Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Situace v Tesle musí být zlá, když o práci přišla i personální šéfka, stopku dostalo též lisování aut jedním tahem
2.5.2024 | Petr Miler
Nový den, nové projevy až extrémních úsporných opatření, tak nějak lze shrnout aktuální situaci v Tesle. Automobilka se zřetelně snaží udržet v černých číslech za každou cenu a imunní vůči propouštění zjevně nejsou ani ti, kteří by o něm měli sami rozhodovat.
Upřímně řečeno jsem si velké firmy s vertikálně složitými personálními strukturami nikdy neoblíbil, bývá těžké v nich narazit na někoho, kdo si primárně nekryje záda místo toho, aby konal. Je to ale nakonec negativní projev něčeho, co lze označit za v principu pozitivní - nikdo, ani sebevýše postavený manažer, pakliže současně není majitelem společnosti s většinou hlasovacích práv, si nikdy nemůže být ničím jistý.
Zkrátka vždy je nad každým někdo další, kdo může říci, že ten či onen člověk není nedotknutelný - i nad provozním ředitelem je generální ředitel, i nad generálním ředitelem je představenstvo, i nad představenstvem je dozorčí rada, i nad dozorčí radou je valná hromada. A pokud neexistuje jeden dominantní majitel, není ve výsledku nikdo nad nikým - libovolná většina menších akcionářů se v jakémkoli momentu může rozhodnout, že ten či onen člověk představuje pro společnost spíš přítěž než prospěch. Právě celý tento mechanismus, jakási „samovolně” se napravující struktura dovoluje velkým firmám přežít - je to mlýn, který mele pomalu, dříve nebo později se zbaví kohokoli, kdo je pro další existenci společnosti hrozbou.
V tomto kontextu vlastně ani nepřekvapí, že se Tesla v rámci velmi tvrdých úsporných opatření v personální rovině zbavila i někoho, kdo měl právě o personálních věcech rozhodovat, nikoli se stát jejich obětí. Personální šéf je jistě vysoko postavený manažer, obvykle jeden z několika mála jednotek těch úplně nejdůležitějších lidí ve firmě, pokud se ale překážkou úspěchu nemůže stát ani generální ředitel a předseda představenstva, pak šéf „HR” teprve ne. A právě člověk odpovědný za lidské zdroje, jmenovitě dáma, která si říká Allie Arebalo, ve firmě skončila, jak informuje Bloomberg.
Není zřejmé, zda odešla z rozhodnutí svého či někoho jiného, ale to nakonec není důležité - je zřejmé, že firmu opouští po interní rozepři nad jejím dalším personálním směřováním. Allie Arebalo pracovala pro Teslu déle jak 6 let a po záplavě jiných špičkových manažerů je dalším člověkem, který s mnohaletými zkušenostmi s jejím řízením náhle končí.
Opatření vedoucí ke snížení nákladů po mizerném prvním kvartállu tak jedou dál a u propouštění se nezastaví, jak zjistili pro změnu lidé z Reuters. Automobilka má podle zdrojů zevnitř firmy upouštět i od dalšího rozvoje tzv. gigacastingu, tedy ražení velkých částí vozidel v jednom kuse, protože si žádá příliš velké prvotní investice, jejichž umořením si firma za současné situace není jista.
Tesla původně plánovala vyrábět celou spodní část nového Modelu 2 z jednoho kusu železa, což mělo dovolit snížit jeho základní cenu až někam k 25 000 dolarům (cca 585 tisíc Kč). Nyní ale bude muset jít jinou cestou znamenající menší prvotní investice, neboť peníze se zkrátka šetří na všech úrovních. Z této změny přístupu pramenily původní zprávy o údajném zrušení vývoje celého malého Modelu 2, to ale Elon Musk popřel - vývoj zřejmě jen kráčí jiným směrem.
Situace v Tesle je tak zjevně zlá, podobné věci neděláte v momentě, kdy alespoň nemáte pocit, že by vám brzy mohlo téci do bot. Kroky je ale třeba vnímat konstruktivně - společnost jistě dělá maximum proto, aby jí do bot téci nezačalo.
U Tesly se dál osekávají náklady, jak to jen jde, nejnověji to odnesla personální šéfka a další rozvoj tzv. gigacastingu. Foto: Tesla
Zdroje: Bloomberg, Reuters, Tesla
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 7 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
před 3 hodinami - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 5 hodinami - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 6 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 7 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 18:44 - HondaMan
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 18:40 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus