Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Shelby 1000: Mustang s výkonem přes 1 000 koní se žene do New Yorku
28.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(doplněno) Shelby překonává svůj původní výtvor Mustang GT500 vskutku pompézně - výročními modely s bezprecedentními výkony.
Doplněno 29. 3.: Za článek jsme přidali dvě nová videa pořízené americkým magazínem Road & Track, který již měl příležitost tisícikoňového Mustanga od Shelbyho vyzkoušet na okruhu.
Doktrína Fordu o litrovém tříválci se sice nemusí líbit všem (a vzhledem k důvodům jeho hromadného nasazování máme o této koncepci také vážné pochybnosti), ale pokud to má udržet při životě takové stroje jako je Mustang Shelby GT500, má modrý ovál naší podporu.
V době plné socialistické nenávisti vůči automobilům působí relativně obyčejný sportovní vůz osazený kompresorovým osmiválcem o výkonu 659 koní a maximálkou přes 320 km/h jako skutečné zjevení. A teď si zkuste představit, jak by na srocený dav zelené lůzy zapůsobily dvě dále vyladěné novinky z dílen Shelby American světoznámého konstruktéra a bývalého závodníka Carrolla Shelbyho.
Jmenují se velmi jednoduše Shelby 1000 a 1000 S/C. V obou případech byl jejich původní, mechanickým kompresorem dopovaný vidlicový osmiválec o objemu 5,4 litru rozebrán a opětovně poskládán s novými ojnicemi, písty i klikovou hřídelí. Tým konstruktérů pak vyměnil kompresor, upravil elektronické řízení motoru a použil kompletně nový výfukový systém.
Výsledkem je 963 koní „běžné“ silniční verze Shelby 1000 a impozantních 1 115 koňských sil čistě okruhového speciálu Shelby 1000 S/C. Aby stíhal zbytek, oba hyperMustangy dostaly nový brzdový systém s šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými vzadu, přepracovaný podvozek s pevnějšími silentbloky, novými pružícími jednotkami a tlustšími stabilizátory. Původní karbonový kardan by takový nápor patrně nevydržel, takže byl vyměněn za odolnější ocelový a připojený k nové širší zadní tuhé nápravě. Zbytek modifikací tvoří různé spoilery, nástavce, jiný difuzor a kapota.
Vozy budou představeny už za pár dní na autosalonu v New Yorku a stanou se ztělesněným projevem úcty k 50. výročí představení prvního sportovního modelu, legendární Shelby Cobra. Nové stroje budou jednou asi ještě vzácnější. Vznikne velmi omezená série blíže nespecifikovaného počtu kusů, nicméně každý vůz bude očíslován a majitel dostane také výrobní dokumentaci.
Levné to ale nebude. Jen samotná úprava bez aut vyjde na 149 995 dolarů u silniční a 154 995 dolarů za okruhovou verzi, což v přepočtu dělá asi dva a tři čtvrtě milionu a 2,87 milionu. Kompletní Shelby 1000 tak vyjde na cirka 3,78 milionu. Hodně to asi je, ale kde jinde dostanete za takovou částku tisícikoňové auto?
Naznačuje snad Shelby, že „tisícovka” zvládne při ostrém rozjezdu wheelie, tedy jízdu po zadních? Výkon by na to měla, ale jak by mohla dosáhnout takový odpich na profilovaných gumách, je záhadou
Zdroj: Road & Track
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 9 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
25.11.2024 - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
25.11.2024 - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024 - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024 - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
25.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva