Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Shelby 1000: Mustang s výkonem přes 1 000 koní se žene do New Yorku
28.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(doplněno) Shelby překonává svůj původní výtvor Mustang GT500 vskutku pompézně - výročními modely s bezprecedentními výkony.
Doplněno 29. 3.: Za článek jsme přidali dvě nová videa pořízené americkým magazínem Road & Track, který již měl příležitost tisícikoňového Mustanga od Shelbyho vyzkoušet na okruhu.
Doktrína Fordu o litrovém tříválci se sice nemusí líbit všem (a vzhledem k důvodům jeho hromadného nasazování máme o této koncepci také vážné pochybnosti), ale pokud to má udržet při životě takové stroje jako je Mustang Shelby GT500, má modrý ovál naší podporu.
V době plné socialistické nenávisti vůči automobilům působí relativně obyčejný sportovní vůz osazený kompresorovým osmiválcem o výkonu 659 koní a maximálkou přes 320 km/h jako skutečné zjevení. A teď si zkuste představit, jak by na srocený dav zelené lůzy zapůsobily dvě dále vyladěné novinky z dílen Shelby American světoznámého konstruktéra a bývalého závodníka Carrolla Shelbyho.
Jmenují se velmi jednoduše Shelby 1000 a 1000 S/C. V obou případech byl jejich původní, mechanickým kompresorem dopovaný vidlicový osmiválec o objemu 5,4 litru rozebrán a opětovně poskládán s novými ojnicemi, písty i klikovou hřídelí. Tým konstruktérů pak vyměnil kompresor, upravil elektronické řízení motoru a použil kompletně nový výfukový systém.
Výsledkem je 963 koní „běžné“ silniční verze Shelby 1000 a impozantních 1 115 koňských sil čistě okruhového speciálu Shelby 1000 S/C. Aby stíhal zbytek, oba hyperMustangy dostaly nový brzdový systém s šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými vzadu, přepracovaný podvozek s pevnějšími silentbloky, novými pružícími jednotkami a tlustšími stabilizátory. Původní karbonový kardan by takový nápor patrně nevydržel, takže byl vyměněn za odolnější ocelový a připojený k nové širší zadní tuhé nápravě. Zbytek modifikací tvoří různé spoilery, nástavce, jiný difuzor a kapota.
Vozy budou představeny už za pár dní na autosalonu v New Yorku a stanou se ztělesněným projevem úcty k 50. výročí představení prvního sportovního modelu, legendární Shelby Cobra. Nové stroje budou jednou asi ještě vzácnější. Vznikne velmi omezená série blíže nespecifikovaného počtu kusů, nicméně každý vůz bude očíslován a majitel dostane také výrobní dokumentaci.
Levné to ale nebude. Jen samotná úprava bez aut vyjde na 149 995 dolarů u silniční a 154 995 dolarů za okruhovou verzi, což v přepočtu dělá asi dva a tři čtvrtě milionu a 2,87 milionu. Kompletní Shelby 1000 tak vyjde na cirka 3,78 milionu. Hodně to asi je, ale kde jinde dostanete za takovou částku tisícikoňové auto?










Naznačuje snad Shelby, že „tisícovka” zvládne při ostrém rozjezdu wheelie, tedy jízdu po zadních? Výkon by na to měla, ale jak by mohla dosáhnout takový odpich na profilovaných gumách, je záhadou
Zdroj: Road & Track
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda včera 20:57
- Show Marca Marqueze, crash Bagnaii včera 20:28
- V Moto2 první Gonzalez, 18. Salač - a musí do Q1 včera 18:52
- Úvod v Argentině zvládl nejrychleji Marc Marquez včera 16:49
- Ducati Panigale V4 S Carbon: s karbonovými koly včera 08:00
Nejnovější články
Škoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
před 2 hodinamiUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
před 3 hodinamiBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
před 5 hodinamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 6 hodinamiŠkoda ukáže elektrickou Octavii poprvé už letos, postupná poprava bestselleru začne v srpnu
včera
Živá témata na fóru
- Výběr autopojištění 03.15. 09:26 - Zajda
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.