Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Citigo 2017: žádný facelift, jen pár drobných novinek
28.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejmenší model Škody nedostane litrový turbomotor. Místo toho si musí vystačit s deštníkem či LEDkami pro denní svícení.
Novinky od Škody se nám v poslední době objevují potají. Nejdříve vyšlo najevo, že francouzké zastoupení pro poslední ročník závodu Tour de France stvořilo Fabii Combi ve výbavě Laurin a Klement. Stejně tak potichu proběhla modernizace nejmenšího modelu Citigo. Na druhou stranu se ovšem nejedná o takový facelift, jakého se dočkal spřízněný Volkswagen up! a jaký jsme očekávali i u nejmenší škodovky. Místo toho jde spíše o drobné změny ve výbavě související s modelovým rokem 2017.
Na rozdíl od německého bratrance se CitiGo bude muset obejít bez přeplňovaného litrového tříválce o výkonu 90 koní, se kterým up! dosahuje jízdní dynamiky původního Volkswagenu Golf GTI. V případě Škody i nadále zůstává výkon na 44 kW/60 koních, 55 kW/75 koních či 50 kW/68 koních. Ceny pak startují na sumě 197 900 Kč za třídvířko s nejslabší verzí motoru 1,0 MPI ve výbavě Active.
Novinkou pro všechny varianty od stupně Ambition nahoru je zařazení diod pro denní svícení do standardní výbavy. Úroveň Style bude mít ještě zatmavené koncové lampy. A kromě základní výbavy Active pak můžete v každém případě počítat rovněž s již pomalu tradičním deštníkem, ten ovšem nenajdete ve dveřích jako u Superbu, ale ve schránce pod sedadlem spolujezdce.
Další změny jsou spojeny s audio systémy, kde vrchol představuje rádio Swing s šesti reproduktory a Sound systemem. Nová je pak i automatická klimatizace Climatronic, která je ovšem standardně spojena pouze s vrcholnou úrovní Czech Team. Ve všech ostatních případech je třeba doplatit 6 000 Kč.
Obdobná strategie je spojena také s bezpečnostní sadou City Safe Drive a Rain and Light Assist, jenž zahrnuje dešťový a světelný senzor či brzdný asistent. Za tento prvek se ovšem již připlácí 7 400 Kč. Tím nám ale novinky definitivně končí, informace o dalších prvcích výbavy naleznete v kompletním oficiálním ceníku (PDF, 557 kB).
Škoda Citigo se nakonec stejného faceliftu jako Volkswagen up! nedočkala, místo toho přišly jen drobné změny ve výbavě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před hodinou - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch