Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Sin R1 2013: s osmiválcem z Corvette je na stovce stejně rychle jako Veyron
15.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový německo-britský supersport se na Festivalu rychlosti ukázal ve finálním provedení. Do vínku dostal 525 koní, 960 kilo a převodovku z Porsche.
Nových sporťáků jsme tu v poslední době měli více než dost. Za řadou z nich (Lykan Hypersport, VÜHL 05, Ron RXX, Korres Project 4, Bucci Special nebo Donto P1) přitom stojí zcela neznámé značky, jejichž sídlo neleží zrovna v Itálii, Německu, Velké Británii nebo Spojených státech. Tedy v zemích, které jsou jinak se sportovními vozy spojeny. Německo-britský Sin R1, který se o uplynulém víkendu představil na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, na rozdíl od svých potenciálních soupeřů o peněženku zákazníka alespoň částečné kořeny ve dvou zmíněných státech má. Jinak je však stejně jako oni naprostým nováčkem.
Za jeho výrobou stojí společnost Sin Cars GmbH z Mnichova, která na projektu spolupracovala s britskou společností ProFormance Metals. Ta má přitom na svědomí odlehčené šasí, které je spřaženo s karbonovou schránkou pro dvojici cestujících. Díky hojnému využití uhlíkových vláken také na karoserii by tedy neměla překvapit hmotnost 960 kg, která je mezi přední a zadní nápravu rozložena v poměru 40:60.
Za sedadly německo-britského „Hříchu“ pak leží 6,2litrový osmiválec LS3 z americké Corvette, jehož výkon 525 koní posílá na zadní 19palcová kola šestistupňový manuál z Porsche GT2. Poměr výkonu a hmotnosti tak činí 1,8 kg na koně, což podle výrobce stačí na zrychlení z klidu na stovku za 2,5 s. Sin R1 by tak alespoň zpočátku měl držet krok i s Bugatti Veyron, v rámci nejvyšší rychlosti ale má končit někde za metou 320 km/h.
O bezpečné zastavení se starají brzdy AP Racing s 362milimetrovými kotouči a závodními třmeny vpředu i vzadu, zatímco přítlak až 250 kg obstarává zadní stavitelné křídlo. Uvnitř pak nový sporťák nabízí dvě karbonové skořepiny a vyjímatelný volant, jimž má asistovat jen jednoduchý digitální displej.
Prodej německo-britské novinky má začít ještě letos, prozatím se ale počítá jen s okruhovým provedením. Výroba silniční verze by ovšem měla následovat, přičemž více komfortních a bezpečnostních prvků navýší hmotnost na 1 200 kg. Cena momentálně není k dispozici ani pro jeden model.
Sin R1 je novým německo-britským sporťákem. Prozatím je ale jeho 525 koní určeno jen pro závodní dráhy
Zdroje: Sin Cars, Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Jaká je skutečná spotřeba a dojezd elektrických aut? Němci už jich vyzkoušeli 116, mizérie je to skoro pokaždé
před hodinou - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
včera - Jaguar přestal na svém domácím trhu prodávat všechna nová auta, do roku 2026 bude nabízet jen ojetiny
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva