Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Silniční McLareny motory Honda nedostanou, spolupráce zůstane v mezích F1
1.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Spolupráce obou značek na poli Formule 1 mohla vzbuzovat domněnky, že se brzy objeví Britové s japonským srdcem i na silnici. McLaren ale zůstane svůj.
Před víkendem jsme vás informovali o tom, že Honda chystá návrat do seriálu Formule 1 prostřednictvím nové pohonné jednotky, která bude od příští sezony pohánět monoposty McLarenu. Zda se tím nějakým způsobem zamíchají karty, zda V6 1,6 turbo s hybridním modulem bude schopné nějak zničit současnou nadvládu Mercedesu, to zůstává ve hvězdách. Víme však, že oba týmy už začaly společně testovat na okruhu a že zatím byly vděčné za ta tři kola, jenž se testovacímu pilotovi podařilo obkroužit na okruhu v Abu Dhabi.
Při této příležitosti se začaly objevovat spekulace některých novinářů, kteří si šuškali, že obě automobilky by posléze mohly rozšířit své technické partnerství na vozidla pro normální silnice. Jenomže, jak ukazují poslední prohlášení, k ničemu takové dojít nemá, nic takového se údajně nechystá. Rozhovor s vysoce postaveným manažerem zodpovědným za globální prodeje a marketing McLarenu Jolyonem Nashem takové spekulace zcela neguje. McLaren má zůstat v tomto ohledu nadále naprosto „čistým McLarenem“, třebaže v loňském roce šéf Whitmarsch prozradil, že je otevřen i širší spolupráci s Hondou.
Přitom v minulosti už k podobným aliancím a sdílením docházelo. Nebavíme se jen o samotné Formuli 1, kde se obě stáje podílely na speciálech pro Ayrtona Sennu nebo Alana Prosta, bavíme se o případech, kdy McLaren pro silniční F1 sáhl pro 6,1litrový dvanáctiválec od BMW, dále třeba o alianci s Mercedesem, z níž vzešel supersport McLaren-Mercedes SLR s přeplňovaným osmiválcem o startovním výkonu 626 koní.
Pohledem zpátky ke královské disciplíně motoristického sportu je McLaren velkým optimistou a pro příští sezonu si opravdu věří. Nash ostatně dodává, že se jedná o obnovu „jednoho z nejúspěšnějších partnerství ve Formuli 1“, ale u něho také zůstane. Ve zbytku si obě automobilky půjdou každá svojí cestou a McLaren hodlá nadále vyrábět veškeré věci doma ve Velké Británii a že ani nehodlá vstupovat do nových segmentů, které by byly v rozporu s jeho ideologií.
V plánu prý není SUV, třídveřový a ani čtyřdveřový model. Nadále tedy budeme vídat jen dvoudveřové sporťáky s karbonovými monokoky a dvojitě přeplňovanými jednotkami, které postupem času asi ve všech případech doplní elektromotor. No, uvidíme, jak bude automobilka mluvit za pár let...






McLaren se údajně na rozšíření partnerství s Hondou na silniční vozy nechystá, stejně tak prý nevyrobí žádné SUV ani tří- nebo čtyřdveřový model
Zdroj: Drive
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Bratři Marquezové dominovali neděli v Argentině včera 19:47
- Dixon suverenním vítězem, Salač havaroval včera 18:16
- Moto3 Piqueras vítězem, Rueda lídrem včera 17:58
- Portimão-Test, 2. den: včera 10:00
- Opět trumf pro Marca Marqueze 15.3.2025
Nejnovější články
Ne že by to VW neměl před očima: Jeho nejprodávanějším autem je teď rodinný vůz větší než Škoda Octavia za 400 tisíc Kč
včeraElektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
včeraK mání je zapomenutý pokus Francouzů o rychlý lidový luxus, 1 z pouhých 300 aut dodnes pořádně nejezdilo
včeraPohádka o spolehlivosti elektroaut se dál rozpadá. Po první STK nepustíme zpátky na silnici 34 procent Tesel, říkají Nizozemci
včeraNový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva