Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Sin R1 2013: s osmiválcem z Corvette je na stovce stejně rychle jako Veyron
15.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový německo-britský supersport se na Festivalu rychlosti ukázal ve finálním provedení. Do vínku dostal 525 koní, 960 kilo a převodovku z Porsche.
Nových sporťáků jsme tu v poslední době měli více než dost. Za řadou z nich (Lykan Hypersport, VÜHL 05, Ron RXX, Korres Project 4, Bucci Special nebo Donto P1) přitom stojí zcela neznámé značky, jejichž sídlo neleží zrovna v Itálii, Německu, Velké Británii nebo Spojených státech. Tedy v zemích, které jsou jinak se sportovními vozy spojeny. Německo-britský Sin R1, který se o uplynulém víkendu představil na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, na rozdíl od svých potenciálních soupeřů o peněženku zákazníka alespoň částečné kořeny ve dvou zmíněných státech má. Jinak je však stejně jako oni naprostým nováčkem.
Za jeho výrobou stojí společnost Sin Cars GmbH z Mnichova, která na projektu spolupracovala s britskou společností ProFormance Metals. Ta má přitom na svědomí odlehčené šasí, které je spřaženo s karbonovou schránkou pro dvojici cestujících. Díky hojnému využití uhlíkových vláken také na karoserii by tedy neměla překvapit hmotnost 960 kg, která je mezi přední a zadní nápravu rozložena v poměru 40:60.
Za sedadly německo-britského „Hříchu“ pak leží 6,2litrový osmiválec LS3 z americké Corvette, jehož výkon 525 koní posílá na zadní 19palcová kola šestistupňový manuál z Porsche GT2. Poměr výkonu a hmotnosti tak činí 1,8 kg na koně, což podle výrobce stačí na zrychlení z klidu na stovku za 2,5 s. Sin R1 by tak alespoň zpočátku měl držet krok i s Bugatti Veyron, v rámci nejvyšší rychlosti ale má končit někde za metou 320 km/h.
O bezpečné zastavení se starají brzdy AP Racing s 362milimetrovými kotouči a závodními třmeny vpředu i vzadu, zatímco přítlak až 250 kg obstarává zadní stavitelné křídlo. Uvnitř pak nový sporťák nabízí dvě karbonové skořepiny a vyjímatelný volant, jimž má asistovat jen jednoduchý digitální displej.
Prodej německo-britské novinky má začít ještě letos, prozatím se ale počítá jen s okruhovým provedením. Výroba silniční verze by ovšem měla následovat, přičemž více komfortních a bezpečnostních prvků navýší hmotnost na 1 200 kg. Cena momentálně není k dispozici ani pro jeden model.

























Sin R1 je novým německo-britským sporťákem. Prozatím je ale jeho 525 koní určeno jen pro závodní dráhy
Zdroje: Sin Cars, Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Rychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 42 minutamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 3 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 4 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 09:43 - Stepan
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB