Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šerp 4x4 je nový ruský všudychod. Jezdí i po vodě, pneu fungují jako pádla
10.2.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+videa) Pro špičkový offroad je dnes třeba vyrazit do Ruska. Po silnici to s ním bude utrpení, v terénu ale Šerp nabídne špičkové schopnosti.
Hledáte-li vozidlo, které projede jakýmkoliv terénem, pravděpodobně ho naleznete v Rusku. Současná nabídka zahrnuje mimo jiné Avtoros Šaman 8x8 nebo třeba Trekol, špičkové stroje inspirované sovětskými monstry z dob studené války. Kdyby vám ovšem žádný z dosavadních modelů nestačil, přichází Šerp, nový „všudychod”, který má jen čtyři kola. Jsou ale tak velká, že zbytek vozu vypadá jako pes se syndromem krátké páteře.
Právě kola tu jsou tím nejpodstatnějším. Mají 1,6 metru na výšku a 60 cm na šířku a jsou, podobně jako u zmíněného Šamana a Trekolu, naplněna vzduchem o nízkém tlaku. A pochopitelně jsou všechna poháněná. Šerp se jejich pomocí samozřejmě pohybuje po souši, ale když potkáte řeku, nemusíte hledat most. Pneumatiky totiž fungují i jako balony, na kterých Šerp plave. A vzorek pneumatik vypadá jako pádla proto, že taky jako pádla na vodě funguje.
Vůz nemá zatáčení standardní pro automobily, směr jízdy mění jako tank nebo rolba - prostě pákou přibrzdíte levá nebo pravá kola podle toho, kam chcete zatočit. Nevíme, jestli je možno i levá kola otáčet dopředu a pravá dozadu či naopak, motor tu je jen jeden, převodovka má pět kvaltů a zpřevodování mezi jednotlivými stranami vozu funguje na principu spojky.
Šerp není zas tak gigantický, jak působí, na délku má jen 3,4 metru, na výšku 230 cm a na šířku 252 cm. Váží 1 300 kilogramů a o pohon se stará dieselový čtyřválec o objemu 1,5 litru a výkonu 44 koní. To je dost málo, ale právě díky zpřevodování se umí docela pohybovat, jak vám ostatně ukáží i přiložená videa. Maximálka na pevné zemi je ale jen 45 km/h.
Tohle auto ale nevzniklo, aby překonávalo rychlostní rekordy, má jezdit po terénu. A soudě podle už zmíněných videí níže je to na něco takového opravdu dokonalý stroj. Poradí si s prakticky jakýmkoliv povrchem, i když ten povrch není tak úplně povrch, jako spíš vodní hladina. Nájezdové i přejezdové úhly nemají ani mezi offroady konkurenci, Šerp zvládne schod o výšce 70 cm.
Spotřebu v litrech na 100 km nečekejte, je udaná jako 2 až 3 litry na motohodinu. Ale pokud byste něco přes 2 motohodiny jeli maximální rychlostí, čekejte něco přes 6,5 litru na sto. Zásoba paliva je 58 litrů a lze si přiobjednat další čtyři padesátilitrové nádrže navíc, které jsou umístěny v prostředcích kol. Mezi příplatky je také nezávislé topení, generátor elektřiny a dodatečná LEDková světla. A se vším tímto vybavením můžete jezdit opravdu všudy, klidně polem s kukuřicí, náletovými dřevinami, bažinou nebo po hladině jezera.
Šerp je tedy výsostně schopný vůz, ale také není vůbec levný, jak by se při pohledu na jeho výkon a rychlost mohlo zdát. Základní verze se stanem místo pevné střechy za dvoumístnou kabinou přijde na cca 1,56 milionu korun. Lepší verze, označená Kung, už má plechovou střechu a je za cca 1,68 milionu korun. Obě pojmou dva lidi dopředu a vzadu mohou být lavice, nebo tu můžou dva lidi spát.
Jako expediční vůz by to možná chtělo ještě zahrádku na střechu, ale do batohu na záda toho většinou dáte méně, takže pro dva lidi to stačí. Jakákoliv jízda po asfaltu ale bude utrpením; výrobce sice hovoří o odhlučnění motoru i pneumatik, ale podle vzorku se tyto gumy - které jsou mimochodem patentem výrobce - na asfalt krajně nehodí. I tak je to pozoruhodné dílo, podívejte se na fotky a videa...


































Šerp vypadá jako pes se syndromem krátké páteře, ale jeho schopnosti jsou špičkové
Zdroj: Sherp
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
před 2 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025
Nejnovější články
Miliardář vlastnící Bugatti akcelerující z 0 na 500 km/h za 20 s odhalil jeho nároky, pneu za 170 tisíc vydrží jen 60 km
před 48 minutamiUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
před 2 hodinamiPorsche Taycan dál ruinuje všechny majitele bez rozdílu. I ojetiny ztrácí na ceně absolutně nejvíc ze všech aut
před 3 hodinamiNový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva