Škoda Citigo 5D: i české pětidvířko má po premiéře

Po Volkswagenu up! ukázala pětidvéřovou verzi modelu Citigo i česká Škoda. Překvapení je v tomto případě přesně nula.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Škoda Citigo 5D: i české pětidvířko má po premiéře

30.1.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Škoda Citigo 5D: i české pětidvířko má po premiéře

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Po Volkswagenu up! ukázala pětidvéřovou verzi modelu Citigo i česká Škoda. Překvapení je v tomto případě přesně nula.

O nové Škodě Citigo jsme toho napsali už více než dost. Krom prvotního odhalení jsme vám nabídli i její podrobný test, mohli jste prozkoumat tajé výsledky jejího crash testu nebo si docela nedávno přečíst o až později uvolněné základní verzi s cenou pod 180 tisíc korun. Jediným tajemstvím tak zůstávala podoba pětidvéřového provedení, jehož odhalení bylo slíbeno až na letošní rok.

Hovořit o tajemství je ale trochu nadnesené. Jednak jste se u nás již loni mohli podívat na kontury pětidvéřového provedení skrze katalog náhradních dílů a pokud vás náhodou tento pohled neuspokojil, fotky Volkswagenu up! 5D již musely. Jak se dnes potvrdilo, řekly o pětidvéřovém Citigo ještě více, než se kdysi dalo očekávat.

Na rozdíl od třídvéřového provedení je totiž řešení bočních zadních partií u Volkswagenu i Škody úplně stejné. Tedy alespoň srovnáním pohledů na oba vozy nenacházíme žádnou odlišnost. Stejně tvarovaná je tentokrát spodní hrana oken, samotné dveře a na „svém místě” je i pouze vyklápěcí a nikoli stahovací boční okénko zadních cestujících.

Dále můžeme jen zopakovat více čí méně známé informace. Vůz odlišným řešením bočních partií nedoznal žádných změn co do rozměrů karoserie a s 3,56 metru na délku, 1,65 metru na šířku, 1,48 metru na výšku a rozvorem 2,42 metru tak bude stále tím stejným příměstským prckem. Dispozice interiéru už se ale změnily - 251 litrů prostoru pro zavazadla v základním uspořádání a 951 litrů po sklopení zadních sedadel tedy zůstává totožných, místo pro hlavu (tedy ten mezi sedákem a střechou) zadních cestujících se ale zvětšilo na 947 mm, prostor pro nohy (tedy ten mezi opěradly předních a zadních sedadel) pak na 789 mm.

Pod kapotou vozu najdeme nadále dva tříválcové benzinové motory o objemu 1,0 litru. První má výkon nejvýše 44 kW (60 koní), druhý pak 55 kW (75 koní). Hmotnost vozu, dynamiku ani spotřebu paliva zatím neznáme, dá se však očekávat, že hodnoty budou velmi podobné, ne-li úplně stejné jako u třídvířka. V jeho případě zrychlí slabší varianta na stovku za 13,6 sekundy a dosáhne rychlosti až 160 km/h, silnější se může pochlubit údaji 12,7 sekundy a 171 km/h. U Citigo v úsporné variantě Green tec pak platí normovaná kombinovaná spotřeba nejméně 4,1 l/100 km v kombinovaném režimu, ve standardních verzích pak 4,5 a 4,7 l/100 km. Převodovka je pětistupňová manuální nebo automatická, pohon pochopitelně obstarávají výlučně přední kola.

Pětidvéřové Citigo bude novinářům představeno poprvé v únoru a na této akci budeme mít svého zástupce. Jistě vám tedy již velmi záhy nabídneme kompletní specifikace a další fotografie. Veřejná premiéra Citigo 5D proběhne v březnu v Ženevě, v k mání pak vůz bud od poloviny května. Příplatek za dvojici dveří zatím nebyl zveřejněn, očekávejme ale podobnou cifru jako VW up!, tedy kolem 10 000 Kč.

Tip: Podívejte se, co by mohla nabídnout přiostřená Škoda Citigo RS.


Škoda Citigo 5D: i české pětidvířko má po premiéře - 1 - Skoda Citigo 5D prvni 01
Škoda Citigo 5D: i české pětidvířko má po premiéře - 2 - Skoda Citigo 5D prvni 02Škoda Citigo 5D: i české pětidvířko má po premiéře - 3 - Skoda Citigo 5D prvni 03Škoda Citigo 5D: i české pětidvířko má po premiéře - 4 - Skoda Citigo 5D prvni 04
Toto je první oficiálně uvolněný snímek pětidvéřové Škody Citigo, vystřihli jsme z něj i bližší pohledy na odlišné partie

Škoda Citigo 5D: i české pětidvířko má po premiéře - 5 - VW Up 5D oficialni nove 01Škoda Citigo 5D: i české pětidvířko má po premiéře - 6 - VW Up 5D oficialni nove 02Škoda Citigo 5D: i české pětidvířko má po premiéře - 7 - VW Up 5D oficialni nove 03Škoda Citigo 5D: i české pětidvířko má po premiéře - 8 - VW Up 5D oficialni nove 04Škoda Citigo 5D: i české pětidvířko má po premiéře - 9 - VW Up 5D oficialni nove 05Škoda Citigo 5D: i české pětidvířko má po premiéře - 10 - VW Up 5D oficialni nove 06Škoda Citigo 5D: i české pětidvířko má po premiéře - 11 - VW Up 5D oficialni nove 07Škoda Citigo 5D: i české pětidvířko má po premiéře - 12 - VW Up 5D oficialni nove 08Škoda Citigo 5D: i české pětidvířko má po premiéře - 13 - VW Up 5D oficialni nove 09Škoda Citigo 5D: i české pětidvířko má po premiéře - 14 - VW Up 5D oficialni nove 10Škoda Citigo 5D: i české pětidvířko má po premiéře - 15 - VW Up 5D oficialni nove 11Škoda Citigo 5D: i české pětidvířko má po premiéře - 16 - VW Up 5D oficialni nove 12Škoda Citigo 5D: i české pětidvířko má po premiéře - 17 - VW Up 5D oficialni nove 13Škoda Citigo 5D: i české pětidvířko má po premiéře - 18 - VW Up 5D oficialni nove 14Škoda Citigo 5D: i české pětidvířko má po premiéře - 19 - VW Up 5D oficialni nove 15Škoda Citigo 5D: i české pětidvířko má po premiéře - 20 - VW Up 5D oficialni nove 16Škoda Citigo 5D: i české pětidvířko má po premiéře - 21 - VW Up 5D oficialni nove 17Škoda Citigo 5D: i české pětidvířko má po premiéře - 22 - VW Up 5D oficialni nove 18Škoda Citigo 5D: i české pětidvířko má po premiéře - 23 - VW Up 5D oficialni nove 19Škoda Citigo 5D: i české pětidvířko má po premiéře - 24 - VW Up 5D oficialni nove 20Škoda Citigo 5D: i české pětidvířko má po premiéře - 25 - VW Up 5D oficialni nove 21Škoda Citigo 5D: i české pětidvířko má po premiéře - 26 - VW Up 5D oficialni nove 22Škoda Citigo 5D: i české pětidvířko má po premiéře - 27 - VW Up 5D oficialni nove 23Škoda Citigo 5D: i české pětidvířko má po premiéře - 28 - VW Up 5D oficialni nove 24Škoda Citigo 5D: i české pětidvířko má po premiéře - 29 - VW Up 5D oficialni nove 25
Pro lepší obraz i pro srovnání čerstvé snímky stejně koncipovaného VW up!

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.