Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Citigo 5D: i české pětidvířko má po premiéře
30.1.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Po Volkswagenu up! ukázala pětidvéřovou verzi modelu Citigo i česká Škoda. Překvapení je v tomto případě přesně nula.
O nové Škodě Citigo jsme toho napsali už více než dost. Krom prvotního odhalení jsme vám nabídli i její podrobný test, mohli jste prozkoumat tajé výsledky jejího crash testu nebo si docela nedávno přečíst o až později uvolněné základní verzi s cenou pod 180 tisíc korun. Jediným tajemstvím tak zůstávala podoba pětidvéřového provedení, jehož odhalení bylo slíbeno až na letošní rok.
Hovořit o tajemství je ale trochu nadnesené. Jednak jste se u nás již loni mohli podívat na kontury pětidvéřového provedení skrze katalog náhradních dílů a pokud vás náhodou tento pohled neuspokojil, fotky Volkswagenu up! 5D již musely. Jak se dnes potvrdilo, řekly o pětidvéřovém Citigo ještě více, než se kdysi dalo očekávat.
Na rozdíl od třídvéřového provedení je totiž řešení bočních zadních partií u Volkswagenu i Škody úplně stejné. Tedy alespoň srovnáním pohledů na oba vozy nenacházíme žádnou odlišnost. Stejně tvarovaná je tentokrát spodní hrana oken, samotné dveře a na „svém místě” je i pouze vyklápěcí a nikoli stahovací boční okénko zadních cestujících.
Dále můžeme jen zopakovat více čí méně známé informace. Vůz odlišným řešením bočních partií nedoznal žádných změn co do rozměrů karoserie a s 3,56 metru na délku, 1,65 metru na šířku, 1,48 metru na výšku a rozvorem 2,42 metru tak bude stále tím stejným příměstským prckem. Dispozice interiéru už se ale změnily - 251 litrů prostoru pro zavazadla v základním uspořádání a 951 litrů po sklopení zadních sedadel tedy zůstává totožných, místo pro hlavu (tedy ten mezi sedákem a střechou) zadních cestujících se ale zvětšilo na 947 mm, prostor pro nohy (tedy ten mezi opěradly předních a zadních sedadel) pak na 789 mm.
Pod kapotou vozu najdeme nadále dva tříválcové benzinové motory o objemu 1,0 litru. První má výkon nejvýše 44 kW (60 koní), druhý pak 55 kW (75 koní). Hmotnost vozu, dynamiku ani spotřebu paliva zatím neznáme, dá se však očekávat, že hodnoty budou velmi podobné, ne-li úplně stejné jako u třídvířka. V jeho případě zrychlí slabší varianta na stovku za 13,6 sekundy a dosáhne rychlosti až 160 km/h, silnější se může pochlubit údaji 12,7 sekundy a 171 km/h. U Citigo v úsporné variantě Green tec pak platí normovaná kombinovaná spotřeba nejméně 4,1 l/100 km v kombinovaném režimu, ve standardních verzích pak 4,5 a 4,7 l/100 km. Převodovka je pětistupňová manuální nebo automatická, pohon pochopitelně obstarávají výlučně přední kola.
Pětidvéřové Citigo bude novinářům představeno poprvé v únoru a na této akci budeme mít svého zástupce. Jistě vám tedy již velmi záhy nabídneme kompletní specifikace a další fotografie. Veřejná premiéra Citigo 5D proběhne v březnu v Ženevě, v k mání pak vůz bud od poloviny května. Příplatek za dvojici dveří zatím nebyl zveřejněn, očekávejme ale podobnou cifru jako VW up!, tedy kolem 10 000 Kč.
Tip: Podívejte se, co by mohla nabídnout přiostřená Škoda Citigo RS.
Toto je první oficiálně uvolněný snímek pětidvéřové Škody Citigo, vystřihli jsme z něj i bližší pohledy na odlišné partie
Pro lepší obraz i pro srovnání čerstvé snímky stejně koncipovaného VW up!
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 20 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus