatizace nebo vyhřívaná vnější zpětná zrcátka v barvě vozu.
Mimo tento agregát je možné sáhnout také po 1,2litrovém čtyřválci, který produkuje 66 kW/90 koní nebo 81 kW/110 koní. Silnější verzi je přitom možné spřáhnout kromě šestistupňového manuálu spřáhnout také se sedmistupňovým DSG. To samé lze říci o 1,4litrovém dieselovém tříválci o výkonu 66 kW/90 koní, v jeho případě však má ručně řazená převodovka pouze pět stupňů.
Poslední v řadě je pak 1,4litrový turbodiesel naladěný na 77 kW/105 koní, který je již opětovně k dispozici pouze s manuálem a za nějž v kombinaci s nejvyšší úrovní výbavy Style dáte 389 900 Kč. Ve výbavě lze přitom v takové chvíli počítat s 15palcovými litými koly, oproti hatchbacku však můžete za příplatek 7 500 Kč sáhnout po bíle, červeně nebo černě lakovaných šestnáctkách.
Jednou z podstatnějších novinek v rámci interiéru se stane příchod vestavěné navigace Amundsen, se kterou bude spojen 6,5palcový displej. Cena ovšem není známa jak u hatchbacku, tak u kombíku, neboť oficiální ceník bude o tuto finesu rozšířen až od 22. týdne letošního roku. Do té doby je možné Fabii objednávat pouze s technologií MirrorLink za příplatek minimálně 7 500 Kč. Ten ale půjde s příchodem Amundsenu dolů.
Zmínit musíme také rozdíl mezi panoramatickou střechou hatchbacku a kombíku, kdy první zmíněný model počítá s rozměry 1 576 x 1 090 milimetrů, zatímco druhý s 1 834 x 1 090 mm. Díky tomu se liší i cena, kterou budete muset přihodit navíc. U méně praktické Fabie je totiž tento doplněk k mání za 16 500 Kč, zatímco v případě kombíku zaplatíte o pět tisíc korun více.
Takové bezklíčové odemykání a startování vozu KESSY, světlený a dešťový senzor či přední a zadní parkovací senzory jsou však již prvky, které mají obě karosářské verze společné. To samé ostatně platí o šestici airbagů nebo multikolizní brzdě, díky níž Fabia získala pět hvězd při crash testech Euro NCAP. Za detekci únavy řidiče je však třeba již u obou modelů připlácet.
Závěrem můžeme zmínit fakta o hmotnosti, která v případě modelu osazeného tříválcem 1,0 MPI činí pouhých 1 004 kg. Zodpovědná je za ni mimo jiné třeba i nová manuální převodovka MQ 100, která vůči předchozímu provedení MQ 200 shodila sedm kilogramů. Další 2,5kilovou dietu můžeme hledat u elektromechanického posilovače řízení C-EPS.
Tím bychom naše opětovné představení Škody Fabia Combi mohli uzavřít, v brzké době ale o kombíku uslyšíte znovu, a to ve formě podrobného testu. Mimo to pak v letošním roce dorazí ještě nové provedení GreenLine, se kterým je spojen 1,4litrový turbodiesel o výkonu 55 kW/75 koní, systém start-stop, rekuperace brzdné energie či spotřeba 3,1 l/100 km. Závěrem už jen dodejme, že i když s autem do dnešního dne žádný ze zákazníků nejel, 1 500 z nich už si jej stejně objednalo. Tomu se říká důvěra...
Galerie nových fotogafií Škody Fabia III Combi






























































První oficiální video s novou Škodou Fabia Combi
Živé fotografie nové Škody Fabia Combi z Paříže
Úplná technická data nové Škody Fabia Combi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. včera 21:24
- Aleix Espargaro s wild card v Jerezu včera 20:51
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? 17.4.2025
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
Nejnovější články
Žaloba odhalila další úskalí vzdálené moci výrobců nad vašimi auty, Tesla tak má podvádět se zárukami
před 9 hodinamiRychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
před 10 hodinamiČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
včeraMini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
včeraZkrachovala další německá automobilová firma, výrobce úchvatného Mercedesu. Před úpadkem ji nezachránily ani čínské peníze
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 21:40 - řidičBOB
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.18. 14:41 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom