Silniční McLareny motory Honda nedostanou, spolupráce zůstane v mezích F1

Spolupráce obou značek na poli Formule 1 mohla vzbuzovat domněnky, že se brzy objeví Britové s japonským srdcem i na silnici. McLaren ale zůstane svůj.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Silniční McLareny motory Honda nedostanou, spolupráce zůstane v mezích F1

1.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Silniční McLareny motory Honda nedostanou, spolupráce zůstane v mezích F1

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Spolupráce obou značek na poli Formule 1 mohla vzbuzovat domněnky, že se brzy objeví Britové s japonským srdcem i na silnici. McLaren ale zůstane svůj.

Před víkendem jsme vás informovali o tom, že Honda chystá návrat do seriálu Formule 1 prostřednictvím nové pohonné jednotky, která bude od příští sezony pohánět monoposty McLarenu. Zda se tím nějakým způsobem zamíchají karty, zda V6 1,6 turbo s hybridním modulem bude schopné nějak zničit současnou nadvládu Mercedesu, to zůstává ve hvězdách. Víme však, že oba týmy už začaly společně testovat na okruhu a že zatím byly vděčné za ta tři kola, jenž se testovacímu pilotovi podařilo obkroužit na okruhu v Abu Dhabi.

Při této příležitosti se začaly objevovat spekulace některých novinářů, kteří si šuškali, že obě automobilky by posléze mohly rozšířit své technické partnerství na vozidla pro normální silnice. Jenomže, jak ukazují poslední prohlášení, k ničemu takové dojít nemá, nic takového se údajně nechystá. Rozhovor s vysoce postaveným manažerem zodpovědným za globální prodeje a marketing McLarenu Jolyonem Nashem takové spekulace zcela neguje. McLaren má zůstat v tomto ohledu nadále naprosto „čistým McLarenem“, třebaže v loňském roce šéf Whitmarsch prozradil, že je otevřen i širší spolupráci s Hondou.

Přitom v minulosti už k podobným aliancím a sdílením docházelo. Nebavíme se jen o samotné Formuli 1, kde se obě stáje podílely na speciálech pro Ayrtona Sennu nebo Alana Prosta, bavíme se o případech, kdy McLaren pro silniční F1 sáhl pro 6,1litrový dvanáctiválec od BMW, dále třeba o alianci s Mercedesem, z níž vzešel supersport McLaren-Mercedes SLR s přeplňovaným osmiválcem o startovním výkonu 626 koní.

Pohledem zpátky ke královské disciplíně motoristického sportu je McLaren velkým optimistou a pro příští sezonu si opravdu věří. Nash ostatně dodává, že se jedná o obnovu „jednoho z nejúspěšnějších partnerství ve Formuli 1“, ale u něho také zůstane. Ve zbytku si obě automobilky půjdou každá svojí cestou a McLaren hodlá nadále vyrábět veškeré věci doma ve Velké Británii a že ani nehodlá vstupovat do nových segmentů, které by byly v rozporu s jeho ideologií.

V plánu prý není SUV, třídveřový a ani čtyřdveřový model. Nadále tedy budeme vídat jen dvoudveřové sporťáky s karbonovými monokoky a dvojitě přeplňovanými jednotkami, které postupem času asi ve všech případech doplní elektromotor. No, uvidíme, jak bude automobilka mluvit za pár let...


Silniční McLareny motory Honda nedostanou, spolupráce zůstane v mezích F1 - 1 - McLaren 650S nove foto 03Silniční McLareny motory Honda nedostanou, spolupráce zůstane v mezích F1 - 2 - McLaren 650S nove foto 06Silniční McLareny motory Honda nedostanou, spolupráce zůstane v mezích F1 - 3 - McLaren 650S nove foto 08Silniční McLareny motory Honda nedostanou, spolupráce zůstane v mezích F1 - 4 - McLaren 650S nove foto 06Silniční McLareny motory Honda nedostanou, spolupráce zůstane v mezích F1 - 5 - McLaren 650S nove foto 14Silniční McLareny motory Honda nedostanou, spolupráce zůstane v mezích F1 - 6 - McLaren 650S MSO 2014 05
McLaren se údajně na rozšíření partnerství s Hondou na silniční vozy nechystá, stejně tak prý nevyrobí žádné SUV ani tří- nebo čtyřdveřový model

Zdroj: Drive

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše